Toon posts:

[winxp] nieuwe gebruiker kan programma niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op computer win xp draaien en bij de installatie 2 accounts aangemaakt (1 admin en 1 beperkt. Na de hele boel te hebben geïnstalleerd (programma's) heb ik voor mij broertje een account aangemaakt.

Nu is het de bedoeling dat hij ook de programma's (photoshop, msn, etc.) kan gaan gebruiken. Bij de eerste account werken alle proggies wel, maar de account van mijn bro heeft geen toegang tot de proggies (foutmelding geeft aan dat bepaalde dll bestanden missen)

heb power dvd opnieuw bij account van broer geïnstalleerd (account tijdelijk op admin gezet), maar nu is dat dus bij de andere accoutns ook geinstalleerd (waar het dus al was geinstalleerd)

dat werkt dan wel weer, maar ben niet van plan om alle programma's opnieuw te installeren (omdat er nog meer accoutns aangemaakt moeten worden.

mij 1,5 uur durende zoektocht heeft niet veel opgeleverd, dus hoop nu wel de oplossing te vinden.

Verwijderd

bij install van die progje kan je toch kiezen deze gebruikers of iedereen
ik kies altijd vooor iedereen :)
maar ja ik geef dan ook iedereen admin recht :P
de personen die er mee werken snappen dat toch niet :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Geef hem toegang tot de directories van de programma's. Daar ligt vaak de fout in.

Wat ik gedaan heb is voor bepaalde programma's usergroups aangemaakt (welke toegang krijgen tot de betreffende directories, al dan niet met schrijfrechten) en maak gebruikers die toegang nodig hebben lid van de usergroup.

Zorg dat je broertje ook toegang heeft tot de C:\Windows\ map en dat hij bij de benodigde DLL's kan komen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik krijg aan het begin van de installatie niet de optie of alle gebruikers er gerbuik van mogen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe maak je die usersgroeps aan dan?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 12:27
Je hebt Windows XP Prof. Ned. neem ik aan? Ga naar je configuratiescherm >> systeembeheer >> computerbeheer >> lokale gebruikers en groepen

Daar kan je het vinden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1