Toon posts:

USB massa opslag apparaat (SD Card) Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen.. ik wor gek.

Heb met google en tweakers alles afgezocht maar er is heel weinig bekend over dit probleem:

Heb eeb Kobishi MegaCam IV te leen van iemand. Daarvan wil ik de foto's overzetten (van SD card 256mb) naar mn harddisk via USB. Het stomme is dat het bij die vriend van me wel werkt (2000 prof.) en bij mij (XP) niet.
Windows vindt een massa opslag apparaat en geeft deze direct een nieuwe drive letter (H:) hij opent de map zelfs.. maar daar staat niks in (zouden dus JPGjes moeten staan) en dit is bij die vriend van me wel het geval. De bijgeleverde drivers die niet zouden HOEVEN te installeren werken echter ook niet. Op de site van Kobishi is ook geen oplossing bekend.

IEMAND ENIG IDEE?
BVD Bas

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien een rechten-probleem?

Senile! Senile Oekaki

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je een reader of hang je de camera direct aan de PC? Ik heb het wel eens eerder gezien en dan ging het met een 'onafhankelijke' reader wel goed.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dat het inderdaad een rechtenprobleem is, is het je eigen PC waar je administrator rechten hebt of is het een (bedrijfs)workstation? Ik heb namelijk wel gezien onder W2k dat een digicam inderdaad wel een driveletter krijgt maar niet te lezen is. Een kaartlezer via USB of PCMCIA was de oplossing, toen werkte het wel goed. Probeer 's zo'n ding te lenen en kijk of het dan wel werkt.

[edit: PCMCIA kaartlezers via USB bestaan natuurlijk niet....]

[ Voor 12% gewijzigd door Oviparous op 01-09-2003 17:14 ]

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-02 10:12
Oviparous schreef op 01 September 2003 @ 17:14:
Ik denk dat het inderdaad een rechtenprobleem is, is het je eigen PC waar je administrator rechten hebt of is het een (bedrijfs)workstation? Ik heb namelijk wel gezien onder W2k dat een digicam inderdaad wel een driveletter krijgt maar niet te lezen is. Een kaartlezer via USB of PCMCIA was de oplossing, toen werkte het wel goed. Probeer 's zo'n ding te lenen en kijk of het dan wel werkt.

[edit: PCMCIA kaartlezers via USB bestaan natuurlijk niet....]
Als ik het goed begrijp heeft hij die dus al geleend... hij sluit dus een 'onafhankelijke' kaartlezer aan op de USB poort, of ik moet het fout lezen :)

heeft die vriend van je geen cd brander? zet je alles op cd en hoef je gelijk geen backup meer te maken!

verder kan ik je niet helpen, sorry

edit:
nee ik lees het verkeerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door BRAINLESS01 op 01-09-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt.. maarik ben er inmiddels achter..

Nog even voor de forum-searchers: Windows XP dacht weer ns zo intelligent te zijn dat de standaard driver voor het usb massa opslag apparaat beter was dan de gene die op de cd bij de camera stond. Kwestie dus van wanneer het USB apparaat aangesloten staat deze op te zoeken in de hardware apparaten lijst, daar kiezen voor eigenschappen en dan de huidige driver vervangen door te kiezen voor "Ik wil zelf een apparaat kiezen" en dan de drivers die meegeleverd waren te installeren.

Klaar is kees.. werkt perfect.

Groetjes Bas

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 14:43

Nickbn

Betrokken

Bedankt voor de tip. hier hetzelfde probleem met eem Medion PC waarbij de kaartlezer /cardreader ook niet meer werkt. Lampje brand wel, kaartlezer leest niet. ook hier heeft het systeem weer teruggeroepen naar de standaard Xp drivers. Zal na pogen van installatie van originele cd's eens kijken of het dan wel werkt
Pagina: 1