[Win98] Infrarood wel verbinding niet te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Beetje rare titel maar ik kon geen duidelijkere verzinnen.

Maargoed dit is mijn probleem.
Ik heb een toshiba satellite 4030 met windows 98 en een Orange SPV.
Nou wil ik mijn PC instellen om verbinding te maken met m'n mobiel om te internetten.
Als ik dan de infraroodverbinding aanzet dan werkt hij. Ze zien elkaar en ik kan een bestandje goed oversturen.
Maar als ik de modem wil installeren via een orange installer of ActiveSync wil configureren voor infrarood dat geven ze de melding dat er geen infrarood is geinstalleerd.
Hij staat ook niet in bij de systeemapparaten, terwijl hij toch een IRQ en geheugen toegewezen heeft. Ook nadat dat ik hem meerdere keren succesvol geprobeerd heb te installeren. Ik had een melding van softwarefout die ik via KB van MS heb opgelost, maar nog zie ik geen infraroodapparaat en kan ik hem niet gebruiken.
Maar ik heb wel een icoon in mijn configuratiescherm en desktop en kan wel gewoon bestanden over sturen? :? :?

Wat is er aan de hand en hoe kan ik het oplossen?

let the past be the past.

• SPee
[shopje]
Volgens mij is dit te ingewikkeld. :?

[korte versie]
Infrarood werkt, maar staat niet in systeemconfiguratie. Kan dus gewoon een bestand versturen.
Als ik een programma installeer of een programma gebruik die ook over Infrarood zou kunnen geeft deze de melding dat infrarood niet is geinstalleerd. (wel te bereiken/aflezen via configuratiescherm ikoontje)
Ik heb het al geprobeerd opnieuw te installeren, maar helpt niet. Ook kan ik het niet verwijderen uit het systeem, want hij staat er niet tussen. (Wel met IRQ&geheugen)

Is er hier een oplossing voor? Of moet ik windows opnieuw installeren? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De standaard win98 IR driver is geen echte irDA driver, vandaar dat je in de problemen komt.

Je kan eventueel [google=nokia irda win98] voor een mogelijk plan van aanpak.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 03-09-2003 19:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SPee
Ik heb niet de standaard drivers. Ik heb de drivers gedownload van de site van Toshiba en geinstalleerd. Alleen als ik naar de systeemdevices kijk, zie ik geen infrarood apparaat er meer in terug. Zonder die drivers vond hij alleen een onbekend apparaat.

En als je de standaard irDA driver gebruikt, zou hij dan wel bestanden kunnen versturen? :?
Volgens mij dat dan ook niet.