P4P800 Deluxe vindt Seagate SATA schijf nergens

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:00
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe kast, het probleem doet zich voor bij het installeren van een SATA hdd van Seagate (st3120026as). Aangezien ik nog niet eerder een SATA schijf heb geinstalleerd denk ik (hoop ik) dat ik iets over het hoofd zie :+ . Het probleem zit hem in het feit dat wat ik ook doe (configureren als raid, niet als raid... raidcontroller aan / uit) de bios geen hdd laat zien, nergens!

Ik heb biosversie 1008 gehaald omdat daar een fix in zat voor een soortgelijk probleem met een Maxtorschijf. Mijn vraag is simpel, als ik een SATA schijf aansluit, moet ik dan ook ergens kunnen zien dat hij erin zit? (lijkt me wel toch???). Ook nadat ik hem als raid had geconfigureerd kon ik geen schijf zien in de raid-util (tijdens opstarten) die bij het bord zit, hij vind gewoon NIETS!! (zeer frustrerend). }) .

Verder heb ik ook gewoon (voor de lol... je moet toch wat :? ) de windows xp cd erin gedaan, en de raidcontroler-drivers van de cd die bij het moederbord zat geladen... dan gaat de winxp setup dus ook gigantisch op z'n bek, werkt ook niet dus.

Ik heb de schijf terug gebracht en krijg morgen een nieuwe... maar ik kan er niet bij dat een splinter nieuwe schijf direct al kapot is... Is er iemand die me uit de droom kan helpen en me kan vertellen wat de manier is.

Configuratie:

asus P4P800 deluxe
1024 mb PC3200 infinion
2.4 Ghz / 800 mhz / HT intel P.
128 mb Ti4200 / 8xAGP
Seagate st3120026as hdd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het probleem is niet mobo-specifiek, maar HDD en I/O controller-specifiek en dit topic hoort derhalve in OM. En nee, dat de I/O controller onboard is doet daar niks van af :P

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers + lichte titelfix ;)

• Hitmixer
Oke, het is de eerste keer dat ik hier gepost heb, sorry voor de fout. (zal niet weer gebeuren).

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

op hetzelfde mobo met maxtor s-ata geen problemen. vergeet het verhaal met drivers want dat is pas relevant voor na je bios. Zie je de hdd`s niet in het bios dan kan je het later ook wel schudden.

bij mij was het aansluiten en werken. Raid moest nog wel ff ingeschakeld worden maar zonder dat zag het bios wel 2 schijven. Ik denk eerder aan een stekker niet goed oid.
lees ook dit topic eens: [rml][ Discussie] Serial ATA[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 02-09-2003 21:31 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Hitmixer
nee, die stekker zit er echt goed in... ongeveer 1000x opnieuw erin gedaan... ik ga er nu dus vanuit dat die hdd kapot is... thx voor je reactie... Als er iemand is die het niet mijn conclusie eens is dan hoor ik dat graag...