Vroeger als ik een NT4 pc maakte dan maakt ik gebruik van poledit hiermee kon je voor elke gebruiker aanpassingen maken bv dat ze de hardeschijven niet meer zien, geen run in het start menu etc. Echter wil ik nu het zelfde doen met Windows XP alleen ben ik er achter gekomen dat poledit niet meer werkt en je MMC snapins moet gebruiken. Ok wat is het probleem zou je zeggen so far so good. Echter als ik door middel van GPedit de gebruikers dingen ontzeg zoals remove run command from start menu etc dat dit ook geldig is voor de administrator. Ok zelfs hier is een work around voor je kan namelijk zorgen dat de administrator geen read rechten heeft op de volgende directory c:\windows\system32\grouppolicy\ omdat hij deze directory dan niet kan lezen gebruikt die ook niet de policy. Alleen ken ik de policy ook niet meer uit zetten als administrator als ik bv met de gebruiker een extra programma wil installeren aangezien de administrator geen read rechten heeft in de grouppolicy directory. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Dus dat ik als administrator gewoon me desktop behoud en volledig startmenu etc en dat de gebruiker geen rechten heeft om bepaalde dingen te zien maar dat de administrator als het nodig is wel effe die rechten kan geven.
Ik heb al talloze topics door gelezen en google volgens mij laten crashen
(bijwijze van spreken)
Dus dat ik als administrator gewoon me desktop behoud en volledig startmenu etc en dat de gebruiker geen rechten heeft om bepaalde dingen te zien maar dat de administrator als het nodig is wel effe die rechten kan geven.
Ik heb al talloze topics door gelezen en google volgens mij laten crashen
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend