Toon posts:

[XP] Na bios update reinstall? Hoe handig aan te pakken? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Got-ters ik heb het volgende dilemma. Ik wil graag de bios van mijn mobo (Chaintech N7JL1) upgraden naar een hogere versie. Helaas pikt WIndows XP (professional+SP1) dit niet en is volgens Chaintech een OS reïnstall nodig na het flashen van mijn bios.... en dat vind ik dus niet zo prettig. Het kost me altijd enorm veel zweetdruppels en tijd mijn pc weer goed in te stellen, met name zaken als netwerkverbindingen, email etc. etc. Maar wellicht doe ik het wel onnodig moeilijk en is op een vrij eenvoudige manier een nieuwe Win XP install te combineren met een voorgaande install. Wie heeft er voor mij een goede tip?

THXS!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Wat dacht je van je account te exporteren na de clean install weer te importeren....
[rml][ XP] File and Transfer wizard handleiding[/rml]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Titel even van '!' ontdaan en wat aangepast.
Zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

een herinstall na een bios upgrade... hmmm
-Waarom bios upgrade ... is die nodig, if it aint broke don't fix it..
-gewoon doen en kijken wat er gebeurd, werkt niet dan probeer een repair
-net zoals hierboven de boel exporteren maar ja..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
meest simpele methode. Sysprep draaien voordat je de bios flasht.

Verwijderd

Voor instellingen van programma's kan je de registersleutel opzoeken en exporteren, dan is het later met een muisklik weer goed ingesteld.

Je email-accounts kan je ook exporteren en later importeren.

Ik begrijp overigens niet waarom na flashen opnieuw geïstalleerd zou moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry... won't happen again.

De bios wil ik upgraden omdat er vervelende fouten in zitten. Daardoor zie ik mijn primary slave (DVD-rom) niet verschijnen in de bios en belangrijker nog de kloksnelheid van mijn processor (Athlon XP2100+ (1734mhz)) wordt veelvuldig veel te laag geklokt bij opstarten van mijn PC. Diverse programma's geven die verkeerd weer en benchmarks wijzen uit dat de kloksnelheid ook daadwerkelijk lager ligt dan zou moeten. De Bios upgrade zou het moeten verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op 01 September 2003 @ 11:42:
meest simpele methode. Sysprep draaien voordat je de bios flasht.
Waar vind ik Sysprep? en voorkomt dat een OS reïnstall in dit geval?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

mutsje schreef op 01 September 2003 @ 11:38:
Wat dacht je van je account te exporteren na de clean install weer te importeren....
[rml][ XP] File and Transfer wizard handleiding[/rml]
en neen met sysprep ontkom je niet aan een herinstallatie. gewoon je profiel exporteren daarna importeren lijkt me de meeste slimme aktie in dit geval.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34
Sysprep voorkomt wel een volledige herinstallatie. Alleen je hardware gerelateerde informatie wordt verwijderd. Applicatiesettings blijven behouden.
Pagina: 1