Toon posts:

Flash/HTML button variable probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik denk dat mijn probleem voor velen hier enorm simpel zal zijn, ik zal het even ook heel beknopt en zo simpel mogelijk uitleggen:

Ik heb een form, daarin heb ik een button om die form te submitten en volgens het script moet die button als naam log hebben, dus:

<input TYPE="SUBMIT" name="log" VALUE="Log into your account">

Ik heb in flash al geprobeerd om de submit button daar 'log' te noemen maar dat werkt niet, dan krijg ik de html versie van de login alsnog en het staat een beetje knullig als mensen dan 'nog een keer' moeten inloggen.

Ik heb ook al geprobeerd hidden values en variables toe te voegen als actionscript in flash, normaal werkt dat altijd voor me, maar omdat dit dus om de button naam gaat en niet om een form value (of hidden value) naam werkt dat ook niet.

Hoe kan ik het zo maken vanuit flash dat dat script hem accepteerd als een gesubmitte naam en login met als button naam 'log?'

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een serverside script kan volgens mij niet zien of een variabele van een button of van een ander input-element afkomstig is. Een hidden variabele toevoegen zou imho dus toch een mogelijke oplossing zijn; anders is er misschien wel wat anders aan de hand (een challenge die meegezonden wordt in een cookie oid)
HTML:
1
2
<input type="hidden" name="log" value="Log into your account" />
<input type="submit" value="Log into your account" />

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 01-09-2003 09:17 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 01 September 2003 @ 09:16:
Een serverside script kan volgens mij niet zien of een variabele van een button of van een ander input-element afkomstig is. Een hidden variabele toevoegen zou imho dus toch een mogelijke oplossing zijn; anders is er misschien wel wat anders aan de hand (een challenge die meegezonden wordt in een cookie oid)
HTML:
1
2
<input type="hidden" name="log" value="Log into your account" />
<input type="submit" value="Log into your account" />
Ik vermoed dat er inderdaad iets met zo'n cookie aan de hand is. Ik heb toch echt vaker met dit bijltje gehakt en nooit problemen gehad.

Als ik dus die submit button 'log' noem vind ie alles best (in html) alleen kan ik dat in flash niet doen. Heb het wel geprobeerd maar dan geeft Flash MX iedere keer bij het runnen aan dat dat onder flash 4 niet zal werken, nou zal me dat sowieso al aan mijn bout roesten ware het niet dat 'ie vervolgens dan niet werkt.

Svp, iemand, heeft iemand in het wondere landje dat wij Tweakers trachten te noemen die een oplossing voor deze hele lieve jongen heeft. (Echt, ik ben altijd lief voor mijn moeder en buren en zo. :*) )

Tot nu toe heb ik het maar even met een linkje vanuit de flash opgelost maar is toch niet zo netjes vind ik....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossinske?

:'( :'( :'( :'(

Verwijderd

ik wil meer van je weten dan je tot nu toe gegeven hebt, ik kan wel een aantal redenen bedenken waar het fout gaat, alleen wil ik die niet gaan typen (te veel text :p)

vraag 1: waar submit je de hele shit heen? PHP/ASP?
vraag 2: stuur je de hele mikmak (in html) met POST of GET?
vraag 3: hoe ziet je Actionscript eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 20:02:
ik wil meer van je weten dan je tot nu toe gegeven hebt, ik kan wel een aantal redenen bedenken waar het fout gaat, alleen wil ik die niet gaan typen (te veel text :p)

CGI

Mja gewoon met zo'n button die naar het script verwijst en een paar formulier dingetjes, je kent het wel. :) Verder niks bijzonders eik.
Pagina: 1