"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Ik heb sinds kort een Wacom Penpartner, en ik moet zeggen dat het heerlijk werkt. Het is wel ffies wennen, maar het is zelfs voor andere appz een goeie vervanger voor de muis.
De versie die ik heb wordt geloof ik niet meer gemaakt, maar er zijn van wacom nog verschillende andere:
- graphire (incl draadloze muis)
- intuos (de wat professionelere versie)
Verder is het wel belangrijk dat je een tablet op A5 formaat neemt, want een grotere werkt niet echt handig.
Prijzen weet ik niet zo 1.2.3., maar daarvoor moet je misschien maar ffies op www.intra.nl kijken of zo...die hebben bijna alles..
Als je nog vragen hebt, mail me gerust.
De versie die ik heb wordt geloof ik niet meer gemaakt, maar er zijn van wacom nog verschillende andere:
- graphire (incl draadloze muis)
- intuos (de wat professionelere versie)
Verder is het wel belangrijk dat je een tablet op A5 formaat neemt, want een grotere werkt niet echt handig.
Prijzen weet ik niet zo 1.2.3., maar daarvoor moet je misschien maar ffies op www.intra.nl kijken of zo...die hebben bijna alles..
Als je nog vragen hebt, mail me gerust.
Als je een 12x12" tablet wilt, of een 18x12" tablet (30x30cm of 30x45 cm) dan zijn de betere merken:
Calcomp
Summagraphics
Als je een beetje zoekt en rondvraagt, dan zijn deze dingen tweedehands voor een zeer redelijke prijs te krijgen.
Zelf heb ik een Calcomp Drawingboard 3, en ben er zeer tevreden mee.
PS. die dingen maken gebruik van een seriele poort. Zorg dat je er een vrij hebt. Bij mij werkt het perfekt naast een PS/2 muis.
Calcomp
Summagraphics
Als je een beetje zoekt en rondvraagt, dan zijn deze dingen tweedehands voor een zeer redelijke prijs te krijgen.
Zelf heb ik een Calcomp Drawingboard 3, en ben er zeer tevreden mee.
PS. die dingen maken gebruik van een seriele poort. Zorg dat je er een vrij hebt. Bij mij werkt het perfekt naast een PS/2 muis.
ik heb nu deze gezien, WACOM Graphire USB pad met muis voor f238, -
Maar dat is volgens mij een a6 blad. Is dat te klein of niet en is het zo wie zo wat...?
Wat is het verschil nu tussen zo'n gewone en zo'n professionele (ok, behalve f500,-
)?
Maar dat is volgens mij een a6 blad. Is dat te klein of niet en is het zo wie zo wat...?
Wat is het verschil nu tussen zo'n gewone en zo'n professionele (ok, behalve f500,-
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
op mijn werk heb ik die:
WACOM Graphire USB pad met muis voor f238,
de muis sux....pen is top...maar tis usb dus je kan gewoon je ouwe ps2 muis tegelijk blijven gebruiken.
RobbyNitroz
WACOM Graphire USB pad met muis voor f238,
de muis sux....pen is top...maar tis usb dus je kan gewoon je ouwe ps2 muis tegelijk blijven gebruiken.
RobbyNitroz
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Verwijderd
Ik heb op m'n werk een paar jaar met een Summagraphics gewerkt (voor AutoCad 12) en we hebben een paar CalComp tablets.
Sinds een paar maanden liggen deze stof te vergaren omdat we zijn overgestapt op AutoCad 14.
Ze zijn allemaal 30x45cm en misschien nog een 30x30.
Ik kan wel eens informeren wat ze moeten kosten (het zal niet veel zijn denk ik).
Jouston
Sinds een paar maanden liggen deze stof te vergaren omdat we zijn overgestapt op AutoCad 14.
Ze zijn allemaal 30x45cm en misschien nog een 30x30.
Ik kan wel eens informeren wat ze moeten kosten (het zal niet veel zijn denk ik).
Jouston
Ik heb hier de Acecad Acecat III aan mijn pc hangen, en die bevalt redelijk, wat ik wel mis is dat hij niet drukgevoelig is, en daarom ben ik aan het kijken voor een andere.
Ik heb laatst op een beurs eens een tijdje de Wacom Intuos A4 geprobeerd, veel te duur(1100+), maar lekker!

Deze heb ik nu dus:
Voor de rest werkt het wel lekker, als je er eenmaal aan gewend bent. Het is nauwkeuriger als een muis.
Ik heb laatst op een beurs eens een tijdje de Wacom Intuos A4 geprobeerd, veel te duur(1100+), maar lekker!
Deze heb ik nu dus:
Voor de rest werkt het wel lekker, als je er eenmaal aan gewend bent. Het is nauwkeuriger als een muis.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
In mijn eerste posting had ik het over een a5 tablet, maar ik bedoelde hierbij een a6 (voutje bedankt).
En a6 is dus niet te klein, maar precies goed...
En a6 is dus niet te klein, maar precies goed...
waarom kun je een sketchpad en een muis niet allebei tegelijk gebruiken?
ik bedoel, er is maar 1 muiscursor. wat is er nou makkelijker dan twee muiscursors? dan kan ik tenminste met mijn muis een kleurtje bepalen en met mijn sketchpad doortekenen.
ik bedoel, er is maar 1 muiscursor. wat is er nou makkelijker dan twee muiscursors? dan kan ik tenminste met mijn muis een kleurtje bepalen en met mijn sketchpad doortekenen.
Kennistechnoloog
Twee muiscursors zijn technisch onmogelijk (voor zover ik weet).
Je kan wel een muis op je ps2 poort hebben, en een tekentablet op een com poort. Op het moment dat je de pen bij/tegen het bord houd neemt hij de controle over van de muis. Zo werkt het tenminste bij mij.
Je kan wel een muis op je ps2 poort hebben, en een tekentablet op een com poort. Op het moment dat je de pen bij/tegen het bord houd neemt hij de controle over van de muis. Zo werkt het tenminste bij mij.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Technisch onmogelijk?? in windows misschien. Ik kan me herinneren dat ik vroeger samen met Joris (a.k.a. Dexter) wel eens settlers heb gespeeld met 2 muizen... (dat was nog wel het dos-tijdperk hoor)
gewoon 2 seriele muizen...
gewoon 2 seriele muizen...
Ik heb vroeger veel gewerkt met AutoCAD, dat werkte het beste met een tablet, je had de meeste functies direct beschikbaar. Sinds versie 13 staat echter het meeste al op het scherm, en is het tablet een beetje overbodig. Ik had ook een Calcomp Drawingboard III, en daarvoor een Summagraphics. Nadeel van een tablet vind ik de "zware" bediening ervan. De puck glijdt niet zo lekker, en de knoppen gaan nogal zwaar. Ik had indertijd ook regelmatig last van mijn handen. Mijn logitech mouseman wheel bevalt me echt veel beter.
Verwijderd
Met de grotere(handiger) Wacom Intuos borden kan je met een zgn. 3D muis het object draaien en tegelijkertijd inkleuren etc. met de pen! een groot bord min. A4 is altijd makkelijker met tekenen je kan eventueel het te gebruiken gebied instellen.
Pagina: 1