[Photoshop] EPS-bestand vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik moet voor een bedrijf een website maken met enkele plaatjes als achtergrond. De plaatjes heb ik aangeleverd als EPS-bestand. Met behulp van Photoshop v7.0 zou ik deze plaatjes in een willekeurige resolutie kunnen omzetten naar JPG-bestanden zonder dat de kwaliteit verslechtert. Weet iemand hoe ik dit kan doen? Als ik in photoshop de resolutie van het EPS-bestand bijv. 3 keer vergroot zie ik wel degelijk kartelranden op mijn scherm.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09
Probeer het eens met Illustrator zou ik zeggen :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:26
Wat voor afbeelding is het? Als je een foto als EPS opslaat doe je toch echt iets fout namelijk.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

idd, je kunt niet verwachten dat je met een pixelgeorienteerd programma de kwaliteit van vectoren kunt evenaren.
De meeste recente browsers ondersteunen .svg wel, dat lijkt mij een aardige optie om vectoren toch relatief kwalitatief te kunnen weergeven op een website.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

djluc schreef op 31 August 2003 @ 23:13:
Wat voor afbeelding is het? Als je een foto als EPS opslaat doe je toch echt iets fout namelijk.
Hoeft niet per se, drukkers gebruiken een .eps versie om kleurgescheiden illustraties op te slaan (EPS DSC 2.0) ;)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!