Trusted Domains onder Win2k Server

Pagina: 1
Acties:

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
Hoe moet ik onder Win2k Server een trusted domain maken??
Ik heb via de Microsoft pagina wel al iets gevonden zie hieronder:

To create an explicit domain trust
1. Open Active Directory Domains and Trusts
2. In the console tree, right-click the domain node for the domain you want to administer, and then click Properties.
3. Click the Trusts tab.
4. Depending on your requirements, click either Domains trusted by this domain or Domains that trust this domain, and then click Add.
5. If the domain to be added is a Windows 2000 domain, type the full DNS name of the domain.
Or, if the domain is running an earlier version of Windows, type the domain name.
6. Type the password for this trust, and confirm the password.
7. Repeat this procedure on the domain that forms the other part of the explicit trust relationship.

Hier staat dat ik de active directory domains en trusts moet openen, die zitten normal gesproken in de adinistrative tools, maar bij ( zoals gewoonlijk ) NIET.

Kan een van jullie mij misschien hier bij helpen, want ik moet een server bouwen en daar moet ik alle instellingen die op de oude server staan, kopieeren maar die server staat ong 300 meter bij me vandaan en die kan ik niet zo maar meenemen want die word nml gebruikt, dus ik gebruikt vnc viewer om mij daarbij te assisteren.

Alvast bedankt Michael _/-\o_ _/-\o_

Geen informatie beschikbaar

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Ja die zit standaard in de Administrative tools.
Heb je wel de admin tools geinstalleerd vanaf de Server CD :?

En anders start je toch gewoon een mmc, en klik je op add/remove snapin.
Hij staat bij mij boven aan het lijstje..

• Viper_4111
yep tools zijn geinstalled maar die staat er niet bij
Het is trouwens wel een engelse versie, loop stage bij MSI dus...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Staat ie ook niet in dat lijstje van add/remove snapins van de MMC? Dan is het nog niet geïnstalleerd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

MMC openen dan add dan kijken of je hier AD domains & Trusts ziet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Hoi Koffie :w

[ Voor 54% gewijzigd door Predator op 01-09-2003 11:20 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Nee, de moderators zijn lekker bezig, de een naar WOS de ander naar SA 8)7

Nu naar Windows Operated Systems :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Het is een Active Directory snap in; die staan meestal niet in Administrative tools als er op de computer zelf geen active directory draait en de computer niet in een domein hangt.

Dat misschien de rede?

VNC gebruiken is trouwens een aanfluiting, als je weet dat er prima remote desktop faciliteiten zitten in w2k server.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 11:31:
Het is een Active Directory snap in; die staan meestal niet in Administrative tools als er op de computer zelf geen active directory draait en de computer niet in een domein hangt.

Dat misschien de rede?

VNC gebruiken is trouwens een aanfluiting, als je weet dat er prima remote desktop faciliteiten zitten in w2k server.
BullSh*t
Ik draai hier echt geen AD op mijn 2000 professional. Sterker nog, wij hebben niet eens een AD in het lan, maar ik heb de Admin Tools geinstalleerd, en daar staat hij gewoon tussen.

OVerigens zijn het MMC snap-ins. |:( En geen AD snap-ins.

Je hebt wel gelijk als je zegt dat ze niet in de Administrative tools staan die je standaard krijgt op je Win2k werkstation. Als je echter de ADminTools.MSI hebt geinstalleerd van de server CD, dan worden de locale vervangen als het ware..

Verwijderd

Ik draai hier echt geen AD op mijn 2000 professional.
Meen je dat nou, draai jij geen AD op jou 2000 professional?? _/-\o_

Is niet zo vreemd hey, de AD database draait enkel op windows server :D

En niet zo vreemd dat je em dan wel hebt, je hebt die adminpak immers los geinstalleerd.

Alle snap ins staan standaard al op elke server, hij regged al die AD related snap ins alleen als je niet in een workgroup zit.

Dus die BullSh*t, die kun je op jezelf betrekken.
OVerigens zijn het MMC snap-ins. En geen AD snap-ins.
T'is een snap in bedoeld voor AD management. Je hebt ook snap ins die niks met AD management van doen hebben, en 3rd party snap ins, zoals die van diskeeper, vandaar de benaming.

Maar had je behalve deze spijkers-op-laag-water-zoeken/detail-neuk actie nog iets toe te voegen aan de discussie? :O

Heb je misschien een oplossing voor de TS z'n probleem? Nee, dat dacht ik al. :z

• Viper_4111
maar goed het staat inderdaad wel in het lijstje van mmc, MAAR als ik die installeer geeft hij foutmeldingen betrefende het onjuiste domein, nu draait een groot gedeelte van de rest van de servers op NT4, ik weet niet of dat dit een probleem is maar goed.

Verwijderd

nu draait een groot gedeelte van de rest van de servers op NT4..
Dat suggereert dat je sowieso geen active dir hebt.

Dan moet je in feite een migratie uitvoeren, ipv een server herbouwen en de oude settings overnemen.

• Viper_4111
ke thnx

hoop dat het nu gaat lukken

[ Voor 72% gewijzigd door Viper_4111 op 01-09-2003 15:09 ]

Verwijderd

misschien is het handig als de ts nu eens vertelt waartussen hij een trust wil aanleggen en waarom...

• Viper_4111
goed wat dat ik moet doen,

ik moet een NT 4.0 systeem vervangen door een Windows 2000 Server Systeem, dit omdat het oude systeem te langzaam is ( vinden de mensen die er mee werken ). dus er word een nieuw systeempje voor ze gebouwt. vanuit het oude systeem NT 4.0 moet ik alle instellingnen overnemen zodat het ongeveer gelijk is.

de pc word gerbruikt voor het inscannen van produkten in het magazijn, dit word doormiddel van een sql pagina gedaan, en alle gegevens worden opgeslagen in een oracle database.

ik hoop dat je iets hieraan hebt want ik heb het probleem nog steeds niet opgelost eigenlijk.

Grtz viper

Verwijderd

Mijn advies is proberen op die nieuwe hardware gewoon NT4 te blijven draaien.

Als je w2k en nt4 door elkaar gaat gebruiken, zal je in principe een w2k netwerk op moeten zetten, en dat zo instellen dat het met legacy nt4 servers overweg kan. Andersom is een stuk listiger.

T'is ook niet een kwestie van kijken waar welk vinkje aanstaat, en dat ook op die w2k server doen, zoals je eerste post suggereerde. Daarvoor verschillen nt4 en w2k te veel.

T'lijkt mij ook een wat zware taak, voor iemand die blijkbaar zo weinig ervaring met de materie heeft.

Zeker die sql server en die oracle db, dat doe je niet ff, niet op nt4 niet op w2k.

Klinkt way over your head. Niet iets wat je ff aan improviseerd.

• Viper_4111
ik weet het maar goed ik loop hier stage en het zou natuurlijk leuk zijn als het wil lukken :D
zal kijken of het misschien goed is voor nt4.0 bedankt

Verwijderd

dat is onzin. win2k als member kan prima in een nt4 domain staan. maar een trust heb je niet nodig, alleen een username en paswoord combi op beide systemen (of de win2k machine in hetzelfde domain hangen). wat je wel zal moeten nagaan of die oracle versie op win2k ook draait en je hebt misschien nog oracle logins/pw's nodig.

• Viper_4111
zal is gaan kijken of ik ze in hetzelfde domain kan hangen

Verwijderd

dat kan alleen als je admin bent op dat domain en doe dat niet zonder toestemming...

• Viper_4111
ben admin
heb alle rechten dus dat komt wel goed

Pagina: 1