[WinXP] Standby optie disabelen, hoe?*

Pagina: 1
Acties:

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Standby werkt by mij niet meer. hij blijft hangen in "preparing to standby". (idem hibernate). Ik kan niet vinden waarom, en ik heb al redelijk wat tijd hierin gestoken. Nou vind ikdat niet zo'n ramp aangezien opstarten snel gaat. Echter de volledige hang die het gevolg is van het in standyby gaan is vervelend.

Ik wil dus dat standby uitgeschakeld wordt, net als dat in windows 9x kon.

Deze button moet dus weg:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scriptweb/start.PNG

met search op google heb ik gevonden dat dit kan met een registry hack, alleen de registry setting zelf heb ik niet gevonden.

systeem:
asus p4pe P2,4b 512 MB, ati AIW 9000 video kaart.
XP-pro SP1 (met aantal hotfixes) (engels, bovenstand plaatje is via search gevonden)

Behalve een reinstall (geen optie vindt ik) lukt het niet standby aan de praat te krijgen. (Drivers nagekeken, maar de unsigned dirvers wil ik echt gebruiken, nero deinstalled, maakt niet uit). Daar hoef ik geen tips voor.

"APCI driver" (in device manager) vervangen voor "standard PC" is niet helemaal de oplossing, dan lukt het windows niet alle hardware te herkennen(waaronder de usb muis en het toestenbord op de USB hub).

Hoe haal ik de "standby button" weg?

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 01-09-2003 10:14 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SpamLame
  • Laatst online: 20:08

SpamLame

niks

gpedit.msc in start > run

Verwijderd

Configuratiescherm -> energiebeheer, tabblad energiebeheer, Systeem op stand-by: nooit. Ik weet niet of je hierme de knop verwijdert, maar je pc kan in ieder geval niet meer in stand-by.

(in windows zit een helpfunctie, als je daar "standby" intypt, kun je van alles vinden hierover)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:14 . Reden: tefeel teipvouten ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 15:10:
Configuratiescherm -> energiebeheer, tabblad energiebeheer, Systeem op stand-by: nooit. Ik weet niet of je hierme de knop verwijdert, maar je pc kan in ieder geval niet meer in stnd-by.
Dat helpt alleen voor de automatische standby. Ik wil juist dat die button weg is. Als ik met mijn AIW remote een power down doe komt hij namelijk te vaak zomaar in (bijna) standby terecht.

Windows help search had ik echt wel gedaan hoor.

Ik zal vananvond die optie van spamlane eens proberen en de policies doorbladeren. (hoe heet die policy ongeveer?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Gebruikersconfiguratie -> beheersjablonen -> Menu start en taakbalk

Ik zie hem daar overigens niet bij staan, wel de mogelijkheid om de knoppen Afmelden en Uitschakelen te verwijderen.

Bij gebruikersconfiguratie -> beheersjablonen -> systeem -> energiebheer ook niet.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Nee, daar staat geen policy voor. Ik kan wel het shutdown menu weghalen, maar niet de standby button. (en ook geen suspend uitschakelen.)

Nog meer ideeen?

offtopic:
Aam de mod die de titel verandering heeft gedaan: volgens mij is het toch echt disablen ipv disabelen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens deze post in een van de vele nieuwsgroepen die bij google groups staat gearchiveerd, verdwijnt de standby optie wanneer je hibernation support uitzet:
If I disable Hibernate the Standby button is visible but greyed out and not selectable.
Aangezien je hibernate toch niet werkt, kun je dit eens proberen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Goed gevonden maar helaas, hibernate heb ik al uit geschakeld in mijn energiebeheer. Die crasht namelijk op de zelfde manier als standby.

De opmerking in de post die jij doet is wel waar als je APM support gebruikt ipv APCI. Maar installeren van als "STANDARD PC" levert al een vastloper (eigenlijk, windows werkt goed, maar muis en toestenbord reageren niet) op tijdens het opnieuw detecteren van alle hardware. Dit was op te loseen door een "system restore" te doen.

Tenzij er nog ergens een policy is om hibernate uit te zetten, maar die zag ik ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door leuk_he op 03-09-2003 21:56 ]

Pagina: 1