Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Casemod] Toshiba 300cds

Pagina: 1
Acties:

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022
hallo iedereen,

ik heb een aantal vraagjes over hoe ik nu mijn casemod het best kan gaan maken. dit word mijn allereerste casemod, dus ik verwacht er nog niet veel van natuurlijk. het hoeft ook niet top of the bill te worden. ik wil gewoon eens proberen, als ik tot zoiets in staat ben.

mijn opzet is als volgt. ik heb van mijn school een oude (nog werkende) toshiba 300cds laptop gekregen. het beeldscherm is natuurlijk defect, er zit geen hdd, keyboard, accu en oplader bij. dus eigenlijk heb ik zo goed als niets. maar nu kan ik van een vriend voor een zacht prijsje een 320cdt overnemen. (ook zonder beeldscherm). ik weet dat de mijne het wel doet, want ik heb hem pas getest. ik kon natuurlijk niet verder dan de bios, want er was geen hdd. ik wil nu van die andere laptop de hdd, de accu, het toetsenbord overzetten. dat is het probleem niet. ik zit nu alleen te denken hoe ik het af ga werken.

ik wil het zo doen, dat het gedeelte waar het scherm inzit, er later niet meer op zit. ik heb nu dus alleen het onderste gedeelte van de laptop nog. het keyboard enzo, laat ik er wel op zitten. nu wil ik om de laptop een soort ijzeren frame maken, dmv hoekprofielen. daarop wil ik aluminium platen schroeven. maar dan zit je met het probleem dat je de cd en diskette drive enz niet meer kunt bereiken |:(

mijn vraag is dus: heeft er iemand ideen over hoe ik de laptop het beste/mooiste kan bewerken? mijn idee is zo dat je als ie af is niet meer kan zien dat het een laptop is. het moet er dan uitzien als een gewoon kistje. maar als je de zijpanelen (iemand ideen over hoe ik deze open en dicht kan doen?) opendoet, dat je dan bij alle drives en aansluitingen kan. klinkt allemaal heel omslachtig, en het is ook niet echt praktisch. maar ik wil gewoon kijken als dit gaat lukken, want het is niet echt moeilijk ofzo. ik wil gewoon wat tips over welke materialen ik het best kan gebruiken, en over hoe ik het best de panelen kan openen aan de zijkant.

binnenkort foto's, ben bezig :)

bedankt

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Verwijderd

zoals je het zegt met open klappen zou je natuurlijk gebuik kunnen maken van pianoscanieren in de kleur de het beste past bij het materiaal waar je van plan bent om mee te gaan werken.

en wat je CD en diskette betreft kan je niet voor de diskette een "gleuf" maken waardoor de disk en cd naar buiten komen?

-Z-

• newpegasus
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:13:
zoals je het zegt met open klappen zou je natuurlijk gebuik kunnen maken van pianoscanieren in de kleur de het beste past bij het materiaal waar je van plan bent om mee te gaan werken.

en wat je CD en diskette betreft kan je niet voor de diskette een "gleuf" maken waardoor de disk en cd naar buiten komen?

-Z-
ja ik zat ook te denken aan pianoscharnieren, misschien doe ik die dan alleen aan de achterkant, waar alle aansluitingen zitten. en wat betreft die cd rom drive, een die gleuf zou dan best breed moeten worden, en dat vind ik niet echt mooi. misschien maak ik daar ook een pianoscharnier, ik weet nog niet. over het materiaal: mij leek het wel mooi om aluminium te gebruiken.

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 08:13

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik veronderstel dat die cdrom toch zo'n auto-eject-only type is. Dan kan je die toch gewoon proberen stealthen door er een alu-plaatje op te plakken?
Zoals hierboven staat is een gleufje voor de floppy drive voldoende.

Maar kun je anders niet gewoon de hele laptop slopen en zelf een aluminium kastje bouwen?(dus niet enkel rondom het plastic frame van het onderste stuk) En als ik mijn Toshiba Sat. 230 bekijk kun je de connector van de cdrom gemakkelijk bereiken (zit gewoon op een piepklein stukje printplaat), zodat je er een flatcable kunt aanzetten. Dat laatste is natuurlijk behoorlijk wat prutswerk, maar dan kun je de drive overal kwijt.

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De draden naar het beeldscherm verlengen is knap lastig (afhankelijk van het type draden.)

Is het niet intressanter om de hele notebook achter je LCD scherm te verbergen in een mooie frame en een extern keyboard te gebruiken?

Of alles met plexiglas open en bloot laten zien, waarbij je de hdd/moederbord/hdd juist een stuk verschuif tov het scherm?

Senile! Senile Oekaki

• newpegasus
CopperCAT schreef op 01 September 2003 @ 20:52:
Ik veronderstel dat die cdrom toch zo'n auto-eject-only type is. Dan kan je die toch gewoon proberen stealthen door er een alu-plaatje op te plakken?
Zoals hierboven staat is een gleufje voor de floppy drive voldoende.

Maar kun je anders niet gewoon de hele laptop slopen en zelf een aluminium kastje bouwen?(dus niet enkel rondom het plastic frame van het onderste stuk) En als ik mijn Toshiba Sat. 230 bekijk kun je de connector van de cdrom gemakkelijk bereiken (zit gewoon op een piepklein stukje printplaat), zodat je er een flatcable kunt aanzetten. Dat laatste is natuurlijk behoorlijk wat prutswerk, maar dan kun je de drive overal kwijt.
ja dat stealthen is wel een goede optie, ik denk dat ik dat doe ja :) en dan voor de diskette drive een gleufje maken. klinkt goed.

ik had er al aangedacht om de kast volledig zelf te bouwen, maar dan zit ik met het probleem hoe ik de onderdelen dan vast ga zetten? de disc en diskettedrive laat ik gewoon op de originele plaats zitte, dat zit wel goed zo.
_bas_ schreef op 01 September 2003 @ 23:30:
De draden naar het beeldscherm verlengen is knap lastig (afhankelijk van het type draden.)

Is het niet intressanter om de hele notebook achter je LCD scherm te verbergen in een mooie frame en een extern keyboard te gebruiken?

Of alles met plexiglas open en bloot laten zien, waarbij je de hdd/moederbord/hdd juist een stuk verschuif tov het scherm?
ik denk dat je mijn opzet niet helemaal begrijpt. ik heb GEEN scherm. alles wat ik nodig heb om de laptop te bedienen zal extern worden, (misschien laat ik het toetsenbord wel zitten, maar dan is het effect weg.) dus dit is wat er allemaal extern gaat: keyboard, muis, monitor. de originele speakers plaats ik wel gewoon erin. als het weekend is, ga ik weer verder, de school is vandaag weer begonnen :( bedankt voor de huidige reacties vast.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

dus eigenlijk wil je een soort van docking station maken, maar dan eentje waar de laptop permanent inzit....

Moet toch niet al te moeilijk zijn dan?

Gewoon paar stukken aluminium in de maten van de laptop zagen (decoupeerzaag bv.). Dan nog gleuf voor diskette en stealth-mod voor CD-ROM en de achterkant gewoon openlaten zoadat daar alle stekkers van beeldscherm, toetsenbord e.d. inkan.

enige wat beetje lastig is is eventueel omleiden van de powerknop... is natuurlijk wel zo mooi als je mod een an/uit-knopje of schakelaar heeft die een beetje bereikbaar is.

De platen verbinden via hoekprofielen. Dit kun je lijmen (mooi strak) maar natuurlijk ook schroeven of popnagelen (meer vliegtuig-look). en bij de zijkanten vervang je het profiel door scharnieren of een pianoscharnier.

Moet goed te doen zijn! wordt wel mooi denk ik.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Pagina: 1