Toon posts:

Msn Uitschekelen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, medetweakers,

Ik zit hier met een probleem, ik moet msn uitschakelen op een aantal computers, zodat ze niet meer kunnen msnen, of andere chatproggramma's, maar Msn als belangrijkste.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, heb al de Zoektool gebruikt zonder resultaten.

De Os is Windows 98.

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

Gewoon uninstallen via Configuratiescherm -> Software ? Want bij mijn weten zat Messenger niet ingebakken in Win98.

Yes - OEM

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar, ik zit hier dus op een school, en leerlingen installeren het dan toch weer, en bedoeling is dat ze niet kunnen, msn-en....Hoe kan ik dit uitschakelen dat ze dit dus ook niet meer kunnen doen...

Verwijderd

ff in google zoeken welke poorten gebruikt worden door msn en eventuele andere chat programma's en deze poorten blokeren in je firewall

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58
MSN Messenger maakt gebruik van:

- TCP poort 80, 443, 8080, 1292, 1224, 1240, 1756, 1863, 2729, 2743, 2842 en 6891 tot 6901
- UDP poort 1863, 1900, 5190 en 6901, 7001
- ICMP poort 10

[ Voor 40% gewijzigd door BeZaX op 01-09-2003 12:10 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48
Heb je aan deze site misschien iets?
http://www.chebucto.ns.ca/~rakerman/port-table.html
Is een poort tabel voor verschillende applicaties.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan wel poorten gaan dicht gooien, alleen er zijn 4 pc's van de 20 die hier staan waar geen msn op mag staan...
dus als poorten dicht dan niemand meer msn-en....

Verwijderd

Zet je ze alleen dicht voor die pc's (op ip bijvoorbeeld)

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 20:18
Als je een beetje goede firewall hebt kan je toch wel instellen dat poort X alleen door ip X gebruikt mag worden, en voor de andere pc's gewoon dicht moet blijven :?

• BeZaX
Blokkeer MSN met de firewall...

Verwijderd

Topicstarter
mmm, jah zou kunne, maar dan kunne ze makelijk ip weer evranderen dacht ik zo....
Niet iets in register dat ik er uit kan gaan gooien dat ze niet meer kunnen, msn-en?

• NoReseth
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 12:11:
mmm, jah zou kunne, maar dan kunne ze makelijk ip weer evranderen dacht ik zo....
Niet iets in register dat ik er uit kan gaan gooien dat ze niet meer kunnen, msn-en?
Hoezo ip veranderen ?
Een ip kan in een netwerk maar 1 keer voorkomen,
dus als jij voor die 4 pc's de msn poorten open laat en voor de rest dicht timmert, is er niets aan de hand hoor.
Want als ze het ip veranderen, krijgen ze een mooi ip-conflict ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NoReseth op 01-09-2003 12:14 ]

• BeZaX
blokkeer MSN protocol

• NoReseth
De TS vertelde dat het de bedoeling dat 4 pc's wel op msn konden en de rest niet :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sorry, maar deze vraag is al zo vaak langs gekomen dat je genoeg info uit de search kunt halen om zelf tot een oplossing te komen. Zoeken naar: MSN blokkeren

Je zegt wel dat je gebruik hebt gemaakt van de search maar dan kan ik alleen concluderen dat je niet echt goed zoekt of de verkeerde keywoorden gebruikt. Meer info over hoe te zoeken: Searchhandleiding

Succes verder :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.