Nero 5.5.10 / 6.x loopt vast bij branden dvd

Pagina: 1
Acties:

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Topicstarter
Drive: NEC-ND 1300A OEM (secondary master op Asus P4Pe) vorige week aangeschaft.
Disc: DVD+RW Imation (2.4x )

Wanneer ik in Nero files gesleept heb en wil gaan branden, krijg ik het brandscherm.. Daarna wordt er gecached en direct daarna blijft Nero hangen, de timer staat stil en dan ben ik genoodzaakt te rebooten want de task manager helpt ook niet meer :(

Bij mn IO controller settings ("secundaire IDE kanaal") kan ik alleen kiezen tussen "DMA, Indien mogelijk" en "Alleen PIO". Beide geprobeerd; heeft niets geholpen.

Daarna heb ik de autodetect in mn bios uitgezet om zo Ultra DMA te disablen (anders zette ie zichzelf gewoon weer terug, heel irritant). Hierdoor veranderde er in XP "Ultra DMA" nu in "Multi-Word DMA mode 2" bij het Secundaire IDE-kanaal...

Heeft ook niet geholpen helaas. :/

De controller is trouwens de "Intel 82801DB Ultra ATA Storage Controller - 24CB" (standaard P4Pe)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want het werkt zo voor geen meter helaas :)

(Ik heb met de search een aantal topics gevonden met ongeveerd hetzelfde probleem, maar daar stond verder weinig in wat me geholpen heeft, vandaar dat ik het zo ff probeer :) )

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Al een ander programma geprobeerd? RecordMax Now 4.5 met ge-update Px Engine schijnt prima te werken :) Ik heb al meer gevallen gehoord van problemen met de 1300A i.c.m. Nero.

webOS all the way!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Inderdaad even andere software proberen, dan kun je uitzoeken of het een hardware-probleem is, of een software probleem :)

En heb je ook de intel chipset-drivers ginstalleerd? En de intel application accelerator? (da's eigenlijk de ide-driver :))

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 08:17

Tiiim

Grand Theft Audio

Topicstarter
Twynn schreef op 01 September 2003 @ 11:14:
Inderdaad even andere software proberen, dan kun je uitzoeken of het een hardware-probleem is, of een software probleem :)

En heb je ook de intel chipset-drivers ginstalleerd? En de intel application accelerator? (da's eigenlijk de ide-driver :))
De Chipset Drivers had ik al geinstalleerd...(tevergeefs). Maar de intel application accelerator niet! Na de installatie herkent XP een andere IO Controller en werkt alles als een speeerrr!

DANK! _/-\o_