Als ik mijn pc opstart, geerft mijn moederbord soms de melding dat mijn cpu/memory/harddisk/vga niet goed zit en als ik dan op restart druk dan geeft ie die melding niet meer. Maar dit is niet het probleem. Het probleem is eigenlijk dat mijn pc vastloopt als mijn pc de post heeft doorlopen en dan windows 2000 probeert te starten daar begint hij dus te hangen bij het opstartscherm met een balkje onderaan die de vorderingen laat zien in blokjes.
mijn specs zijn:
Aopen AK73 pro (a)
AMD athlon 1200 mhz
noname(onbekend voor mij) 512 MB ram
IBM 60 gieg schijfje (ni zeker welke type)
WD 60 gieg schijfje (gekocht omdat ik d8 dat de fout bij mijn hd zat)
(als meer info gewenst is dan hoor ik het graag)
mijn systeem heeft sinds rond de kerst van 2001 al goed gedraaid tot een paar weken geleden. Sindsdien begon hij met allerlei vastlopers. Het vage is dat hij gewoon vastloopt als ik gewoon op msn zit te chatten.
al verrichte handelingen:
Ik heb een andere proc al geprobeerd op het mobo hij start op maar blijft ook weer hangen. Ik heb me mem al getest en het blijkt dat er niets aan de hand is(meerdere keren getest). De 1,2Ghz proc gebruik ik nu, dus ook geen probleem. Ik heb hier op het forum ook al gezocht naar problemen met die moederbord maar blijkbaar zijn er weinig mensen met deze. Maar kan het nou aan mijn mobo liggen dat mijn pc nu vastloopt en dat ik het dus moet vervangen?
BTW ik kan windows 2000 niet eens fatsoenlijk installeren. Als ik de boot cd in de cd-rom doe, dan start hij het allemaal wel op enzo. Maaar als hij eenmaal bij het opstartscherm komt blijk ie steken. Soms gaat het goed en dan gaat ie gewoon door en dan kan ik alles invoeren, maar tot ongeveer aan het einden waar alle registers worden aangemaakt en alle instellingen worden opgeslagen blijft hij hangen. Het is me 1
keer gelukt om het goed te installeren maar daarna kwamen de problemen weer.
(nogmaals als meer info gewenst is dan hoor ik het graag)
alvast bedankt (en bedankt voor het lezen)
btw ik zwerf hier al een tijdje rond maar nooit behoefte gehad om iets te posten , dus dit is eigenlijk mijn eerste topic. Dus als er dingen zijn die niet goed zijn hoop ik dat jullie hte me willen vergeven
mijn specs zijn:
Aopen AK73 pro (a)
AMD athlon 1200 mhz
noname(onbekend voor mij) 512 MB ram
IBM 60 gieg schijfje (ni zeker welke type)
WD 60 gieg schijfje (gekocht omdat ik d8 dat de fout bij mijn hd zat)
(als meer info gewenst is dan hoor ik het graag)
mijn systeem heeft sinds rond de kerst van 2001 al goed gedraaid tot een paar weken geleden. Sindsdien begon hij met allerlei vastlopers. Het vage is dat hij gewoon vastloopt als ik gewoon op msn zit te chatten.
al verrichte handelingen:
Ik heb een andere proc al geprobeerd op het mobo hij start op maar blijft ook weer hangen. Ik heb me mem al getest en het blijkt dat er niets aan de hand is(meerdere keren getest). De 1,2Ghz proc gebruik ik nu, dus ook geen probleem. Ik heb hier op het forum ook al gezocht naar problemen met die moederbord maar blijkbaar zijn er weinig mensen met deze. Maar kan het nou aan mijn mobo liggen dat mijn pc nu vastloopt en dat ik het dus moet vervangen?
BTW ik kan windows 2000 niet eens fatsoenlijk installeren. Als ik de boot cd in de cd-rom doe, dan start hij het allemaal wel op enzo. Maaar als hij eenmaal bij het opstartscherm komt blijk ie steken. Soms gaat het goed en dan gaat ie gewoon door en dan kan ik alles invoeren, maar tot ongeveer aan het einden waar alle registers worden aangemaakt en alle instellingen worden opgeslagen blijft hij hangen. Het is me 1
(nogmaals als meer info gewenst is dan hoor ik het graag)
alvast bedankt (en bedankt voor het lezen)
btw ik zwerf hier al een tijdje rond maar nooit behoefte gehad om iets te posten , dus dit is eigenlijk mijn eerste topic. Dus als er dingen zijn die niet goed zijn hoop ik dat jullie hte me willen vergeven
[ Voor 5% gewijzigd door 455451n op 01-09-2003 03:24 ]