Toon posts:

Probleem met instelling opnamemodus Powershot G3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een half jaar een Canon Powershot G3. In het weekend wou ik een panorama foto maken, en ineens bemerkte ik dat dit niet meer lukte. Het probleem zit hem in de opname modus. Ik zal even een overzicht geven van de diverse modi (excl. C1 en 2) zoals die er bij mij uitzien op op het TFT schermpje rechtsbovenin.

Film = film gewoon
Stich = Tv (??)
Nachtopname = Tv (??)
Liggende beelden = Tv (??)
Staande beelden = gewoon gezichtje
Auto = geeft hij een gezichtje (ik weet niet of dat goed is..)
P = Tv
Tv = Tv
Av = Av
M = Tv

Op de 1 of andere manier is een boel ineens Tv. Ik kan me toch wel degelijk de P en M herinneren (staat ook in Gebruikshandleiding). Weet iemand hoe ik weer de goeie instellingen terug kan krijgen? Ik heb de hele handleiding doorgelezen (205 pag's) maar kom niet tot iets zinnigs :'(

Is er misschien een manier om alles in de fabrieksinstellingen terug te zetten, dat zou ook een oplossing misschien zijn (c1 en c2 zijn zo weer geprogrammeerd).

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 23:38 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik begrijp je vraag niet helemaal :? Je wilt foto's in panoramastand maken en daarom wil je de fabrieksinstellingen terugzetten?

Je hoort gewoon Stich te gebruiken en zo een aantal foto's te maken die je op de PC samenvoegt. Ik neem aan dat die functie gewoon werkt, want resetten zou daar niets aan veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals ik aangeef: Stich werkt dus niet. Net zoals de andere aangegevene modi. In plaats daarvan geeft hij Tv modus (waarin je dus normaal sluitertijden aan kunt passen)aan op TFT scherm. En inderdaad: je kunt je sluitertijd aanpassen met de multi toets in de Stich modus 8)7 .

Ik kan me voorstellen dat ik misschien iets verkeerd heb gezet, vandaar fabrieksinstellingen, maar misschien dat iemand het zo weet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 23:48 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meeste digicam's onthouden instellingen dmv een klein batterijtje. Wellicht werkt resetten door deze even te verwijderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Net als de BIOS in de pc. Mzz de zogenaamde datum batterij zit er in, maar daar moeten toch iets teveel schroefjes voor los gedraaid worden

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:47
Volgens mij zit het batterijtje in het zelfde slot als je grote accu. Dit moet dus niet zo moeilijk zijn om deze te verwijderen zonder schroefjes.

Ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg een panorama foto te maken. Hen de camera sinds een week....

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als je pech hebt is de modeknop fysiek stuk. Daar zal wel een simpel hoekencodertje onder zitten, met een paar sleepcontactjes oid om de stand op te nemen. Als een van die contactjes gaar is kun je dit soort problemen krijgen.

Ik hoop het niet voor je, maar het is denk ik wel een reele mogelijkheid :'(

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nu achter, en of ik daar blij mee moet zijn weet ik inderdaad niet. Heb nog wel garantie, want ik heb de camera pas 5 maanden. Het keuzewiel (zo wordt hij aangeduid in de handleiding ;) )is dus het probleem. Normaal heeft hij een paar modi weer, maar als ik hem indruk (!!) doet hij het gewoon. Ik heb het idee dat er een zandkorrel in zit (ik woon aan het strand, dus dat zo gebeuren), waardoor hij niet helemaal contact maakt. Maar ik durf hem ook niet uit elkaar te draaien, ik bel wel met het service centrum van Informatique, die me weer doorverwijst naar Canon, die weer een 0900 nummer heeft en...
Ik hoop voor de kerst een nieuwe (gerepareerde) te hebben..

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Voor de kerst :P

iig succes ermee!
Pagina: 1