[dvd speler] goed en goedkoop

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een stereoset met kapotte cd-speler (waarschijnlijk lens weer eens vies of niet helemaal goed afgsteld). Dat weeeeeer eens laten maken kost me ongeveer 50euro. Nu overweeg ik om een cheap dvd-spelertje te kopen van zo'n 'zogname spetterende zomer aanbieding'.

(ben een standaard gebruiker met 'n lichtelijke neiging naar het in bezit hebben van gadgets. Kortom heb nog geen serround set boxen en maar een simpele slaapkamer tv van 27cm doorsnede maar wel weer een 'hudge' Inkel mengpaneel waarlangs de mogelijke toekomstige player zijn weg door gaat vinden.

geluid zal verlopig nog moeten verlopen via de boxen van mijn stereoset maar acht de kans van de aanschaf van een paar mooie serround boxen in de toekomst niet uitgesloten dus daar moet zo'n dvd-player ook mee overweg kunnen.

- Is zo'n speler t geld waard?
- Waar moet ik op letten - specificaties - uitgangen?
- wat gaat zo'n grapje me ongeveer kosten? (evt waar)
- heeft deze oplossing die ik voor ogen heb zin?
- hoe zit t met aansluitigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 20:51

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 00:05:
- Is zo'n speler t geld waard?
- Waar moet ik op letten - specificaties - uitgangen?
- wat gaat zo'n grapje me ongeveer kosten? (evt waar)
- heeft deze oplossing die ik voor ogen heb zin?
- hoe zit t met aansluitigen?
- je hebt het al over een goedkope DVD speler (je hebt ze al onder de 100 Euro) en voor dat geld zijn het geen miskopen. Ligt er ook aan of je waarde hecht aan hogere beeld/geluidskwaliteit, maar als de DVD speler niet veel mag kosten, zal de rest (TV, surround set) ook geen duizenden Euro's kosten en dan maakt een dure speler ook niet veel meer uit.
- Uitgangen is minder belangrijk vind ik. D'r zit meestal gewoon een RGB SCART uitgang op (dus wel een TV met scart nodig) en een optische of coax digitale uitgang. Dan moet je bij de keuze van een surround receiver wel rekening houden, dat beide apparaten in ieder geval 1 digitale aansluiting gelijk hebben. Qua specificaties zou je evt. kunnen letten of ie MP3's af kan spelen als je dat makkelijk vind, en of ie DVD+-R/RW af kan spelen als je je eigen gebrande DVD's af wilt kunnen spelen. Regiovrij kan ook makkelijk zijn als je net als ik familie in de VS hebt wonen of ergens anders in de wereld met een andere regiocode.
- om en nabij de 100 Euro voor een standaard simpel spelertje
- Vast wel, gewoon DVD's kijken :) Surround uitbreiden kan altijd, speler kun je gewoon blijven gebruiken.
- ummm.. zit al bij punt 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop de max gear dvdspeler voor 80 euro bij www.opus.nl
speelt ook mp3-cd's/dvd's.

kijk op http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=25 voor een uitgebreide review.

deze speler heeft echt alle aansluitingen

vandaag besteld morgen in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Let wel dat bijna alle goedkope DVD spelers (i.e. onder de €300) zo plat als een dubbeltje klinken met CDs.

Verder zou ik altijd voor een A merk gaan, ik heb teveel Cyberhomes en Finluxen binnen 3 maanden de geest zien geven.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf een zeer goede dvd/sacd speler, maar Velix wil een spetterende zomeraanbieding en en dus geen high end dvdspeler. niet mijn keuze, maar als je dat dan graag wilt is de max gear zijn geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@wussy: hmm raar ik kan op de site van opus.nl enkel die max gear speler vinden als ik 'm als zoek request indien...

@Dr. Strangelove + anderen: hoe komt t dat een cd als een dubbeltje klinkt. want ik vrees dat ik toch met zeer grote regelmaat een normale (gebrande) audio-cd in 'n dvd-speler ga stoppen.

@wussy: geef eens wat info over je 'goede dvd/scad speler' je doet er zo mystrieus over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 14:31
Ben ook al enige tijd aan het zoeken, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Cyberhome 405 dan wel de 505. Niet alleen vanwege de opmerkelijk positieve berichten, maar ook vanwege de analoge 51 output.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ergens concrete info over die cyberhome 405/505 ??
(is da ook niet dat thuismerk van Blokker en Kruidvat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 14:31

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 00:42:
@wussy: hmm raar ik kan op de site van opus.nl enkel die max gear speler vinden als ik 'm als zoek request indien...

@Dr. Strangelove + anderen: hoe komt t dat een cd als een dubbeltje klinkt. want ik vrees dat ik toch met zeer grote regelmaat een normale (gebrande) audio-cd in 'n dvd-speler ga stoppen.

@wussy: geef eens wat info over je 'goede dvd/scad speler' je doet er zo mystrieus over
bij opus moet je bij de produkten (links) kiezen voor dvd players. daar staat hij ergens tussen.

ik heb de sony dvp-ns900. inmiddels opgevolgd door de dvp-ns905. dat ding kostte mij toen iets van 500 euro in duitsland. de 905 kost daar nu 300 euro, maar de 930 is bijna uit en gaat 360 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dr. Strangelove schreef op 01 September 2003 @ 00:18:
Let wel dat bijna alle goedkope DVD spelers (i.e. onder de €300) zo plat als een dubbeltje klinken met CDs.

Verder zou ik altijd voor een A merk gaan, ik heb teveel Cyberhomes en Finluxen binnen 3 maanden de geest zien geven.
Heb zelf een cyberhome, destijds voor een eurootje of 100 gekocht bij de mediamarkt en ik heb er geen klachten over hoor, heb m inmiddels een dik jaar en hij werkt prima.

Het enige wat me bekend voorkomt zijn die audio CD's..alleen ligt dat bij mij zeker niet aan de dvd speler, want als ik de audio CD afspeel en die over de box van mijn TV beluister klinkt het prima, alleen zodra ik een audio CD wil luisteren vanuit mijn DVD speler over de boxen van mijn stereotoren komt er unlimited gekraak mee. Blijkbaar is het signaal te sterk of te zwak, ik heb geen idee, want DVD, MP3 cd's SVCD etc speelt ie prima af over de boxen.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de 'Goods 4 U' hebben ze nu een party nieuwe dvd-spelers van het merk Schneider voor 69 euro;
- incl scrartcable,
- 5.1 surround geluid,
- speelt JPG, MP3, VCD, DVD, DVD(min)R (plusR weet ik niet)
- S-video,
- optische digital out,
- optische coaxial out,
- 1x Scart,
- 2x video-out.

Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb een toshiba sd-220e voor €160 gekocht... is een perfect ding voor t geld...

misschien iets te duur, maar dan heb je wel een goede dvd speler

[ Voor 30% gewijzigd door beschuitfluiter op 02-09-2003 14:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
komende week bij de Makro in de aanbieding:

Dayton 751
"- weergave van dvd-video, dvd-audio, dvd-r, dvd-rw, cd, svcd, vcd, mp3, jpg,
- dolby digital decoder,
- digitale uitgang voor dolby digital,
- virtual dolby surround.
- Made by deawoo"

incl btw => 46 euro

Could that be something???

<edit>
wat is het vergelijkbare product uit de Deawoo serie? (Google geeft mij geen uitsluitsel)
Heeft deze speler ook 'n 5.1 uitgang?
</edit>

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

What's HiFi?:
Cyberhome CH-DVD 405: Strong specs for the price - but a little more money buys better performance.
5 sterren van Whats Hifi en redelijk goedkoop:
-Reoc A3
-Truvox DVD-600
-Wharfedale M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is vrij normaal, omdat ze die apparaten ook met goedkope D/A converters maken. Digitaal aansluiten is dan de oplossing.

Ik heb een Medion (van de Aldi), en ben daar zeer tevreden over. Alleen bij de root resoneerd hij wat, maar daar staat hij toch niet zo lang.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
ik heb een toshiba sd-220e voor €160 gekocht... is een perfect ding voor t geld...

misschien iets te duur, maar dan heb je wel een goede dvd speler
Da's in deze pricerange idd een aanrader.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Dit is vrij normaal, omdat ze die apparaten ook met goedkope D/A converters maken. Digitaal aansluiten is dan de oplossing.
Digitaal aansluiten kan echter alleen als je een AV receiver hebt... volgens mij ontbreekt die bij de TS.

Mijn eigen uitspraak wil ik echter wel nuanceren; als je standaard midiset boxjes hebt met een simpel setje dan is het verschil tussen een CD speler en een DVD speler moeilijk te horen. Probeer eens te luisteren bij iemand die zoiets heeft staan. Kenmerk van goedkope DVD spelers met CDs is naar mijn mening dat alle dynamiek uit de muziek gehaald wordt, een beetje zoals een 128Kbits MP3tje klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een Cyberhome 505 (digitaal aangesloten) en ben er erg tevreden over. Erg veel aansluitingen, doet het prima. Hij schijnt een dual laser te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
[rml][ dvd-speler] elcheapo (<€100) dvd spelers[/rml]

Kijk daar ook eens.

Zelf heb ik, zoals hierboven al genoemd, een normale CDspeler voor de audio (Die had ik nog staan), Yamaha CDX-520.
Maar die gebruik ik eigenljik nooit.

DVDspeler is een ding uit de megapool aanbieding: Technika 1015, voor 49 EUR incl.

Ding bevalt me prima: Doet tot nu toe ALLES.

VCD, SVCD, MP3 CD, MP3-DVD (jaja),
leest ook alles: DVD-R, DVD+R, CDR, DVD+RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb zelf zo'n Kiss dp450 ding. Qua geluid klinkt het heel erg goed..
Ik heb voor schoonmoeder bij Megapool een Technica dvd speler gekocht van 59 euro (niet overdrijven DJSmiley.. of heb je hem NOG goedkoper??) en deze klinkt idd plat als een dubbeltje.. maar verder beeld is wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
henkleerssen schreef op 14 september 2003 @ 21:04:
Ik heb zelf zo'n Kiss dp450 ding. Qua geluid klinkt het heel erg goed..
Ik heb voor schoonmoeder bij Megapool een Technica dvd speler gekocht van 59 euro (niet overdrijven DJSmiley.. of heb je hem NOG goedkoper??) en deze klinkt idd plat als een dubbeltje.. maar verder beeld is wel weer goed.
ik had 'm idd voor 49 EUR. De 1015. die van 59 is NU in de aanbieding, da's een iets dunner model, de 1020

Geluid is idd erg plat. Maar ik ga eens proberen of ik 'm via coaxiaal out op mn geluidskaart kan krijgen ;)
Dezelfde mp3 dvd klinkt via mn huidige sblive al beter dan op dat dvd ding. En aangezien die live er toch uitgaat... krjigt de komende kaart meteen een dvd op zn ingang denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 14-09-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kweet het: jij moet gewoon de Cambridge DVD57 kopen :) voor slechts 385 een perfecte vervanging van je cd speler en voorzien van progressive scan. Koop nu en je zult er geen spijt van krijgen.

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik denk niet dat de TS wat aan progressive scan zal hebben op zijn 27cm TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het de Daewoo DV 500

http://www.daewoo-electronics.de/

lijkt erop of DVD+R niet ondersteund wordt;
DVD+RW, DVD-RW en DVD-R wel...

cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een cyberhome 402 en ben er zeer over te spreken koste me 20 euro bij de [bij 200 zegels] boodschapen. heeft alle standaart funtie`s cd/mp2/vcd/svcd/dvdvcd/jpg ect.
en ook kwa geluids kwaliteid valt ie niet tegen. en het beeld is ook netjes en hij is ook nog regio vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion DVD-speler: goed en goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medion: goed en goedkoop
Pagina: 1