Toon posts:

SCSI HD Data Recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er mischien een manier (software?) om van een SCSI HD (Quntum Fireball) welke harde tikken en nu niet meer herkend wordt bij opstarten de data terug te hallen ? DWZ b.v. met software of een andere tip welke uit ervaring geboren is ?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 19:59

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik heb een keer een IBM ide schijfje van het zelfde probleem geholpen door een harde tik aan de zijkant van de schijf te geven.. Op een of andere manier waren de heads gelocked ofzo(denkik). Misschien dat het werkt bij jou, want als ie niet herkend wordt, wordt het zowieso heel lastig. Overigens wordt ie niet herkend doordat de schijf zich niet kan initialiseren, dan wil de controller niet ofzo....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Exact hetzelfde model (wel werkend natuurlijk) zoeken en de printplaat verwisselen wil ook wel eens helpen als het mechanische gedeelte goed is. Je hebt soms wel wat exotische schroevendraaiers nodig.
Op de HCC/PC-Discount kan je nog oudere mddellen tegen een redelijke prijs kopen.

Als het echt heel belangrijk is dan kan je hem ook wel professioneel laten recoveren maar dat is schreeuwend duur.

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staan zat tips mbt datarecovery. Kijk eens onder Harddisks >> Hoe haal ik verloren gaande data terug B)

In het vervolg wel éérst o.a. de FAQ/policy doornemen eer je een topic opent! ;)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Verwijderd

Ik heb eens een Qantum 9 GB-schijfje een uurtje in de vriezer gehad kon hem na inbouw vervolgens weer starten en vlot alle data van de laatste halve dag naar elders kopieëren. Misschien werkt dat bij jou ook nog. (Tegenwoordig zit alles bij ons op Raid en op NAS maar twee jaar terug nog niet).

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot zover het probleem is dat ik met software recovery niks kan omdat de schijf niet herkend wordt en dus het \ teken blijft "spinnen" bij de SCSI-BIOS startup.
Zal die tik iig proberen en de koelkast truck :) Zijn er nog meer ervaringen ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 12:02:
Zal die tik iig proberen en de koelkast truck :) Zijn er nog meer ervaringen ?
Zie de post van BalusC.. De meest bekende dingen zijn al in de faq gezet :)
Pagina: 1