Gezocht: software die bijhoud hoeveel je computert

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik ben op zoek naar software die veel informatie bijhoud over je computergedrag. Dus zaken zoals: hoelang ik achter m'n computer zit (te meten aan keyboard, mouse activity), hoeveel toetsen ik aansla, en welke. Hoevaak ik de linker en rechtermuisknop gebruik en allemaal van dat soort info over m'n computer gedrag. Ik vind dat interessant om te weten nl.

De belangrijkste vind ik dat het programma meet hoe lang ik achter de computer zit. Nou heb ik via de search al lopen zoeken, maar kon er geen programma vinden, ook google hielp niet want tis beetje moeilijk de juiste keywords hiervoor te vinden.

Zelf heb ik al het programma workpace gevonden (eigelijk bedoelt voor RSI, maar deze houd ook bij hoeveel toetsaanslagen je hebt, en hoeveel je muist en hoelang, maar niet hoevaak je welke toetsaanslagen gebruikt).

Weet één van jullie een programma dat speciaal daarvoor gemaakt is?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Ik ken ze niet, maar voor als je gaat googelen, even een tip: zoek eens op 'odometer'. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ed.
Ik heb nu gevonden:
Statwin (slecht programma, zeer onduidelijk)
Mouse-O-Meter (alleen mouse+kb stats, geen stats over hoeveel uur per dag ik muis)
Mouse Track (zelfde als mouse-O-meter)

dus nog steeds niet echt wat ik zoek...

• Lycan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 10:53
kijk eens op download.com ofzo verder zou ik het zo ook niet weten

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Toetsenaanslagen kun je meten met Dolphin :) Download op http://dolphin.twistification.net (site van mede-tweakert GeniusDex) :)

Verwijderd

Rolex schreef op 01 September 2003 @ 12:41:
Ik ben op zoek naar software die veel informatie bijhoud over je computergedrag. Dus zaken zoals: hoelang ik achter m'n computer zit (te meten aan keyboard, mouse activity), hoeveel toetsen ik aansla, en welke. Hoevaak ik de linker en rechtermuisknop gebruik en allemaal van dat soort info over m'n computer gedrag. Ik vind dat interessant om te weten nl.

De belangrijkste vind ik dat het programma meet hoe lang ik achter de computer zit. Nou heb ik via de search al lopen zoeken, maar kon er geen programma vinden, ook google hielp niet want tis beetje moeilijk de juiste keywords hiervoor te vinden.

Zelf heb ik al het programma workpace gevonden (eigelijk bedoelt voor RSI, maar deze houd ook bij hoeveel toetsaanslagen je hebt, en hoeveel je muist en hoelang, maar niet hoevaak je welke toetsaanslagen gebruikt).

Weet één van jullie een programma dat speciaal daarvoor gemaakt is?
linkje? :P

http://www.workpace.com/PRODUCTS_WPR

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 16:46 ]

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 18:52

dwaas

_

Goldeneye.
Afbeeldingslocatie: http://www.monitoring-spy-software.com/goldeneye.jpg
Golden Eye is geen tool om de zaak af te sluiten maar meer een soort beveiligingscamera; het rapporteert alle activiteiten op de PC in duidelijke rapportages. Zo kunt u makkelijk zien wat er op de PC is uitgespookt en of de gebruikers (denk aan de kinderen) zich houden aan de afspraken.

Wat en hoe:

- Het registreert alle toetsen aanslagen tijden bepaalde sessie

- Overzichten van alle bezochte websites (werkt alleen met Internet Explorer)

- Welke programma's zijn er gestart

- Welke bestanden en mappen zijn er geopend of doorzocht

- Visueel overzicht door het maken van x-aantal screenshots per minuut

- Afsluiten en herstart vastleggen

Uiteraard draait het programma volledig uit het zicht van de gebruikers en alleen de administrator kan het oproepen.
Homepage van het product:
http://www.monitoring-spy-software.com/

King for a day,... fool for a lifetime.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
En dat houdt muisklikken bij :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik las dit topic vanmiddag, heel toevallig kom ik nu net het programma tegen wat precies kan wat jij wilt. Het is gratis. :)

http://www.argosoft.com/applications/freetoys/default.asp
Time Tracker, (390 Kb). Helps you to track time you spend with your computer. Detects mouse movement, and keyboard strokes, and, if there are none of them for certain amount of time, assumes that you are not there. You can select the period of time, and generate a report of your activity for the specified interval of time. Can be useful, if you do computer related work, and are getting paid on hourly basis. Runs on a system tray;

🌞🍃

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05
Op de UvT gebruiken ze voor medewerkers en studenten (die dat willen) als RSI preventieprogramma de VDU Tachograph. Deze houdt alles bij, van tijden tot toetsenaanslagen en, na een test van paar minuten, ook de werkintensiteit e.d.

edit:
Het is trouwens wel een kloteprogramma. Het doet precies wat het zegt, maar ik pas zelf wel op voor RSI en wil niet dat een programma me elke 5 minuten een minibreak aanraadt omdat ik zo snel type ;)

[ Voor 32% gewijzigd door paknaald op 01-09-2003 20:21 ]

• Ed.
Ik heb de bovengenoemde programma's geprobeert en gebruik nu dit programma:

Workpace 3.0 Professional.
Ik gebruikte eerst workpace 2.5 en 3.0 heeft véél meer extra opties en registratiemogelijkheden.
Hij houd bij hoeveel tijd je muist, maar ook hoeveel seconden je werkelijk muist, en als tussenpozen worden gebruikt (die enkele seconden dat je muis toch ff stilstaat bij bijv. 't surfen).
- Zelfde verhaal bij je toetsenbord. Hier houd ie ook exact bij welke toesten je hoevaak aanslaat (verschrikkelijk als je ziet hoevaak je de spatiebalk wel niet gebruikt! :))
- Hele mooie grafiekjes van hoeveel je werkt, je werkintensiteit, muisgedrag, toetsenbord gedrag, alles.

Precies wat ik zocht, thx voor de tip om 'm nog es te downloaden homer :)

Verwijderd

ik geeft dit topic even een schopje.
bevalt het nog steeds na 2 weken?

op de TU eindhoven hadden ze ook voor iedereen workpace geinstalleerd, maar omdat je daar in het begin erg zenuwachtig van wordt heb ik het eraf gegooid.
dus ik vroeg me even af of het went, en of die zg. micopauses je niet ontzettend storen oid.

• Ed.
Ja, het is een erg fijn programma om te gebruiken tegen RSI, en het werkt! Het probleem is, zoals je zelf al aangeeft, dat die micropauzes erg vervelend kunnen zijn onder het werk. Je bent net lekker bezig met iets en dan moet je even 10, 15 sec pauze nemen.
Je kan ze natuurlijk negeren, maar dan werkt het programma ook niet meer waarvoor het gemaakt is.

Ikzelf heb alle micropauzes, daglimieten en andere instellingen uitgezet. Ik krijg dus nooit een waarschuwing like: "en nu ff stoppen met computeren" omdat ik in de weekenden gerust 12 uur achtereen achter een computer kan zitten zonder ook maar ergens last van te hebben. Ik gebruik het programma ook alleen voor de statestieken.

Maar als je last hebt van RSI of er bang voor bent kan ik het je van harte aanbevelen!

Verwijderd

ok, thx. statestieken an sich zijn natuurlijk wel handig ja.

zelf ben ik niet echt bang voor RSI. voor werk+plezier zit ik al jaren 5-10 per dag achter de pc (ook veel notebooks), en heb nog nergens last van.

maar zal het eens proberen

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
Daar is ook nog een goed freeware programma voor. Heb het zelf ook eens gebruikt, geen mooie statistieken weer. Welke programma je hebt gedaan geeft ie ook weer en wanneer. En als je idle bent (na 5 min ofzo?) geeft ie dat weer als oranje. Echte mooie statistieken. En je kunt ook nog een overzicht weergeven van een bepaald programma, dan ze je de tijden van de afgelopen 2 weken volgens mij, kan ook langer. En dan kun je per programma ook nog bekijken hoeveel keer je op de linkse en rechste muisknop hebt geklikt. En welke toetsen je het meeste gebruikt. Een lange tekst zonder enter ja...

Je kunt ook nog skins gebruiken, of verbergen.

Download het hier:
Gabe's Typometer

<Homepage>

• Ed.
Bedankt animatrix! dat is een enorm goed programma! Echt top

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je kan ook je moeder inschakelen als je wilt minderen. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
ghehe, die heeft de hoop hier al opgegeven dacht ik zo :p

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Captain Pervert en ThaSarge: reageer aub ontopic of reageer niet. De topicstarter vraagt om een programma, niet om een andere oplossing ;)
Pagina: 1