Toon posts:

Zelf Easter Eggs maken in menu van DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met mijn vakantie filmpje op dvd te zetten maar nu wou ik ook een hidden menu/easter egg op de dvd kwijt. Is dit al eens gedaan door onze mede tweakers en hoe. Om te authoren gebruik ik normaal gesproken Ulead DVD studio en NERO burning Rom. Hoe de easter egg geactiveerd wordt maakt niks uit als hij maar niet via het standaard info/start menu geselecteerd kan worden.

BVD

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een knopje met dezelfde kleur als de achtergrond? Meer iets voor SG dit.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 01-09-2003 10:16 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Wist niet echt zeker in welk forum dit hoorde dus verplaats maar als een modje denkt dat het beter ergens anders kan staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers > Audio, Video & HiFi Forum :)

Het komt grofweg namelijk hier op neer:
OM = problemen met DVD lezers/branders/media
AV = problemen met videobewerking

;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 01-09-2003 10:42 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
Zoals Bor dus al zei. Je kunt het dezelde kleur als de achtergrond geven. Dus gewoon een stukje uit een deel van de achtergrond selecteerbaar maken. Maar dan wel zo dat je er niet zo één twee drie bij kan. Denk dat er geen andere manier bestaat.

Succes ermee! Is wel leuk trouwens dat idee. Is het voor de pikantere vakantie foto's? :D
jk!

Verwijderd

Topicstarter
Op zicht een goed idee en ik zal het eens proberen maar nog altijd niet echt zgn fool-proof. Mijn ouders zijn niet echt handig met afstandsbedieningen en duwen wel eens op zo maar wat knopjes. Is er misschien iets van een timer in te bouwen of zo dat je na 50 seconden op ok moet drukken om in het menu te komen. Ik heb hier nl een DVD van The Office liggen die zo'n easteregg heeft.

Maar toch wel bedankt voor de tips.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:15
Dat ligt waarschijnlijk geheel aan het programma waar je mee werkt. Ik heb hier niet zoveel ervaring mee, maar het is misschien wel mogelijk. Kun je geen timing instellen dat er bijvoorbeeld een knop tevoorschijn komt na zoveel seconden? Of dat ie na zoveel seconden een scherm laad met daarin die knop. (Ik weet wel hoe die menu's ongeveer werken). =))

Probeer dat eens te vinden? Je moet meestal beetje creatief zijn met andere optie's. Dan kun je hele leuke dingen krijgen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eigenlijk heel simpel.

Een easter egg is nix anders dan een plaatje/menutje/fimpje wat *wel* als VTS op je DVD staat, maar niet als zodanig makkelijk 'bereikbaar' is via de normale menu's.

Het geopperde van de 'onzichtbare' knop is een goede om mee te beginnen.
Deze knop hoeft niet per definitie onzochtbaar te zijn.
Stel jij hebt horizontaal op het midden van het beeld 2 knoppen zitten genaamd "links" en "rechts".
De meesten zullen dan alleen links en rechts drukken op de 4puntsdruktoets van de AB, en niet naar boven/beneden.

Stel nou dat je boven/onder eenb soort logotje hebt, maak deze dan klikbaar (maar dan niet op oplichtende kleuren enzo) en je hebt al een soort easter eggje te pakken.

De kunst zit 'm in het verbergen van je knopje, niet in de techniek van je filmpie.

De optie van een delay kan ook, maar vind ik persoonlijk minder chamrnat.
Overigens kan een goede authoring pakket idd gewoon een delay krijgen aan een menu.
Wil je *nog* verder dan zou je met een GOED authoring pakket zelfs geheugen registers van je DVD speler kunnen uitlezen (if zoveel seconden daar gekeken en ook nog dat register gevuld met die waarde en dan ook nog bla bla .. then play Movie05 chapter 03).

Een andere optie is, om een film langer te maken dan die is, om het al heel simpel te maken: plak achter de aftiteling nog een stukje film, toch geen hond die dat afkijkt :+
En het 'hidden' knopje springt dan naar de chapter achter die aftiteling.

Zoals je ziet, legio mogelijkheden .. laat je fanatasie z'n gang gaan ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1