Toon posts:

4x piep opstarten Asus a7v333

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik heb de search gebruikt en de handleiding, kan veel vinden over "piepjes" maar niet over 4 korte piepjes achter elkaar als ik de computer opstart.

Misschien lees ik eroverheen maar aub uw hulp

De computer start gewoon door en werkt ook goed alleen die 4 piepjes werken op mijn zenuwen in de toren zitten:

Asus A7v333
XP 2200
Sony Dru 510
550 Enermax voeding
2x 256 Twinmos 2700
3x 120 MB WD 8MB cache

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

cpu temperatuur waarschuwing?

Ik frut, dus ik epibreer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt zeker 4 USB apparaten aan je computer zitten? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 11:22 ]

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

4 short beeps System timer failure ?

Verwijderd

Topicstarter
system timer failure snap ik niet helemaal

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/

4x kort Timer not Operational: System - Timer (Timer 1) eventueel Accu/Batterij defect; vervang de geheguenbouwstenen en controleer de RAM-instellingen; eventueel is het nodig het motherboard te vervangen.

System timer error Test van de realtime-clock misgelopen. Eventueel moet het motherboard gerepareerd worden. Als je geluk hebt tenminste.
Denk dat t over is voor je mobo ;( , RMA tje?? leverancier.
Garantie geval naar mijn mening, goed is t zeker niet.
Je kan ook alle overbodige hardware er uit halen dus alleen mobo+mem, proc+fan, videokrt. en kijken of je deze foutmelding nog steeds krijgt

Suc 6

[ Voor 42% gewijzigd door keur0000 op 03-09-2003 00:10 . Reden: toevoeging ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Slik. Slik, maar hoe kan het dan dat het bord gewoon goed werkt en geen enkele probleem geeft

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Moet je je onboard geluidskaart activeren, je boxen inpluggen, Post goed zetten en luisteren wat voor mededeling er voorbij komt of je moet ervoor zorgen dat de POST via je compspeaker tevoorschijn wordt getoverd (als je dit nog niet hebt gedaan).

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal , alleen er komt geen mededeling behalvede gebruikelijk dat hij een correcte controle heeft gedaan en gaat opstarten
Pagina: 1