Toon posts:

[apache] default server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vermonen dat ik problemen over apache hier moest posten.

ik heb dus het volgende...
eerst had ik een default server staan bij apache... maar ik denk dat ik die per ongeluk heb verwijderd ofzo of ik heb iets veranderd in httpd.conf maar weet niet meer wat (dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk).

met deze default server kon ik server informatie zien dus http://192.xxx.xxx.xxx/sys/ maar omdat ik deze default server niet meer heb kan ik deze ook niet meer zien... (net als het /usr/share/doc/handbook/index.html)

mijn vraag is hoe krijg ik deze default server weer terug?

ik heb zelf alle virtual servers al weer weg gehaald maar weet niet wat ik verder moet doen...

ik denk zelf dat het hier in zit:

# <VirtualHost 10.1.2.3>
# ServerAdmin webmaster@host.foo.com
# DocumentRoot /www/docs/host.foo.com
# ServerName host.foo.com
# ErrorLog logs/host.foo.com-error_log
# TransferLog logs/host.foo.com-access_log
# </VirtualHost>

maar zeker weten doe ik het niet.

kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al 10.000 x gelezen.

ik heb namelijk al een keer een mailtje van een mod gehad dat ik eerst moest zoeken en dan pas vragen.

maar omdat het niet lukt kom ik het toch hier vragen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

jep

Ik snap je verhaal niet helemaal, maar kan je wel vertellen dat de bovenste virtualhost de default is.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05
De bovenste code die jij post word helemaal niet door apache gelezen, omdat je een # voor elke regel hebt staan? Haal die is weg...

[ Voor 6% gewijzigd door IceM op 01-09-2003 17:19 ]

...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

jep

Ahjoh, dat is een voorbeeld virtualhost met voorbeeld data. :+

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05
Dat snap ik, dat dit zo uit zijn httpd.conf komt, maar het kan toch zijn dat hij dit edit en dan gek opkijkt dat het niet werkt? Het is maar een suggestie :)

edit:

Hij zegt tenslotte:

"ik denk zelf dat het hier in zit:"

[ Voor 19% gewijzigd door IceM op 02-09-2003 08:55 ]

...

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 13:33:
die heb ik al 10.000 x gelezen.

ik heb namelijk al een keer een mailtje van een mod gehad dat ik eerst moest zoeken en dan pas vragen.

maar omdat het niet lukt kom ik het toch hier vragen.
Als jij echt die docs zovaak heb gelezen wist jij dat apache over regels heen leest asl er # voor staat.
Vindt je het raar als ik zeg dat jij die docs nog niet 1 keer (volledig) heb gelezen....

Anyway, pak de default conf en kijk of het daar mee werkt.
Kan namelijk zoveel fout zijn...

Verwijderd

Topicstarter
goed, zelf defense ga ik hier niet doen... ik wil wel ff zeggen dat ik heus wel weet dat ik die # weg moest halen...

ik heb nu wel weer de default terug maar hoe ik dat gedaan heb weet ik zelf ook niet...
k heb wat zitten kloten in webmin (freebsd) en toen ik weer terug ging naar apache zag ik ineens weer die default server. nu heb ik dus ook weer mijn 192.xxx.xxx.xxx/sys/ weer terug en heb ik een nieuwe virtuale server (omaster) aangemaakt voor het bekijken van de site op de server.

ik heb ook gelijk gekeken of dat ding dan zelf de # voor die regels weg gehaald had maar das niet zo.
verder doet ie het weer zoals ik hem gekregen had en ik ga nou kijken of ik zelf andere programma's kan installeren (leer proces).

thnx you people
Pagina: 1