mpeg decoder voor tmpgenc?

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:11
Misschien een rare vraag,(dit is een nieuw gebied voor mij) maar kun je door middel van een hardwarematige decoder het programma virtualdub en/of tmpgenc sneller laten werken?
Als ik nu bv een divx omzet naar mpg, duurt dat zo'n 2 a 3 uur.
Dat moet toch sneller kunnen of haal ik nu dingen door elkaar?
Kan het b.v. met een dv500 kaart van pinnacle? of misschien is er wel een veel goedkopere kaart die dit kan? of zijn dit soort kaarten daarvoor niet geschikt?

Mijn huidige systeem is een p4 2.0 met 512mb rimm en een geforce4 4600 en een 80gig harddisk van 7200 rpm.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het zou moeten kunnen, maar ik kan het zo 1-2-3- niet vinden. De kans de je kwaliteit inlevert is echter aanzienlijk. 2-3 uur vindt ik niet zo beroerd (dit is bijna RT!)

Tmpgenc is niet de snelste maar heeft wel een goede kwaliteit.

En niet het decoden is je probleem, maar het encoden. (virutaldub helpt met het decoden van je divx, tmpgenc doet het encoden van je mpg-2 stream)

divx -> decoden mbv virtualdub met divx pluging -> encoden met tmpgenc -> wegschijven met brand tool.

Maar er zijn snellere encoders b.v. Cinama Craft Encoder. zoek maar eens uitgebreid op vcdhelp.com

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Van de site : www.weethet.nl

Merk op: Er bestaat een "gratis" versie van TMPGEnc (gedurende 30 dagen werkt het MPEG2 gedeelte, daarna alleen nog maar het MPEG1 deel). De "Pro" versie kent deze beperking niet, maar die moet je wel kopen. TMPGEnc is significant langzamer als CCE of MainConcept Encoder maar biedt weer extra voordelen zoals de aanschafsprijs en de ondersteuning van DirectShow filters.

Voor meer info kan je hiero ook even gaan kijken:

http://www.weethet.nl/dutch/welcome.php

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.