Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ik heb alleen niet die CD voor je. Misschien kan je een demo aanvragen bij je Rabobank?
Daar staat een linkje naar Rabo Telebankieren 5.0. Het complete pakket kun je downloaden. Ik kan het je niet aanraden omdat dat pakket eruit zal gaan. Niet binnen de komende maanden, maar wel in de nabije toekomst.
Als je het wilt gaan gebruiken, zul je wel bij het Rabobank filiaal je 8-cijferige gebruikersnummer moeten opvragen.
[ Voor 20% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 09:43 ]
Waarom zou het pakket eruit gaan ? zal er niet altijd de behoefte blijven bestaan naar offline pakketten ?
Verwijderd
Maar ja, ik zal het wel weer fout hebben.
Daar kon je wel eens VOLLEDIG gelijk in hebbenVerwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:13:
Zover ik het kan beoordelen is Rabo Telebankieren gewoon een GUI die de info via een internet verbinding ophaalt en die jij dan offline kunt bewerken. Volgens mij is dit via dezelfde verbinding die jij ook voor je internet banking gebruikt. Alleen dan via een "batched gegevens bestand".
Maar ja, ik zal het wel weer fout hebben.
Dat is nu precies WAAROM ik het wil bekijken!
hebben ze dan de volledige offline GUI in javascript gemaakt ? interesting.... ik wil het wel eens zien!
Dat homenet werkte prima !
De postbank gebruikt voor Girotel echter nog steeds een windows 3.11 (16 bit) programma of internet bankieren aan. Dit geldt voor zover ik weet ook voor ING.
Het is opmerkelijk dat de grootste banken van nederland eigenlijk de slechtste pakketten bieden.
Het is veel eenvoudiger om Internetbankieren op een grote variatie aan OS-en goed te laten werken dan RT5.0.xychix schreef op 01 september 2003 @ 10:08:
Waarom zou het pakket eruit gaan ? zal er niet altijd de behoefte blijven bestaan naar offline pakketten ?
Dat RT5.0 eruit gaat betekent niet per definitie dat er straks geen mogelijkheid meer is om offline opdrachten klaar te zetten, maar dat dit pakket eruit zal gaan is vrijwel zeker.
Bijna. De verbinding is op zich hetzelfde, maar de gegevens worden uit een ander systeem gehaald. Dat is onder meer merkbaar aan de actualiteit van de gegevens (RIB is helemaal actueel, in RT5 loopt het een werknacht achter) en aan de maximale hoeveelheid gegevens die je maximaal kunt ophalen (RIB: 15 maanden, RT5: 2 maand betaalrek, 1 jaar spaarrek).Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:13:
Zover ik het kan beoordelen is Rabo Telebankieren gewoon een GUI die de info via een internet verbinding ophaalt en die jij dan offline kunt bewerken. Volgens mij is dit via dezelfde verbinding die jij ook voor je internet banking gebruikt. Alleen dan via een "batched gegevens bestand".
Even een opmerking terzijde: Voor het gebruik van RT5 betaal je maandelijks bijna 2 euro, tenzij je een RaboTotaal pakket hebt, je student bent, of je Rabofiliaal dat om de een of andere reden wel gratis aanbiedt.
Stephane, dat Internetbankieren alleen werkt als je online bent, maakt het nog geen slecht pakket. Het merendeel gebruikers is er erg tevreden over.
[ Voor 21% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 11:50 ]
en toch werken de meeste (alle?rvm schreef op 01 September 2003 @ 11:40:
[...]
Het is veel eenvoudiger om Internetbankieren op een grote variatie aan OS-en goed te laten werken dan RT5.0.
[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 01-09-2003 13:29 ]
Rabo Internetbankieren heeft officiele ondersteuning voor MacOS en Windows (beide via IE), maar werkt ook prima met Netscape/Mozilla en (uitgezonderd adresboek) met Opera.MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:28:
en toch werken de meeste (alle?) internet bankier sites alleen via windows+ie
veel werken voor geen moer onder Opera, netscape, etc. Iets anders dan windows is vaak niet te doen
daarom krijg ik zeker "Uw Browser is mogelijk niet compatible blabla" met opera 7, waarna ook idd zo goed als niks werkt.rvm schreef op 01 September 2003 @ 13:35:
[...]
Rabo Internetbankieren heeft officiele ondersteuning voor MacOS en Windows (beide via IE), maar werkt ook prima met Netscape/Mozilla en (uitgezonderd adresboek) met Opera.
dit viel mij vanmorgen ook op... was eerst nooit zo!MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:39:
[...]
daarom krijg ik zeker "Uw Browser is mogelijk niet compatible blabla" met opera 7, waarna ook idd zo goed als niks werkt.
Er staat: "Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft".MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:39:
daarom krijg ik zeker "Uw Browser is mogelijk niet compatible blabla" met opera 7, waarna ook idd zo goed als niks werkt.
Dat men kan niet *garanderen* dat het met andere, niet officieel ondersteunde browsers goed werkt, wil niet per definitie zeggen dat die browsers in de praktijk niet bruikbaar zijn op de site. Dat geldt voor de meeste websites, alleen wordt het bij de Rabobank expliciet gemeld. In de praktijk blijken de meeste andere, niet officieel ondersteunde browsers echter prima te werken bij de Rabo
Voor Opera7, kies via F12 voor 'identify as Mozilla 1.0', popups accepteren, javascript aan... en dan zal het vrijwel zeker gaan werken.
[ Voor 6% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 14:21 ]