Okee hier is hij dan: een pieperschieter topic! Hier zal ik uitleggen hoe er een gemaakt moet worden en wat hier het nut van is. In de zomer van 2003 ben ik er mee begonnen als vervolg van mijn waterraket onderzoek. De pieperschieter is gemaakt om als opstelling te gebruiken voor proeven bij natuurkunde. De pieperschieter is namelijk het onderwerp van mijn profielwerkstuk.
Het leuke van de spudgun, pieperschieter of aardappelschieter is dat je een projectiel met een snelheid van rond de 150 km/h zo'n 200 meter weg kan schieten
. Dit kan nog harder want ik heb een relatief klein exemplaar gemaakt.
De materialen zijn gemaakt van simpele spullen die bij de Gamma te verkrijgen zijn
. Hij zal rond de E 20 kosten en je veel plezier bezorgen.
De volgende post zal ik de materialen vermelden en vertellen hoe je hem inelkaar draait.
Veel plezier ermee!
Het leuke van de spudgun, pieperschieter of aardappelschieter is dat je een projectiel met een snelheid van rond de 150 km/h zo'n 200 meter weg kan schieten
De materialen zijn gemaakt van simpele spullen die bij de Gamma te verkrijgen zijn
De volgende post zal ik de materialen vermelden en vertellen hoe je hem inelkaar draait.
Veel plezier ermee!