C700 (cC0) overclocken, voltage?

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb nu een Celeron 700 heel goedkoop op de kop getikt op de HCC Dagen. Ik verbaasde me al over het feit dat het op 1,7 volt moest lopen (standaard) en dat die core zo extreem klein is. Het blijkt zo'n leuk cC0 geval te zijn.

Nu wil ik 'm eigenlijk op 83*10,5 = 875 laten lopen. Dit MOET kunnen. Nu heb ik alleen een aantal vraagjes:

1) bij welk voltage frituur je dit gevalletje? op 1,85 volt was het nog niet helemaal stabiel, crasht na 5 minuten 3DMark2000.

2) hoe meet je de temperatuur? Hij zit in een oud slot 1 BX mobo (P2B), en ik heb een temp sensor. Maar die core is zo extreem klein dat die sensor bijna de hele core bedekt...

3) Snapt een TNT een 83 MHz FSB? Of moet ik dan de AGP devider op 2/3 zetten?

4) Wie kent toevallig een Geforce 2 MX die op 83 MHz FSB loopt?

Alvast dank voor de hulp enzo.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat dacht je ervan dat gewoon die 83Mhz FSB je nekt in je overclock ?? 100 algeprobeerd ??

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op 1050 MhZ (10,5*100) boot ie niet eens op 1,85 volt.. En aangezien ik dus nog niet weet hoe ik in vredesnaam die temperatuursensor ga bevestigen lijkt het me wat link om nog hoger met voltages te gaan klooien..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55

MnM

tot een voltage van 1.9 kun je zonder problemen gaan, hoger 1.95 gaat ook nog wel maar meer zou ik niet doen

zet er een leuke koeler op

die sensor moet je met dat stukkie tape dat erbijzit tegen de core aan plakken , dat gaat prima en dan een beetje artice silver ertussen , dan heb je alles gedaan wat je kan, en hangt het verder van de CPU af

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Als je die sensor op de core plakt, zorgt dat dan niet voor een verminderde warmtegeleiding?

Verwijderd

4) Mijn msi 817 loopt zelfs op 100 mhz. divider op 1/1 en fsb dus op 100 verder core 175@235 en mem 166@205

Verwijderd

zijn die celly's met een spanning van standaard 1,7 volt makkelijker te oveclocken??
Pagina: 1