[exchange]extern mappen maken & moven

Pagina: 1
Acties:

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Exchange 2003.
Ik werk nu aan een project, waar een van de onderdelen is een interactie met exchange.
Waarom ? klein bedrijg en de mensen willen met outlook/exchange combo blijven werken maar men krijgt er een extra (custom build) applicatie bij.
Deze Applicatie moet verwijzingen naar e-mals op de exchange server op kunnen slaan, en kunnen openen, replyem e.d.

Naar wat zoekwerk en weinig en onduidelijke documentatie over exchange, de event service enz enz is het eerste gedeelte wel te doen.
Maak een public folder aan, daar staat een script in welke wordt getriggerd
als er een nieuw item in de map komt (dit komt omdat niet alle mails gekoppeld moetten worden,personeel krijgt in hun eigen inbox ook prive mail e.d. daarom heb ik het idee geopperd dat men alleen de bedoelde mails verplaatst naar de betreffende public folder)
Dit script zet een aantal zaken in een externe databas, zoals URL mail (aan te roeppen via outlook) afzender, en onderwerp.
Het nadeel hiervan is dat men nog handmatig in de externe applicatie de mail moet koppelen aan een event. (dus in de db de foreign key link maken naar het betreffende event).

Een van de nadelen van deze methode is dat Alle mail, ook de historie in een map komt te liggen, welke zeer onoverzichtelijk is als men buiten de applicatie wil gaan zoekken (Niet iedereen gaat het nieuwe systeem gebruiken, dus het moet overzichtelijk blijven voor "gewone users") .
Nu is het idee geoppperd (welke ik moet uitzoekken)
om een van te voren bekende struktuur in mappen onder de publieke map te gaan gebruiken, en dat deze mappen automatisch worden aangemaakt (bv naam klant als het systeem een nieuwe klant aanmaakt) zodat het "gewone" personeel een email in de juiste map kan plaatsen.

Om het overzichtelijk te houden wil men graag een "verleden" een "toekomst" map hebben,
waarin alles staat behalve vanaf deze maand tot 6 maanden daarna.
Dit is dus dynamisch, omdat de tijd verstrijkt (als de maand voorbij is moet de map verplaatst worden naar het verleden, en de volgende map uit "toekomst" worden gehaald.

Wat wil ik dus ?
1 automatisch mappen aanmaken in exchange vanuit een andere applicatie
2 mappen met inhoud verplaatsen in exchange vanuit een andere applicatie.

Na veel zoekwerk ben ik er niet achtergekomen OF dit kan, en HOE dit kan..
Ik vindt dat er verbazend weinig, en slechte documentatie over is.
Als er iemand weet waar documentatie te vinden is hierover ...graag.
Of zelf al eens geprogd heeft voor exchage...geef me a.u.b. de richting aan waar ik moet zoekken

Beste film ooit

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Je kan gewoon via het IMAP protocol communiceren met Exchange. Zie RFC3501.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Kan ik daar ook mappen mee maken verplaatsen ??
dat wist ik niet, dankje dan ga ik daarna op zoek..

Als je een goede docu link hebt over IMAP development (liefst ism exchange)..is altijd welkom ;)

* soepkip heeft tot nu toe alleen mailservers aangesproken via SMTP

/edit
..Laat maar, imap zit in een javamail api...
verd*mme heel veel tijd kwijtgeraakt met die kl*te scripting in exchange..kan het gewoon zo, alles netjes in de server applicatie

[ Voor 56% gewijzigd door soepkip op 01-09-2003 13:28 ]

Beste film ooit