Toon posts:

Macromedia Homesite 5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heeft het gemekker, gejammer en gezeur van de developers zijn vruchten afgeworpen. Welkom nieuwe Homesite.

Een hele post wijden aan de diverse features, etc. kost een beetje teveel tijd, dus die kun je lekker op je gemak hier terugvinden.

Dit is dus niet de Homesite+ die bij Dreamweaver MX 2004 wordt geleverd. Dit is een standalone versie.

http://www.macromedia.com/software/homesite/
http://www.macromedia.com...ite/productinfo/features/

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

offtopic:
I'm even een beetje lost hier

Homesite is toch van Allaire? (ik heb hier 4.5)
Of is die handel overgenomen door macromedia? Of heeft Macromedia ook iets wat homesite heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Allaire is destijds compleet overgenomen door Macromedia, vanwege de interesse van Macromedia in voornamelijk ColdFusion.

Verwijderd

homesite 5.5 én + crashen bij mij beide bij het opstarten.. iemand bekend met dit probleem? want ik heb wel met 4.5 gewerkt en dit is echt een heerlijk stukje software

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Misschien is deze versie er qua usability op vooruit gegaan want de vorige versies haalden het niet bij Dreamweaver (code layout) of zelfs de minder zware programma's als UltraEdit.

Ik ben vrij voor veranderingen dus zal hem zeker proberen! bedankt ;)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

alienfruit

the alien you never expected

homesite 5.5 én + crashen bij mij beide bij het opstarten.. iemand bekend met dit probleem? want ik heb wel met 4.5 gewerkt en dit is echt een heerlijk stukje software

Als je hem niet hebt gereboot na het installen, dan kun je deze fout wel krijgen dan heeft ie een paar benodigde COM objecten niet beschikbaar...

Hmm. Ze hebben me syntax highlighting scripts gedropped, dat is best wel k***t.

[ Voor 67% gewijzigd door alienfruit op 01-09-2003 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
RSP schreef op 31 August 2003 @ 23:13:
Misschien is deze versie er qua usability op vooruit gegaan want de vorige versies haalden het niet bij Dreamweaver (code layout) of zelfs de minder zware programma's als UltraEdit.

Ik ben vrij voor veranderingen dus zal hem zeker proberen! bedankt ;)
Jij bent een van de weinigen die dit beweert. Sinds de introductie van Dreamweaver MX als vervanger voor CF Studio en Homesite heeft Macromedia me toch een hoop shit over zich heen gekregen.

Dreamweaver MX (dus niet 2004) vond ik veel te druk qua interface. Met het wijzigen van instellingen kon je een beetje in de richting komen van de CF Studio interface, maar bleef je nog zitten met drukte, overbodige buttons, en overbodige functionaliteit.

Dreamweaver MX 2004 schijnt hier extra aandacht aan te hebben besteed.

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Wat ik van een programma als Homesite en Dreamweaver verwacht is een duidelijke weergave van mijn code, een hanteerbare setup waarin in mijn voorkeuren over kleurgebruik, inspringen en sneltoetsen kan instellen en het snelle werken van het programma, dus snel files loaden, saven en browser starten.

Tot nu toe is dat met Dreamweaver MX erg goed uitgepakt, klik al je venstertjes weg en zet je lay out op "code" en je zal merken dat je vrijwel direct een redelijke script omgeving hebt gemaakt. al die poespas met WYSIWYG elementen is niets voor mij.

Dreamweaver MX2004 heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd, ik kreeg een mailtje van macromedia dat ze binnenkort het product op de markt willen zetten, ik zal uiteraard zo snel mogelijk proberen een demo'tje te pakken te krijgen ;)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Bij de Top 10 ( http://www.macromedia.com...oductinfo/upgrade/#item-1 ) komen ze niet verder dan zeven punten... Ik kan nog geen reden vinden waarom ik mijn 5.02 versie zou moeten updaten eerlijk gezegd.

[edit]

Er staat geen Top 10 maar Top.... ach ja het is nog vroeg.. enniewee nog steeds niet overtuigd.

[ Voor 20% gewijzigd door DeFeCt op 01-09-2003 09:18 ]

Flickr

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

RSP schreef op 01 september 2003 @ 09:01:
Wat ik van een programma als Homesite en Dreamweaver verwacht is een duidelijke weergave van mijn code, een hanteerbare setup waarin in mijn voorkeuren over kleurgebruik, inspringen en sneltoetsen kan instellen en het snelle werken van het programma, dus snel files loaden, saven en browser starten.

Tot nu toe is dat met Dreamweaver MX erg goed uitgepakt, klik al je venstertjes weg en zet je lay out op "code" en je zal merken dat je vrijwel direct een redelijke script omgeving hebt gemaakt. al die poespas met WYSIWYG elementen is niets voor mij.

Dreamweaver MX2004 heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd, ik kreeg een mailtje van macromedia dat ze binnenkort het product op de markt willen zetten, ik zal uiteraard zo snel mogelijk proberen een demo'tje te pakken te krijgen ;)
Waarom dan in hemelsnaam nog een pakket als Dreamweaver gebruiken? Neem dan gewoon een texteditor. Dreamweaver is mij persoonlijk voor alleen code veel en veel te traag en log. Homesite ben ik ook geen fan van, maar misschien komt het doordat ik de snel- en simpelheid van een Editplus gewend ben. Misschien dat HS 5.5 wel die dingen kan die eerder niet konden (gewoon drag/drop files openen, of het maken van snelkoppelingen naar andere programma's als java-compilers).

Verwijderd

Ik was altijd een groot fan van HomeSite en een trouw gebruiker sinds 4.0. Ik ben uiteindelijk toch overgestapt naar [http://www.jedit.org/]jEdit[/url] wegens de betere configureerbaarheid (en de lagere kosten). HS5.5 is ongetwijfeld een prima programma, maar ik ga niet meer terug.

Overigens is HomeSite nog steeds de enige editor die dit goed syntax-highlight:
JavaScript:
1
2
var s ='string loopt door \
op de volgende regel.';

Wat ik ook mis in alle andere editors is het slepen van een image naar je code en dat de tag dan meteen met de juiste width/height wordt ingevuld. Oh, ja en de calculate width&height voor images...die gebruikte ik ook erg vaak. :P

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Waar ik echt van baal in HS5 is dat wanneer je een link maakt in een XHTML document, dit dan als

code:
1
2
3
<a href="blaat.melp.vt">
    Meu lerp KNEL
</a>

in je code komt. Heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan nergens vinden hoe ik deze output op 1 regel kan krijgen.

Verwijderd

Zit er geen 'Output on one line' vinkje meer onderaan het link-dialoogje?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ja, die zit er, maar die werkt lang niet altijd. Het lijkt wel willekeur, en komt alleen voor als ik XHTML documenten gebruik, maar dan ook niet altijd.
Doctype en file extensie lijken er mee te maken te hebben, maar er is geen regelmaat in te herkennen. Een gewoon HTML4.0 document gaat altijd goed.

Weird, misschien heb ik een foute build ofzo.

• Bosmonster
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 13:58:

Wat ik ook mis in alle andere editors is het slepen van een image naar je code en dat de tag dan meteen met de juiste width/height wordt ingevuld. Oh, ja en de calculate width&height voor images...die gebruikte ik ook erg vaak. :P
Editplus doet dit al eeuwen :)

• alienfruit

alienfruit

Waarom dan in hemelsnaam nog een pakket als Dreamweaver gebruiken? Neem dan gewoon een texteditor. Dreamweaver is mij persoonlijk voor alleen code veel en veel te traag en log. Homesite ben ik ook geen fan van, maar misschien komt het doordat ik de snel- en simpelheid van een Editplus gewend ben. Misschien dat HS 5.5 wel die dingen kan die eerder niet konden (gewoon drag/drop files openen, of het maken van snelkoppelingen naar andere programma's als java-compilers).
Snelkoppelingen naar andere programma, dat kon in versie 3.0 en 4.0 in ieder geval wel hoor van HomeSite, kon je zelf een knoppie op de speedbar voor maken :-) In 2.5 kon je dacht ik er een popup menu voor maken, naja ik gebruik nu geen Nick's TopStyle een stuk beter en heb je meteen hartstikke fijne css editor er bij (terwijl het andersom fijne html editor bij de css editor ;))

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 20:34
Hm ben benieuwd!

* InZane is nog altijd verslaafd aan homesite

DW MX werkt lang niet zo smooth.

Verwijderd

ik gebruik topstyle als css editor en modifier, vind die beter werken als Nick's Topstyle.

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Pelle: dat vind ik nu zo heerlijk dat begintags, spul tussen tags en eindtags op verschillende regels staan.
* WillyF leest intussen de features door
'k Heb destijds Homesite 5 aangeschaft, en heb er nog steeds geen spijt van :)
Homesite en Topstyle lite zijn goed genoeg voor mij, voor het zo nu en dan in elkaar prakken van een stel paginaatjes.

Toch dank voor het plaatsen van de links, Gordijnstok. Heb ik weer wat om over na te denken.

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Verwijderd

Bedankt voor de heads up, 'k zal eens eventjes kijken wat ze er nu weer in hebben lopen bouwen :) Ik hoop alleen dat ze gewoon de oude features blijven ondersteunen, ik ben net bezig met een interface op al m'n XML tags :D

Code kloppen > WYSIWYG ;)

Verwijderd

WillyF schreef op 01 September 2003 @ 19:39:
Pelle: dat vind ik nu zo heerlijk dat begintags, spul tussen tags en eindtags op verschillende regels staan.
Zo geweldig omdat er zomaar whitespace aan wordt toegevoegd? Doe het eens met een linkje, en vertel dan nog eens dat je het mooi vindt.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 23:11:
Hiero dus ook :|
Is niet goed getest...

• alienfruit

alienfruit

Maar ach evrsoft's 1st page 2000 blijft het beste :+

Verwijderd

alienfruit schreef op 01 september 2003 @ 08:18:Als je hem niet hebt gereboot na het installen, dan kun je deze fout wel krijgen dan heeft ie een paar benodigde COM objecten niet beschikbaar...

Hmm. Ze hebben me syntax highlighting scripts gedropped, dat is best wel k***t.
mm dat zou het kunnen zijn, ik probeer het even uit, bedankt :)

edit: dit was m, bedankt!
mayb ook het probleem bij Kix@$$?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 23:27 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 19:44:
Zo geweldig omdat er zomaar whitespace aan wordt toegevoegd? Doe het eens met een linkje, en vertel dan nog eens dat je het mooi vindt.
Precies, jij snapt mij :)

Whitespace rond div-tags maakt niet uit, rond table of tr-tags ook niet, maar rond img's wel, en linkjes ook. Afschaffen dus, als ik whitespace wil, voeg ik die zelf toe.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MM ik denk dat het verschil van mening hier ook licht aan het verschil in gebruik.
Ik zie hier een aantal mensen voorbij komen die of alleen designer zijn, of die ook meteen code kloppen dus die zullen iets andere eisen aan de paketten stellen

offtopic:
Blues...hoe serieus is die Just married van jouw ??

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip schreef op 05 September 2003 @ 15:58:
offtopic:
Blues...hoe serieus is die Just married van jouw ??
Dat hangt af van of je het aan mij of aan m'n vrouw vraagt :D

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 16:38:
[...]

Dat hangt af van of je het aan mij of aan m'n vrouw vraagt :D
offtopic:
dude..waarom ben ik niet uitgenodigd ?...voeg me ff toe op icq..m'n nummer zit onder het bloempje...singularit is uit de lucht dus ik weet ook niet of je meel nog werkt

[ Voor 13% gewijzigd door soepkip op 05-09-2003 19:59 ]

Beste film ooit

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 19:44:
[...]
Dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen...

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:14
Van wat ik er van lees is 5.5 er niet stabieler op geworden (ik heb 4.0 en 4.5 gekocht,maar ben bij die laatste afgehaakt omdat crashes aan de orde van de dag waren), en is HomeSite er evenmin sneller op geworden...

Ik hou het vooralsnog dus bij EditPlus. Ik mis alleen wel heel erg de collapsable code van HomeSite, en de "convert tags to uppercase"-optie. Daar stelt Editplus echter weer enorm veel tegenover.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Vraag mij af waarom iedereen het over 'stabiel' praat! eigelijk nooit probleemen mee gehad.
mischien doen jullie toch wat fout. was het toevallig toch geen gekraakte versie

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Hangt veelal samen met je hardware, maar er zitten een hoop common bugs in. Dat valt ook onder niet-stabiel. En als jij dan even uitzoekt wat wij "fout" doen?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Anders schreef op 05 September 2003 @ 23:05:
en de "convert tags to uppercase"-optie.
convert tags to lowercase mag ik toch hopen.... :)

offtopic:
Hé soepkip, still alive and kickin'? hebbuh ook messenger?

Flickr

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
willem169 schreef op 11 september 2003 @ 13:58:
Hangt veelal samen met je hardware, maar er zitten een hoop common bugs in. Dat valt ook onder niet-stabiel. En als jij dan even uitzoekt wat wij "fout" doen?
heel simpel, als jij een product hebt gekocht krijg je ook support.
(bij ons op het werk wel, veel probleemen gehad met flashMX)
als er wat mis zou zijn met dat product kun je een gratis patch downloaden.
of support desk mailen/bellen.

Denk dat 'jullie' dat vooral 'fout' doen!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

kvind html kloppen met de hand ( of dit nu in editplus / homesite / textpad of welke texteditor dan ook ) nogal achterhaald, en moet eerlijk zeggen dat ik sinds ik heel erg veel bezig ben geweest met DW MX 2004 deze erg fijn en handig vind. nou zijn mijn dagelijkse werkzaamheden niet meer dat ik me bezig hou met html, dus my needs liggen waarschijnlijk anders...maar toch...nieuwe DW is toch wel erg fijn :)

"You're only as good, as what you did last week."

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

oh,when? schreef op 12 september 2003 @ 01:22:
kvind html kloppen met de hand (...) nogal achterhaald
Auww...

Nou nee. Als je er bijvoorbeeld af en toe wat ASP of PHP tussen wil stoppen is het toch echt beter dat je het met de hand doet. En je HTML wordt toch iets minder clean als jij DreamWeaver gebruikt.

Rustacean

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Hij zegt toch duidelijk ik vind

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1