EIZO L465- Iemand ervaringen met ghosting e.d.?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ga deze week een tft monitor kopen, ik zoek nu naar de juiste voor mij. Ik heb nu een aantal opties, waaronder de Hitachi CML174SXW en de EIZO L465. Over de Hitachi is genoeg info te vinden, over de EIZO een stuk minder. Wanneer ik naar de specs kijk van de EIZO, dan zie ik dat de beeldsnelheid 45ms is (10+35ms). De Hitachi heeft een uitstekende 16ms.

Met enig zoeken heb ik een review van de EIZO kunnen vinden.

Het is een redelijk oude review (mei 2002), ik vraag me af of deze review nu nog enige waarde heeft; de huidige/nieuwe tft's hebben toch een stuk betere specs dan degene van 1,5 jaar geleden. De reviewer geeft aan dat hij geen ghosting, wat kan komen door een lage beeldsnelheid, heeft geconstateerd.

De vraag: Heeft iemand ervaringen met de EIZO monitor, en zo ja; hoe staat het met ghosting? Verder nog positieve/negatieve eigenschappen van deze monitor?

[ Voor 15% gewijzigd door deavatar op 01-09-2003 11:15 ]

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Deze topic (en alle voorgaande delen) al doorgespit?: TFT/Gamen - The 6th Episode

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• deavatar
Jup, heeft niets nuttigs opgeleverd.

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

in de game topic komt dat ding inderdaad niet/ of heel heel weinig aan bod.

Voor zover ik weet heeft deze monitor dezelfde eigenschappen als de andere Eizo's. Kleurechtheid is heel erg goed!
En ondanks de hoog lijkende responcetime toch weinig/ geen ghosting.

Als je van plan bent een nieuwe te kopen is het misschien wel de moeite eens te kijken naar een 17" aangezien die +/- hetzelfde kosten.

Als je op die ene in vraag & aanbod aast heb ik niets gezegd 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Techless op 02-09-2003 00:45 ]

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Wat kleurechtheid betreft: dat kan ik bevestigen. Thuis heb ik een Hitachi CL174SXW wn op mijn werk een Eizo L685. De Eizo is gewoon beter. Ook de kijkhoek is op de Eizo behoorlijk groter tegenover de Hitachi. Ik vond een Eizo voor thuis echter gewoon te duur, de Hitachi voldoet prima.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Ik heb de L365, 9 rise en 19 fall.
Absoluut geen ghosting oid. :)
Ik heb deze speciaal gekozen vanwege de lage timings zodat films e.d. er prima op te kijken zijn, verder is 1024*768 groot genoeg voor mij.
Daarnaast is de kleurenechtheid echt goed en contrast en kijkhoek ook.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• deavatar
Mooi, dat wilde ik even horen! Ik heb de monitor intussen besteld. Zal deze week aankomen :D

• deavatar
Monitor is binnen, is prima beeld, op de inkijkhoek na.

[ Voor 46% gewijzigd door deavatar op 29-11-2003 09:39 ]

Pagina: 1