2 WebServers koppelen aan internet,

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 21:01
hoe kan ik 2 servers koppelen aan internet?
ik wil namelijk 2 WebServers draaien op een internet verbinding.

Ik heb 2 netwerkaarten in de Win2000 server die aangesloten is op internet, een NIC is aangesloten op internet de andere NIC is gekoppeld aan de andere win2000 Server.

Ik heb 3 vaste Ip's(geen interne ip's dus) tot mijn beschikking alle NIC's krijgen dus een vaste ip.

Het lukt me steeds niet om zo te routen zodat
de Server dat achter de server staat die aangesloten is op internet te zien vanuit internet.
ze kunnen elkaar wel zien. maar als ik van uit internet de beide servers wil bereiken kan ik alleen de server bereiken dat aangesloten is op internet.

ik wil het alleen doen via de Microsoft Management Console(MMC) Routing and Remote Access, dus niet met 3th party software.

wie weet hoe dat moet

---

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

het werkt niet omdat die 2e pc niet op hetzelfde netwerk zit. Hij kan zeg maar niet direct door de eerste server heen kijken. wel?

En NAT hoeft niet, want je hebt legale adressen.

Heb je niet eens geprobeert om gewoon de kabel die van internet komt, aan een hub of switch te hangen, en daar die 2 servers op te prikken?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Je kan dan een route toevoegen aan de routetabel. Uitgaand EN Inkomend.
Als ik het logisch bekijk zou dit zonder probs moeten werken.. En dat doet't denk ik ook.
Je moet btw wel ip forwarding aanzetten

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

hmmm tja je heb dus twee server? waarvan een als internet gateway/proxy gaat dienen voor de tweede server! je kunt beter die tweede server op een hub/switch hangen direct op de internet verbinding modem/adapter dan die eerste ook daarop. Dit moet werken omdat je vertelt dat je 3 ip adressen heb voor internet. of wil je 1 ip naar allebij de server routeren?
En NAT hoeft niet, want je hebt legale adressen.
tja das waar maar aan de andere kant kan je even goed nat gebruiken ook al heb je legalen adress, maar in dit verband lijkt me routeren geen oplossing. Je moet ook begrijpen dat routing op een NT bak zeer veel cpu power kost.

Click hier niet

Verwijderd

Ik zou't knap vinden als NAT minder CPU-power als routing zou kosten!
NAT is behalve routing ook nog eens de pakketjes aanpassen. Dan hebben ze routing wel HEEL gaar ingebakken in NT/2000

• smoove
Hoe doe je IP forwarding dan op win2000 server?? op NT 4 kon dat wel maar ik kan het nergens vinden op win2000server.
het moet met de routing tabellen dus
maar ik kom er niet uit met de routing tabellen:'(

Ik heb drie vaste ip's dus elke NIC heeft een eigen IP.

---

• smoove
niemand?

---

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Ik zou't knap vinden als NAT minder CPU-power als routing zou kosten!
NAT is behalve routing ook nog eens de pakketjes aanpassen. Dan hebben ze routing wel HEEL gaar ingebakken in NT/2000
Nooit gezegt dat het sneller was hoewel ik moet zeggen dat het op mijn linux bak minder cpu power kost. Maar inderdaad routing in een nt bak is brak en kost super veel power. Maar als je deze power niet nodig heb so what.

Click hier niet

• smoove
ik heb een PIII 600 met 256MB ram is toch wel genoeg om te routen.

beide servers zijn trouwens PIII 600, 256MB.

---

Pagina: 1