TELEBANKIEREN, RaboTelebankier installatie gezocht

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik doe nu aan internetbankieren, maar aangezien ik dit vaak met mijn laptop over een internetverbinding per gsm doe zou TeleBankieren voor mij handiger kunnen zijn.

Nu weet ik echter niet zeker of ik wel kan leven met de install van dit pakket, zou ik het aanvragen dan gaat me dat meteen geld kosten.

Graag zou ik eens dit pakket (installatie cd/download/floppy/whatever) onder de loep nemen om vervolgens een weloverwogen keuze te kunnen maken om wel/niet over te stappen naar telebankieren.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

volgens mij moet telebakieren, als dat nog kan, worden vrijgeschakeld door de bank.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Klopt... ik wil ook alleen het pakket eens even installeren en bekijken, als het me wat lijkt dan ga ik mijn banknummer bij de bank laten omzetten zodat ik het ook echt kan gebruiken!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
voor xychix: Ik heb voor mijn werk met diverse pakketten te maken, en ik moet zeggen dat ik die van de Rabobank het beste & mooiste (qua functies en GUI etc) vind. Ik las laatst ergens dat de Rabobank zijn telebankieren-/internetbankierendiensten hoog in het vaandel heeft staan, en ik moet zeggen dat dat ook wel zo is!

Ik heb alleen niet die CD voor je. Misschien kan je een demo aanvragen bij je Rabobank?

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

http://www.rabobank.nl/rthelp
Daar staat een linkje naar Rabo Telebankieren 5.0. Het complete pakket kun je downloaden. Ik kan het je niet aanraden omdat dat pakket eruit zal gaan. Niet binnen de komende maanden, maar wel in de nabije toekomst.

Als je het wilt gaan gebruiken, zul je wel bij het Rabobank filiaal je 8-cijferige gebruikersnummer moeten opvragen.

[ Voor 20% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 09:43 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Beste rvm,

Waarom zou het pakket eruit gaan ? zal er niet altijd de behoefte blijven bestaan naar offline pakketten ?

Verwijderd

Zover ik het kan beoordelen is Rabo Telebankieren gewoon een GUI die de info via een internet verbinding ophaalt en die jij dan offline kunt bewerken. Volgens mij is dit via dezelfde verbinding die jij ook voor je internet banking gebruikt. Alleen dan via een "batched gegevens bestand".

Maar ja, ik zal het wel weer fout hebben.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:13:
Zover ik het kan beoordelen is Rabo Telebankieren gewoon een GUI die de info via een internet verbinding ophaalt en die jij dan offline kunt bewerken. Volgens mij is dit via dezelfde verbinding die jij ook voor je internet banking gebruikt. Alleen dan via een "batched gegevens bestand".

Maar ja, ik zal het wel weer fout hebben.
Daar kon je wel eens VOLLEDIG gelijk in hebben ;)
Dat is nu precies WAAROM ik het wil bekijken!

hebben ze dan de volledige offline GUI in javascript gemaakt ? interesting.... ik wil het wel eens zien!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-03 14:31

Stephane

Behhhhh

Het is in mijn ogen absurt dat bijvoorbeeld ABN-AMRO voor consumenten uitsluitend nog internet bankieren aanbiedt. Het is mogelijk om transacties te downloaden, maar dit gaat zo omslachtig ! Bovendien ben je dan genoodzaakt om een offline banking programma van bijvoorbeeld Davilex of iets dergelijks aan te schaffen. Vroeger kon ik gewoon transacties ophalen, tegenwoordig kan dan niet meer :(

Dat homenet werkte prima !

De postbank gebruikt voor Girotel echter nog steeds een windows 3.11 (16 bit) programma of internet bankieren aan. Dit geldt voor zover ik weet ook voor ING.

Het is opmerkelijk dat de grootste banken van nederland eigenlijk de slechtste pakketten bieden.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik zou als ik jou was internet bankieren gebruiken, heb ik zelf ook. Er is trouwens een inlog naam om een demo te starten daarvan, daarmee kun je zien hoe het werkt en of het wat is. Staat vast wel op de site.

• rvm
  • Niet online

rvm

xychix schreef op 01 september 2003 @ 10:08:
Waarom zou het pakket eruit gaan ? zal er niet altijd de behoefte blijven bestaan naar offline pakketten ?
Het is veel eenvoudiger om Internetbankieren op een grote variatie aan OS-en goed te laten werken dan RT5.0.
Dat RT5.0 eruit gaat betekent niet per definitie dat er straks geen mogelijkheid meer is om offline opdrachten klaar te zetten, maar dat dit pakket eruit zal gaan is vrijwel zeker.

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:13:
Bijna. De verbinding is op zich hetzelfde, maar de gegevens worden uit een ander systeem gehaald. Dat is onder meer merkbaar aan de actualiteit van de gegevens (RIB is helemaal actueel, in RT5 loopt het een werknacht achter) en aan de maximale hoeveelheid gegevens die je maximaal kunt ophalen (RIB: 15 maanden, RT5: 2 maand betaalrek, 1 jaar spaarrek).
edit:

Even een opmerking terzijde: Voor het gebruik van RT5 betaal je maandelijks bijna 2 euro, tenzij je een RaboTotaal pakket hebt, je student bent, of je Rabofiliaal dat om de een of andere reden wel gratis aanbiedt.

Stephane, dat Internetbankieren alleen werkt als je online bent, maakt het nog geen slecht pakket. Het merendeel gebruikers is er erg tevreden over.

[ Voor 21% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 11:50 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
aangezien ik met een gsm in moet gaan bellen doe ik liever zoveel mogelijk offline..

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

rvm schreef op 01 September 2003 @ 11:40:
[...]
Het is veel eenvoudiger om Internetbankieren op een grote variatie aan OS-en goed te laten werken dan RT5.0.
en toch werken de meeste (alle? :) ) internet bankier sites alleen via windows+ie :P veel werken voor geen moer onder Opera, netscape, etc. Iets anders dan windows is vaak niet te doen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Max|Burn op 01-09-2003 13:29 ]

ma ma ma ma ma macron one

• rvm
  • Niet online

rvm

MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:28:
en toch werken de meeste (alle? :) ) internet bankier sites alleen via windows+ie :P veel werken voor geen moer onder Opera, netscape, etc. Iets anders dan windows is vaak niet te doen :(
Rabo Internetbankieren heeft officiele ondersteuning voor MacOS en Windows (beide via IE), maar werkt ook prima met Netscape/Mozilla en (uitgezonderd adresboek) met Opera.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

rvm schreef op 01 September 2003 @ 13:35:
[...]
Rabo Internetbankieren heeft officiele ondersteuning voor MacOS en Windows (beide via IE), maar werkt ook prima met Netscape/Mozilla en (uitgezonderd adresboek) met Opera.
daarom krijg ik zeker "Uw Browser is mogelijk niet compatible blabla" met opera 7, waarna ook idd zo goed als niks werkt.

ma ma ma ma ma macron one

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:39:
[...]

daarom krijg ik zeker "Uw Browser is mogelijk niet compatible blabla" met opera 7, waarna ook idd zo goed als niks werkt.
dit viel mij vanmorgen ook op... was eerst nooit zo!

• rvm
  • Niet online

rvm

MaxBurn schreef op 01 September 2003 @ 13:39:
Er staat: "Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft".
Dat men kan niet *garanderen* dat het met andere, niet officieel ondersteunde browsers goed werkt, wil niet per definitie zeggen dat die browsers in de praktijk niet bruikbaar zijn op de site. Dat geldt voor de meeste websites, alleen wordt het bij de Rabobank expliciet gemeld. In de praktijk blijken de meeste andere, niet officieel ondersteunde browsers echter prima te werken bij de Rabo

Voor Opera7, kies via F12 voor 'identify as Mozilla 1.0', popups accepteren, javascript aan... en dan zal het vrijwel zeker gaan werken.

[ Voor 6% gewijzigd door rvm op 01-09-2003 14:21 ]

Pagina: 1