Netwerkkaart defect ???

Pagina: 1
Acties:

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Ik zit met een probleem met mijn hp omnibook....

Mijn netwerkadapter doet het niet, hij werkt wel in windows, maar het lijkt alsof er geen verkeer over gaat.
Als ik de UTP kabel erin doe gaan beide lampjes branden (groen/oranje) en dan zegt windows dat alles goed is, maar hij kan niets, geen DHCP niets...

De kabel is wel goed want die gebruik ik ook in mijn andere laptop en pc....

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Ik hoop het... Groetjes

Verwijderd

probeer eens in je cmd-box

ipconfig /release
ipconfig /renew

en print die output eens naar deze topic :)

Verwijderd

heb je al eens je omnibook aan een andere pc gehangen en gekeken of je wel kan pingen of kan downloaden/uploaden met de andere pc ?

• mornstar160
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 16:29
Nou, dat is dus een probleem, ipconfig /release and renew werkt niet want hij ziet gewoon niets over het netwerk blijkbaar. Het vreemde is ook dat allebei de lampjes achterop continu aan staan, normaal heb je het aleen bij activiteit en nu altijd :-S

De netwerk kabel is goed, want als ik hem in mijn andere omnibook doe gaat het meteen goed (niet allebei de lampjes continu) en in mijn pc doet die kabel het ook :-S

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Wat voor netwerk kaart heb je ?? Is het een oude of nieuwe ? Bij oude kaarten is er nog wel eens het probleem dat de kaart zelf een IRQ gebruikt, maar windows deze niet (of anders) herkent. Iig, het ligt aan je kaart.

Verwijderd

en opnieuw installeren...?
mss zijnjenetwerkinstellingen of de dedectie hiervan gewoon verrot?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

idd, dat was ook mijn gedachte: TCP/IP stack even wegknikkeren en opnieuw installeren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Kan je wel localhost pingen?
Pagina: 1