Toon posts:

Advies over 19" monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3,5jaar trotse eigenaar van een IIYAMA VISION MASTER 510 Pro. Toen ter tijd heb ik 2250,- guldens hieraan besteed. Ik had verwacht zo'n 10jaar er mee vooruit te kunnen. Mag ik denk ik wel van uit gaan gezien zijn prijs. Nu is helaas mijn beestje overleden en zit ik zonder monitor. Ik heb geprobeerd het op een nette manier via iiyama geregeld te krijgen maar dat is zonder resultaat afgerond. Ik heb dus nu een nieuwe monitor nodig. Ik wil dit keer juist het omgekeerde doen. Ik wil zo min mogelijk uitgeven aan een monitor. Het mag maximaal 250 euro kosten en het moet minimaal een 19" zijn. Ik zou graag advies aan jullie vragen bij het kiezen van een geschikte monitor. Ik heb nu als optie bijvoorbeeld een PHILIPS S40 en B40. Wat vinden jullie hiervan en graag even je mening onderbouwen met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Klik

Ik zelf ga voor de iiyama LS902UT €177 bij Yorcom :)
Waarom, omdat ik vind, dat ie betere specs heeft, dan de Philips, voor zijn prijsklasse...

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 01 September 2003 @ 12:30:
Klik

Ik zelf ga voor de iiyama LS902UT €177 bij Yorcom :)
Waarom, omdat ik vind, dat ie betere specs heeft, dan de Philips, voor zijn prijsklasse...
Ik heb daar ook naar gekeken alleen zijn specs zijn naar mijn mening lange na niet zo denderend. Max res 1280 x 1024 @ 85hz. Het is overigens een iiyama en ik ben bang dat de service van iiyama weer hetzelfde gaat zijn. Maar in ieder geval bedankt voor je tip. Waarom kies je voor Yorcom? Woon je in Rotterdam of omdat ze gewoonweg wel goede service leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb daar ook naar gekeken alleen zijn specs zijn naar mijn mening lange na niet zo denderend. Max res 1280 x 1024 @ 85hz. Het is overigens een iiyama en ik ben bang dat de service van iiyama weer hetzelfde gaat zijn. Maar in ieder geval bedankt voor je tip. Waarom kies je voor Yorcom? Woon je in Rotterdam of omdat ze gewoonweg wel goede service leveren?
Volgens iiyama zelf, kan die monitor tot 1600X1200... En ik ga naar Yorcom, omdat de prijs niet te hoog is... En ze hebben kennis van zaken... (ervaring) En de service, is ook wel goed :) Zeker als je een dooie proc zo kan wisselen, voor een andere ;)

EDIT:
3,5jaar trotse eigenaar van een IIYAMA VISION MASTER 510 Pro.
Garantie is meestal 3 jaar...

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ik zou voor de 109B40 gaan, die heeft een dot van 0.25 en een flat tube.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02 18:30

Pesticide

Competitief gamen is een sport

Ik heb ook al 3.5 jaar een iiyama vision master pro 510 en sedert de recente hittegolf hebbik last gekregen van spontane electrische ontlading in het beeldscherm zo lijkt me, zo zie ik precies stroomstoten in mijn beeld , het ziet er heel vies uit , maar alles werkt nog , nu sinds een paar dagen valt hij smorgens als ik hem aanzet gewoon uit (lampje gaat van groen naar zwart na 5 seconden) voordat hij zijn degaus doet en het beeld moet verschijnen, alsik dan de kabel eens helemaal uittrek en weer insteekt lukt t weer na een paar keer proberen.

Maar die ontladingen benik toch wel van onder de indruk

heb jij dit ook aan de hand gehad ? of was ie van de eerste keer stuk ? ik ben niet te spreken over maar 3.5 jaar dienst voor de 1000 + euro dat ik toen heb betaald , het is een prachtige monitor maar de tweedehands philips naast dit schermpje draait nu al 5 jaar perfect ... 8)7

welke stappen heb jij ondernomen ? ik ga toch proberen garantie te claimen want voor 3 jaartjes vind ik dit veel te kostelijk (heb je navraag gedaan achter reparatiekosten ? zoja hoeveel zou dat kosten ? ik vermoed iets rond de nieuwprijs van een 19 inch ? :'( )

[ Voor 10% gewijzigd door Pesticide op 01-09-2003 13:04 ]

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik had af en toe, dat mijn (noname) monitor op een gegeven moment 'ge-electrocuteerd' werd... Hij kreeg dus steeds stroomstootjes te verduren, ook als de monitor uitstond. Toen zag ik ook, allemaal vage strepen, en was het beeld dood en dood stil... En nu is mijn monitor dat ook :'( Overigens wel, na 5 jaar trouwe dienst (zie sig.)

Dus ik kan me garantie wel vergeten, zeker als het een Aldi monitor is...

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 01-09-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

iki heb t enkel als ie aanstaat, gelukkig lijkt me :p

Manager International Partners @Electronic Sports League Europe @http://www.esl.eu/eu Linkedin Profile http://www.linkedin.com/in/pesticide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pesticide schreef op 01 September 2003 @ 12:47:
Ik heb ook al 3.5 jaar een iiyama vision master pro 510 en sedert de recente hittegolf hebbik last gekregen van spontane electrische ontlading in het beeldscherm zo lijkt me, zo zie ik precies stroomstoten in mijn beeld , het ziet er heel vies uit , maar alles werkt nog , nu sinds een paar dagen valt hij smorgens als ik hem aanzet gewoon uit (lampje gaat van groen naar zwart na 5 seconden) voordat hij zijn degaus doet en het beeld moet verschijnen, alsik dan de kabel eens helemaal uittrek en weer insteekt lukt t weer na een paar keer proberen.

Maar die ontladingen benik toch wel van onder de indruk

heb jij dit ook aan de hand gehad ? of was ie van de eerste keer stuk ? ik ben niet te spreken over maar 3.5 jaar dienst voor de 1000 + euro dat ik toen heb betaald , het is een prachtige monitor maar de tweedehands philips naast dit schermpje draait nu al 5 jaar perfect ... 8)7

welke stappen heb jij ondernomen ? ik ga toch proberen garantie te claimen want voor 3 jaartjes vind ik dit veel te kostelijk (heb je navraag gedaan achter reparatiekosten ? zoja hoeveel zou dat kosten ? ik vermoed iets rond de nieuwprijs van een 19 inch ? :'( )
Je klacht is me bekend. Ik had precies hetzelfde. Het begon bij mij met een flits in het midden van mijn beeldscherm. Daarna volgden er iedere dag een aantal keren weer hetzelfde flits. Ik had meteen contact opgenomen met iiyama. Ze wilden 75 euro aan bezorgkosten. Daarna zou het 50 euro p/uur kosten excl. onderdelen. Ik vroeg wat ik ongeveer er kwijt voor zou zijn en ik kreeg een bedrag rond de 300 euro te horen. Ik werd natuurlijk enorm pissig.

Ik heb er toen namelijk aardig voor moeten betalen en had toch wat meer service verwacht van iiyama gezien het feit dat ik zo veel heb betaald in het begin. Ik heb er hier op tweakers er naar gevraagd en achter gekomen dat dit soort dingen precies na 3 jaar gebeuren en dat ik heel zwak in mijn schoenen sta.

Ik zou als ik jou was je monitor meteen dicht doen en NU laten repareren voordat de binnenkant helemaal doorbrand. Niet meer iiyama halen en kijken naar een goedkope monitor want een dure monitor blijkt achteraf altijd een DUURKOOP te zijn geweest. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een philips gaan. Heb hier ruim anderhalf jaar een 109B staan en eigenlijk nooit problemen mee gehad. tja ongeveer een maand geleden was ie dood door een blikseminslag. Maar dat was snel opgelost. ff philips gebeld en drie dagen later stond er een busje voor me deur en is ie omgeruild voor een nieuwe. Dus de service is ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Ik heb ook een IIyama VMP 510, hij is nu bijna drie jaar oud (op 3 maanden na) Ik hoop niet dat me dit over een jaar ook te wachten staat. Wat hebben jullie voor een serienummers en productie plaats/datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 10:56
NightShade2k3, je hebt geen mail, MSN of iets anders in je profiel staan, maar ik heb jouw overleden Pyama in perfecte staat te koop voor 275,-
(ik zal deze nutteloze reply weer verwijderen zodra NightShade2k3
heeft gereageerd. Tenzij de modjes dit niet willen en dan haal ik hem direct weg)

ligt in je mail box NightShade2k3

[ Voor 6% gewijzigd door BoutWout op 01-09-2003 17:29 . Reden: info voor NightShade2k3 ]

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BoutWout schreef op 01 September 2003 @ 15:31:
NightShade2k3, je hebt geen mail, MSN of iets anders in je profiel staan, maar ik heb jouw overleden Pyama in perfecte staat te koop voor 275,-
(ik zal deze nutteloze reply weer verwijderen zodra NightShade2k3
heeft gereageerd. Tenzij de modjes dit niet willen en dan haal ik hem direct weg)
In perfecte staat? Hoe oud is jouw monitor dan?
Mijn email adres is pm_pain@hotmail.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17
Mijn iiyama vision master pro 510 was dus ook stuk (3,5jaar oud) heb hem op vrijdag op de inloop dag kunnen brengen naar iiyama nederland. Ze hebben er naar gekeken en gemaakt. Kon hem later op de dag weer meenemen was 115 euro kwijt.

Als hij niet gemaakt kon worden was ik aan onderzoekskosten 45 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stunter schreef op 01 September 2003 @ 15:42:
Mijn iiyama vision master pro 510 was dus ook stuk (3,5jaar oud) heb hem op vrijdag op de inloop dag kunnen brengen naar iiyama nederland. Ze hebben er naar gekeken en gemaakt. Kon hem later op de dag weer meenemen was 115 euro kwijt.

Als hij niet gemaakt kon worden was ik aan onderzoekskosten 45 euro kwijt.
Wat was er met jouw monitor dan aan de hand? Ze zeggen dat mijn verticale stroomverdeler helemaal is doorgebrand en misschien een aantal kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:25:
Ik zou voor een philips gaan. Heb hier ruim anderhalf jaar een 109B staan en eigenlijk nooit problemen mee gehad. tja ongeveer een maand geleden was ie dood door een blikseminslag. Maar dat was snel opgelost. ff philips gebeld en drie dagen later stond er een busje voor me deur en is ie omgeruild voor een nieuwe. Dus de service is ook perfect.
Lees ook eens het topic over de klachten omtrend de 109P40 (is wel duurder). Dit geeft je vast een goede indruk van de service van Philips op dit moment ;)

Speciaal voor jou een linkje: Philips 109p40 convergentie fouten / garantievragen

Heb je al eens naar de samsungs gekeken?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 01-09-2003 15:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 19:17
Ik had dit als klacht opgegeven bij hun site:
Monitor gaf een onscherp beeld
Na een restart van de pc klapte het beeld in elkaar naar een witte punt. De monitor ging uit en kan niet meer aan. De powerlamp brand ook niet meer.

Wat er stuk is weet ik niet exact meer.
Ze zijn er wel 4uur mee bezig geweest. Was geen klein probleem.
Maar als hun je monitor niet gezien hebben zou ik die 45 euro er wel op wagen.
Nadeel is dat je wel bij schiphol moet zijn voor iiyama of per post moet sturen.

Edit:
Ik heb een monitor-fan op mijn monitor liggen deze

Edit 2
Voor Pesticide

Aankoopdatum: 12-10-1999
SN 10010649
Made in japan

Mijn monitor was volgens de makers waarschijnlijk stuk gegaan door bliksem inslag in de omgeving.

[ Voor 26% gewijzigd door stunter op 01-09-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19
Zelfs al kost het 300 euro dan nog zou ik hem laten repareren.
Voor 300euro heb je niet weer zo'n scherm. Kun je heel lang zoeken !

Heb dus zelf ook diezelfde monitor.
nu ongeveer 2 jaar als ik me niet vergis.

Tot nu toe perfect.
Heb wel zelf tussen door eens de focus ingesteld (verstelling aan hoogspanningstrafo en via hidden menu) nu zou ik theoretisch 2048 bij 1536 kunnen draaien, zou het alleen niet zo zijn dat alleen bij 60Hz een flink scherp beeld is en me videokaart geen 75Hz bij 32bit aankan. (geforce 4 ti4200 8x 128mb)

Ik hoop dat die van mij het blijft doen. (heb wel altijd van de zomer met het extreem warme weer een tafel fan ernaast gezet om de warme lucht weg te blazen, want ie werd anders wel heel erg heet)

Wat het probleem van jullie monitoren aangaat.
Normaal is het zo dat bij een monitor / tv als eerste de hoogspanning eraan gaat.
Ook het flitsen van het beeld zou dit verklaren. Haal hem daarom eens open en zet hem eens in een pikke donkere kamer aan en kijk dan eens naar de hoogspanningstrafo en omgeving. Als het een beetje meezit zie je wat vonken daar. Zo ja, dan heb je het probleem gevonden en zul je voor zo rond de 50 a 70 euro klaar zijn.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 01 September 2003 @ 15:51
Lees ook eens het topic over de klachten omtrend de 109P40 (is wel duurder). Dit geeft je vast een goede indruk van de service van Philips op dit moment

Speciaal voor jou een linkje: Philips 109p40 convergentie fouten / garantievragen
Tja maar lees er wel dat ze ook niet moeilijk doen met omruilen voor een nieuwe. Maarja idd wel ff opletten dus, en kijken naar ervaringen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 16:12:
[...]

Tja maar lees er wel dat ze ook niet moeilijk doen met omruilen voor een nieuwe. Maarja idd wel ff opletten dus, en kijken naar ervaringen van andere gebruikers.
Tegen meerdere mensen in nu al gezegd "hier houd de service van Philips voor jou op". Ze doen niet echt moeilijk met omruilen? :? Maar dat is niet echt ontopic hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 01-09-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

nou ik als belg zijnde gaat me ditr wel ERG duur uitvallen , idd de monitor wordt zeer warm , ik hoor een soort ruis (ik hoor ook precies kleine knetters :? )uit de kast vanboven alsik me oor erop leg en t ruikt een beetje verbrand ( maar dat reukje was er vroeger ook al) aleen die ruis is nieuw, nou ik ga hem niet veel meer opzetten dus ?

Ik vind het wel heeel verdacht dat hier zoveel mensen met ditzelfde 3.5 jaar fenomeen zitten .Stel dat we hem laten repareren , welke garanties hebben we dan dat we dit niet weer aan de hand hebben binnen een jaar ?

MAY 2000
SN : 10056071
made in japan

als blijkt dat jullie monitor in de zelfde range valt zou ik toch aardig eventjes een consumentendienst aanspreken dunkt me

[ Voor 18% gewijzigd door Pesticide op 01-09-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op 01 September 2003 @ 16:11:
Zelfs al kost het 300 euro dan nog zou ik hem laten repareren.
Voor 300euro heb je niet weer zo'n scherm. Kun je heel lang zoeken !

Heb dus zelf ook diezelfde monitor.
nu ongeveer 2 jaar als ik me niet vergis.

Tot nu toe perfect.
Heb wel zelf tussen door eens de focus ingesteld (verstelling aan hoogspanningstrafo en via hidden menu) nu zou ik theoretisch 2048 bij 1536 kunnen draaien, zou het alleen niet zo zijn dat alleen bij 60Hz een flink scherp beeld is en me videokaart geen 75Hz bij 32bit aankan. (geforce 4 ti4200 8x 128mb)

Ik hoop dat die van mij het blijft doen. (heb wel altijd van de zomer met het extreem warme weer een tafel fan ernaast gezet om de warme lucht weg te blazen, want ie werd anders wel heel erg heet)

Wat het probleem van jullie monitoren aangaat.
Normaal is het zo dat bij een monitor / tv als eerste de hoogspanning eraan gaat.
Ook het flitsen van het beeld zou dit verklaren. Haal hem daarom eens open en zet hem eens in een pikke donkere kamer aan en kijk dan eens naar de hoogspanningstrafo en omgeving. Als het een beetje meezit zie je wat vonken daar. Zo ja, dan heb je het probleem gevonden en zul je voor zo rond de 50 a 70 euro klaar zijn.

Suc6
voor 300 niet maar voor 400 heb je echt wel een dikke bak hoor ;) >:) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Www.dunnet.nl > bij monitoren de 19inch Dell(=sony) trinitron voor 180 euro ofzo, 100% vlak, superstrak beeld (heb em zelf ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Revision schreef op 01 September 2003 @ 18:16:
Www.dunnet.nl > bij monitoren de 19inch Dell(=sony) trinitron voor 180 euro ofzo, 100% vlak, superstrak beeld (heb em zelf ook)
Die verkopen ze bij de mediamarkt ook. Het gaat hier echter om refurbished modellen waar Dell 0% garantie op geeft. Ik heb er ook een gehad (bij de mediamarkt) maar snel teruggebracht omdat er veel slechte tussen zitten (en daar had ik er natuurlijk weer 1 van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 01 September 2003 @ 18:38:
[...]

Die verkopen ze bij de mediamarkt ook. Het gaat hier echter om refurbished modellen waar Dell 0% garantie op geeft. Ik heb er ook een gehad (bij de mediamarkt) maar snel teruggebracht omdat er veel slechte tussen zitten (en daar had ik er natuurlijk weer 1 van).
Goed dat je dit verteld. Ik vond zijn actie namelijk aardig schep geprijsd. Dell monitor ziet er ook nog eens mooi uit. Voor hoeveel had jij het bij mediamarkt gehaald en was je beeld zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 01:21:
[...]

Goed dat je dit verteld. Ik vond zijn actie namelijk aardig schep geprijsd. Dell monitor ziet er ook nog eens mooi uit. Voor hoeveel had jij het bij mediamarkt gehaald en was je beeld zo slecht?
Ik dacht 199 euro oid. Rond die prijs in ieder geval. Weet je het type nummer ook? Dan kan ik het met zekerheid zeggen of het dezelfde reeks is. Ik heb Dell nog opgebeld met vragen over deze monitor maar die bleek het hele typenummer niet te kennen (Dell verkoopt geen losse monitoren werd mij verteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

nightshade , ziet er naaruit dat ik kan fluiten naar mijn garantie , ben kleine maand erbuiten ... , nu hebbik geen last meer van de electrische ontladingen, wel springt me scherm smorgens niet meer van de eerste keer aan en moet ik de kabel uittrekken en weer insteken en dan doet ie t , werkt perfect dan... is dit een laatste stadia voor het sterven ?

heb jij hem laten repareren ? zoja hoelang heeft dat geholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pesticide schreef op 02 September 2003 @ 13:18:
nightshade , ziet er naaruit dat ik kan fluiten naar mijn garantie , ben kleine maand erbuiten ... , nu hebbik geen last meer van de electrische ontladingen, wel springt me scherm smorgens niet meer van de eerste keer aan en moet ik de kabel uittrekken en weer insteken en dan doet ie t , werkt perfect dan... is dit een laatste stadia voor het sterven ?

heb jij hem laten repareren ? zoja hoelang heeft dat geholpen ?
Zoals het nu er naar uit ziet zijn dit je laatste genietmomenten van je monitor.
Het beste is nu je monitor aan de kant te zetten en verdere schade te beperken.
Ik heb dat toen ter tijd niet gedaan. Eigenwijs zijn zit nou eenmaal in mijn aard.
Ik ga binnenkort mijn defecte monitor toch naar iiyama opsturen en door hen laten repareren. Ik ben toch achtergekomen dat een goedkope 19" eigenlijk niet hetgeen is wat ik zoek. Wel triest dat een onderneming met zo'n faam als iiyama een monitor van 2250gulden zo'n slechte garantie geeft. Een monitor van 50euro heeft ook 3 jaar en die van 1000euro zou eigenlijk wel langer garantie mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

heb je nagevraagd of een reparatie de garantie verlengd in de mate dat ze hem gerepareerd hebben en garantie bieden op de reparatie ? ik wil namelijk niet ieder jaar met mijn monitor naar nederland':(

[ Voor 26% gewijzigd door Pesticide op 02-09-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 13:45:
[...]

Wel triest dat een onderneming met zo'n faam als iiyama een monitor van 2250gulden zo'n slechte garantie geeft. Een monitor van 50euro heeft ook 3 jaar en die van 1000euro zou eigenlijk wel langer garantie mogen.
De "faam" van iiyama is de laatste tijd behoorlijk versleten door dit soort praktijken. Zoek maar eens hier op GoT hoeveel mensen last hebben van slechte service of slechte monitoren. Het zal je verbazen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bor, die indruk had ik ook al. Had daarom zelf mijn oog laten vallen op een Philips 109B40 maar ben nu weer geschrokken van al die convergentie problemen die de 109S40 blijkt te hebben. Is het nou zo moeilijk om een goede 19" monitor te bouwen of hebben we gewoon pech met zijn allen?

Ik zit ondertussen nog steeds naar een 17" Nokia te turen maar ben wel toe aan wat nieuws, maar met al dat gezeik is het gewoon lastig om een beslissing te nemen.

(Ik zou bijna serieus gaan denken over een Belinea of een LG trouwens, is daar nog wat mis mee of zijn dat ook prima monitoren?)

[ Voor 15% gewijzigd door blender op 02-09-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

blender schreef op 02 september 2003 @ 14:51:
Bor, die indruk had ik ook al. Had daarom zelf mijn oog laten vallen op een Philips 109B40 maar ben nu weer geschrokken van al die convergentie problemen die de 109S40 blijkt te hebben.
Ik dacht dat dat nu juist de zwakke plek van de P40 was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesticide

Pesticide

heb eventjes gebeld en ze geven maar 3 maanden garantie op hun herstelling

ik heb een kostenraming gevraagd onder voorbehoud, met mijn storingsverschijnselen, als deze boven de 300 euro zonder vervoer en tijd komt te liggen , ja dan gaat deze 1000 euro kosten monitor richting schroothoop en koop ik nooit meer zoiets duur omg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
Heb je ook al gekeken naar een 17" TFTtje ? Wellicht is dat een optie ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik hoef geen TFT - en zeker niet voor zo'n prijs. Ik heb nagevraagd hoe duur het repareren van mijn 22inch gaat kosten door een derde firma en zij vragen er 200euro voor. Dat is echt een hoop geld. Ik vind het jammer dat iiyama mensen die vertrouwen hadden in hun merk zo afsnauwen over de telefoon. Nu ben ik minimaal 200euro kwijt (misschien is de trafo kapot en kan ik nog eens 100euro hierbij optellen). Ik denk dat het repareren nu geen optie meer is. Er zijn nu een 'x' aantal merken:

1) Philips 109 B40 / S40
2) Iiyama 19" met bolle scherm
3) Bellinea
4) LG
5) Samsung
6) Hansol
7) ADI

zij maken goedkope 19" crt monitoren. Ik hoop dat wij met z'n allen hier aan een goede en betaalbare 19'' crt monitor komen. AMEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende monitoren gevonden:

Hansol 920D voor € 199
http://www.tweakers.net/pricewatch/13746?Landfilter=Benelux
Afbeeldingslocatie: http://www.meanmachine.com/Monitors/CRT/19-Inch/920D.jpg

LG 900B voor € 192
http://www.tweakers.net/pricewatch/22713?Landfilter=Benelux
Afbeeldingslocatie: http://www.directdial.com/dd2/images/New_ImageDir_SMALL/9/TN_900B.gif

Iiyama LS902UT Vision Master 1451 voor €177
http://www.tweakers.net/pricewatch/22607?Landfilter=Benelux
http://www.mentorcompsys.co.uk/pdfs/iiyama/vmpro1451.pdf

Philips S40 voor €181
http://www.tweakers.net/pricewatch/39369?Landfilter=Benelux
http://www.paradigit.nl/pdf/10004227v.pdf

Philips B40 voor € 225
http://www.tweakers.net/pricewatch/38590?Landfilter=Benelux
http://www.paradigit.nl/pdf/10004346v.pdf

Dit zijn volgens mij toch de betere goedkope 19" monitoren.
Nu wil ik graag met jullie discussieren over welke van deze de beste is.
Qua prijs liggen ze allemaal rond de €200 dus daar hoeven we nu niet druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Dan zal ik Iiyama LS902UT Vision Master 1451 laten afvallen, deze hebben voor oh-zo-veel problemen bij oh-zo-veel mensen gezorgd. Daarom is de HM903DT er gekomen, deze is in princiepe wel een prachtmonitor maar buiten jouw budget. Search anders eens op "LS902UT" hier op GoT, je kan er vast genoeg negatieve berichten over vinden.

de Philips S40 heeft een dotpitch van 0.27 en daarbij 1280x1024 bij 85hz
de Philips B40 heeft een dotpitch van 0.25 en daarbij 1280x1024 bij 90hz
(of had je 1600x1200 in gedachten ?)

Hansol 920D heeft een dotpitch van 0.25 en daarbij 1280 x 1024 @ 85Hz

Dan zou ik dus zowiezo de Iiyama en de goedkopere Philips links laten liggen en gaan kiezen tussen de andere 2 overgebleven opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:58

bloody

0.000 KB!!

Hansol heb ik ZEER goede ervaring mee. Ik heb zelf de 710P (17 inch dus).

Zeer scherp beeld, goede service (1 keer monitor kapot, binnen een week stond een nieuwe op de stoep), erg hoge resoluties/refreshrates.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit soort dingen wil ik hier horen :)
Ik heb sowieso slechte ervaring met iiyama - brakke service.
De Philips B40 heeft voorzover ik het weet dezelfde platte buis als de P40, die overigens ook voor een hoop problemen heeft gezorgd bij menige tweaker.

Zo te horen is de Hansol niets een zo gek. Is er ook een duurdere variant van de Hansol die ik hier heb beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 11:56:
Kijk dit soort dingen wil ik hier horen :)

Zo te horen is de Hansol niets een zo gek. Is er ook een duurdere variant van de Hansol die ik hier heb beschreven?
Die brakke service waar je het over hebt was in het verleden, toen hun reparaties nog door Teleplan werden uitgevoerd. Nu hebben ze daar echter hun eigen reparatiecentre voor en gaat het stukken beter.

Wat Hansol betreft, daar heb je de beste CRT al uit gekozen die ze hebben. Ze hebben nog een ander 19"model wat de P is, deze is alleen maar minder goed dan die jij in gedachten hebt. Ze hebben helaas ook geen 21" of 22" CRT's.

Ik zou voor de Hansol gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRT Size 19" Diagonal Dynaflat
Dot Pitch 0.25mm
Shadow Mask INVAR
Resolution Maximum 1600 x 1200@ 75Hz
Optimum 1280 x 1024 @ 85Hz
Bandwidth 230Mhz
Scanning frequency Horizontal 30-96Khz
Vertical 47 - 150 Hz
Microprocessor Yes
Plug & Play Yes
Mac Compatibility Yes (May Need Adaptor)
Speaker No
Display Area 366 x 275mm
On-Sreen Display Yes
Universal Power Yes
Input Connector 15-pin mini D-Sub
Power Management VESA DPMS, NUTEK,
EPA Energy Star
Standards EMI FCC-B, CISPR22
VCCI, TCO 99
Safety UL, CSA, TUV, CE
Ergonomics ISO9241, GS
Weight Product 23.3Kg
Shipping 26.9Kg
Dimensions Product WxHxD 470x466x466.5mm
Shipping WxHxD 573x564x620mm

Heeft de Hansol een platte beeldbuis?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
http://www.hansol.nl/nl/920d.html

Aan de plaatjes te zien is het niet een al te bolle monitor, en er staat bovenaan 19" Diagonal Dynaflat

Dus hij zal wel 100% vlak zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een bezoekje brengen aan Yorcom computers dan :)
Voor 199 euro is het aardig scherp geprijsd moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Heb hier een 19" Hyundai ImageQuest. Vlak beeld, doet 1280x960@100Hz met perfect beeld. Geen geklaag van mijn kant en het heeft een mooi design. Ik geloof dat hij nog bij Salland Automatisering te krijgen is. Hij staat helaas niet meer in de pricewatch. Maar voor zover ik kan zeggen is het een echte aanrader, zeker voor z'n prijs!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe duur mag zoiets kosten

ëdit

229 euro

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 17:33

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Bij www.dunnet.nl heb je voor 169 euro ex btw een hele fijne Dell monitor, nl. de M992. Compleet vlakke buis, lekker scherp, mooi design, en niet duur!

Heb er zelf een gekocht, en paar vrienden van me ook... echt een super monitor.

Ik heb op mijn werk een Philips 109B, en deze is toch minder scherp dan de Dell thuis. Ik heb Philips'en en Iiyama's naast elkaar in de winkel zien staan, en toen wist ik het zeker: voor mij nooit een Iiyama!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Hansol 920D.
Dynaflat is niet 100% plat maar een bolle beeldbuis met een platte glasplaat ervoor.

Wel zeer tevreden over de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 03 september 2003 @ 13:12:
Bij www.dunnet.nl heb je voor 169 euro ex btw een hele fijne Dell monitor, nl. de M992. Compleet vlakke buis, lekker scherp, mooi design, en niet duur!

Heb er zelf een gekocht, en paar vrienden van me ook... echt een super monitor.

Ik heb op mijn werk een Philips 109B, en deze is toch minder scherp dan de Dell thuis. Ik heb Philips'en en Iiyama's naast elkaar in de winkel zien staan, en toen wist ik het zeker: voor mij nooit een Iiyama!
Dit hebben we al aan het begin besproken.

Geheugensteuntje:

"Die verkopen ze bij de mediamarkt ook. Het gaat hier echter om refurbished modellen waar Dell 0% garantie op geeft. Ik heb er ook een gehad (bij de mediamarkt) maar snel teruggebracht omdat er veel slechte tussen zitten (en daar had ik er natuurlijk weer 1 van)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pesticide ik denk dat ik mijn 22inch NIET ga laten repareren. Ik vind 300euro voor een reparatie erg veel geld op dit moment. Ik ga mijn geld investeren in een HANSOL 920D of anders zo'n HYUNDAI monitor. Ze zijn beide 100euro goedkoper dan een reparatie en hebben beide weer garantie voor 3jaar. Ik denk dat we beide monitor tot goedkope kwaliteit 19" CRT monitoren mogen benoemen.

Verwijderd

Topicstarter
PhatFish schreef op 03 September 2003 @ 13:03:
Heb hier een 19" Hyundai ImageQuest. Vlak beeld, doet 1280x960@100Hz met perfect beeld. Geen geklaag van mijn kant en het heeft een mooi design. Ik geloof dat hij nog bij Salland Automatisering te krijgen is. Hij staat helaas niet meer in de pricewatch. Maar voor zover ik kan zeggen is het een echte aanrader, zeker voor z'n prijs!
Heeft de Hyundai een volledig vlakke beeldbuis? Of is het net als de Hansol met een bolle beeldbuis met een platte glasplaat ervoor?

Verwijderd

Ik heb een zeer goede ervaring gehad met de CTX VL710 met zeer hoge refreshrates en resoluties. misschien is de VL950 een optie voor je?

• Pollewob
  • Niet online
Mjah, dit topic geeft wel weer vrij duidelijk aan waarom dit soort topics geen zin hebben. De meesten noemen een monitor die ze zelf hebben als een goede optie en er komen steeds meer mogelijkheden terwijl de TS niet veel verder komt. Beste optie blijft nog altijd de monitoren in het echt te bekijken en dan je keuze te maken, topics als deze maken de keuze meestal alleen maar moeilijker :)

Ohja, NightShade2k3, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker, je hebt nu regelmatig meerdere posts na elkaar staan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.