Toon posts:

Muziek afspelen op site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik wil mensen de mogelijkheid gaan bieden muziek aftespelen via een site van mij
Nou vroeg ik me af wat ik daarvoor het beste kan gebruiken??
Ik dacht zelf aan iets van rm formaat. Maar heb hier weinig ervaring mee..
Weet wel dat er een client side realplayer is, maar hoe gaat dit aan de serverside dan? En is dit gratis software??

Zijn er ook alternatieven??
Wat zijn jullie ervaringen, wat is het beste(vooral ook qua formaat ivm lage conneties)??

Bedankt

Gegroet
Roderik

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
Je kunt ook in flash(mx) een player bouwen die mp3 streamt, zo lastig is dit niet (t is ongeveer 10 minuten werk) en de meerderheid van de gebruikers heeft toch de flash-plugin geinstalleerd

deze kan gewoon mp3-files inlezen en daarbij kun je natuurlijk zelf de bitrate bepalen

[ Voor 20% gewijzigd door Helmet op 01-09-2003 10:05 ]

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
k bedankt

Heeft iemand hier ervaring mee??
Wat is een goede bitrate voor lage connecties?

Groet
Roderik

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

Zijn er ook alternatieven??
Wat zijn jullie ervaringen, wat is het beste(vooral ook qua formaat ivm lage conneties)??
midi :P

Maar met lage connecties is het zowiezo lastig hoor , maar ik zou niet voor Real kiezen aangezien niet iedereen die player heeft , dan zou ik eerder voor een windows media formaat gaan (ASF ofzo)

Dit lijkt me BTW meer iets voor /13 :)

[ Voor 6% gewijzigd door BierPul op 01-09-2003 11:10 ]

Ja man

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is meer een clientside iets. Het heeft iig weinig met programmeren te maken.

Zodra je over serverside implementaties begint is het nog eerder Software algemeen aangezien je niet van plan bent om zelf een streaming media server op te stellen

Vandaar de move naar onze bovenburen... PW -> WG

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tweakers doen elkaar al permanent de groeten, dus dat hoef je niet expliciet in elke post te doen ;)

verder lijkt flash me ook de beste optie :)

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

<body bgsound="noob.wav">

Dit moet werken.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

André schreef op 01 September 2003 @ 14:06:
<body bgsound="noob.wav">

Dit moet werken.
Gelukkig meen je dat niet [Toch?] :P
Idd lage kwaliteit MP³ ICM met flash is een nette oplossing :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:17:
Wat is een goede bitrate voor lage connecties?
tja, je kunt natuurlijk makkelijk zelf uitrekenen wat voor snelheid je nodig heb om iets te kunnen luisteren en denk daarbij ook even aan je eigen bandbreedte, want die is vast niet onbeperkt :)
qua qualiteit zul je dan gewoon ff moeten luisteren wat je zelf nog acceptabel vindt

kijk ook eens op http://www.shoutcast.com - daar wordt uitgelegd hoe je mp3 kunt streamen en als soort radio aanbieden

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
marty schreef op 01 september 2003 @ 19:34:
[...]

tja, je kunt natuurlijk makkelijk zelf uitrekenen wat voor snelheid je nodig heb om iets te kunnen luisteren en denk daarbij ook even aan je eigen bandbreedte, want die is vast niet onbeperkt :)
qua qualiteit zul je dan gewoon ff moeten luisteren wat je zelf nog acceptabel vindt

kijk ook eens op http://www.shoutcast.com - daar wordt uitgelegd hoe je mp3 kunt streamen en als soort radio aanbieden
vertel dr bij dat je server dan wel moet ondersteunen dat je software kan installen, dat mag bij veel cheap-ass providers niet......als t werkt, werkt t goed en simpel iig :) naar mijn mening de beste oplossing voor streaming mp3
Pagina: 1