Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adapter van plexiglas, gevaarlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Nu is mijn adapter van laptop er laatst mee opgehouden. ding opengebroken, als de originele case erom zit werkt het NIET, als ik case eraf haal werkt het wel. Maar, gezien er best wel wat stroom op staat leek het mij handig toch iets van case erop te maken.

Heb nu een doorzichtige bovenkant (stukje plastic (plexiglas :?)) uit een cd-hoesje gehaald. Werkt prima, en ziet er leuk uit :)

Nu had ik als plan om op die manier mijn hele case weg te modden (onderkant/zijkant is nog zwart). en zocht net hoe ik plexiglas het beste kan lijmen. Kwam ik stukje tegen over statische elektriciteit. Is het gevaarlijk wat ik nu aan het doen ben? Ding is niet geaard (was ooit dubbel geissoleerd), en heb weinig zin elke keer schok te krijgen als ik 'em aanraak (van statische elektra dus)

En, mijn vraag blijft natuurlijk, hoe kan ik het plastic/plexiglas van cdhoesjes het beste lijmen? (buigen wilde niet erg mooi worden, dus stukjes uitgezaagd, precies groot genoeg)

nog en plaatje hoe het er nu uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~ooster48/HPIM1474.JPG

Tape is dus tijdelijk, en uiteindelijk moet hele case doorzichtig zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door WieMie op 31-08-2003 21:17 . Reden: plaatje gefixt ]

Verwijderd

moet als het goed is geen kwaad kunnen, is gewoon een isolerend materiaal

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

gewoon doen... maar zoals je het vertelt moet er iets niet goed contact maken ......

dat lijkt mij gevaarlijker

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Verwijderd

is de voeding gevallen? Dan zal er waarschijnlijk een breuk in de print zitten waardoor hij slecht contact maakt. Kijk de print eens goed na of hij gebroken is. Wanneer dit het geval is, ff met een scalpel het spoor een stukje goed schoonkrabben en een draadje er overheen leggen en vastsolderen. Maar verder zou ik een fatsoenlijke behuizing er omheen maken (een cd-hoesje is niet bepaald stevig en kan snel breken in je laptoptas). Gebruik een wat dikker soort plexiglas dan kan 't geen kwaad.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Dan vraag ik mij af, wat voor materiaal zijn die jewelcases? Is dat echt plexiglas (dacht 't niet) of een of andere vage kunsttof soort.

Morgen laptop nodig, dus ga niet aan adapter rommelen. Morgenavond ga ik op maat zagen, en proberen wat te lijmen. Begreep dat aceton goed werkte.

Dat dit gevaarlijker is dan oorspronkelijk begrijp ik, ik heb natuurlijk de isolatie verwijderd. Maar goed, zoveel gevaar levert dat volgens mij niet op. Alleen hopen dat niemand Cola eroverheen gooit. Ik wil wel 2 voetjes aan onderkant plakken, dat 'ie niet te snel wegglijd, en er wat ruimte tussenzit, voor veiligheid.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 22:48:
is de voeding gevallen? Dan zal er waarschijnlijk een breuk in de print zitten waardoor hij slecht contact maakt. Kijk de print eens goed na of hij gebroken is. Wanneer dit het geval is, ff met een scalpel het spoor een stukje goed schoonkrabben en een draadje er overheen leggen en vastsolderen. Maar verder zou ik een fatsoenlijke behuizing er omheen maken (een cd-hoesje is niet bepaald stevig en kan snel breken in je laptoptas). Gebruik een wat dikker soort plexiglas dan kan 't geen kwaad.
Is niet gevallen, deed het gewoon niet meer. Heel vreemd. Vermoed dat er ergens toch iets niet helemaal goed zit, maar nog niks kunnen vinden. Da cd-hoesje niet echt stevig is weet ik, maar heb hier grote stapel en is maar kleine adapter, stevig genoeg. Gebruik ook geen laptop-tas. Laptop is 17x23cm. adapter: 4x10cm

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou mij toch gaan afvragen wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe case
(naast dat een doorzichtige ook leuk is)
want je hebt teslotte een adaptor met een onverklaarbaar probleem, je wil niet dat die
's nachts wegsmelt ofzo

en het echte antwoord: Chloroform

Iperf

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
fish schreef op 31 augustus 2003 @ 22:53:
ik zou mij toch gaan afvragen wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe case
(naast dat een doorzichtige ook leuk is)
want je hebt teslotte een adaptor met een onverklaarbaar probleem, je wil niet dat die
's nachts wegsmelt ofzo

en het echte antwoord: Chloroform
Ok... Tja, hij wordt niet heel warm ofzo, en er zit een zekering in. Gaat vooral voor gebruik op school (als ik ook bij laptop zit)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

lijkt mij ook dat het exact hetzelfde effect heeft als de orginele case :)

Verwijderd

Bedoel je daarmee lijm op chloroform basis of smelt de chloroform het plastic ofzo? Want voor zover ik weet zijn chloroform en aceton oplosmiddelen en geen lijmen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

chloroform is heel vluchtig .. dat plastic smelt gewoon een beetje

Iperf

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het kunststof van een cd-doosje (ik geloof dat het polycarbonaat is) is niet bruikbaar als een veilige behuizing voor een geschakelde voeding. Het is te dun en te breekbaar hiervoor.
Beter is om, als je er een doorzichtige behuizing omheen wilt, om echt plexiglas te kopen en te verlijmen.
Dat zal steviger zijn en beter tegen een stootje kunnen dan de oplossing die je nu hebt.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
Tevens zal het zacht worden, als het te heet wordt. beter een plastic soort zoeken wat deze eigenschap niet heeft. (plastoharders in de scheikunde als ik me goed herinner).

Verwijderd

PROnline schreef op 01 September 2003 @ 09:59:
Tevens zal het zacht worden, als het te heet wordt. beter een plastic soort zoeken wat deze eigenschap niet heeft. (plastoharders in de scheikunde als ik me goed herinner).
Je had plastomeer en thermoharder door elkaar, maar wat je zegt klopt wel :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
Oké, thanx voor de aanvulling. Was alweer minstens een jaartje of vier terug voor me.

Mijn voeding levert 70Watt voor een P3 laptop. heb al voedingen gezien voor laptop tussen de 90 en de 120Watt. Dus ze zullen zeker wel warm worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:29:
[...]

Je had plastomeer en thermoharder door elkaar, maar wat je zegt klopt wel :)
En jij Elastomeer en Thermoplast })

Verwijderd

Thermoharder bestaat toch echt...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Het matriaal van cd-doosjes is nou niet het meest slagvaste spul, dat zou ik dus niet gebruiken. Misschien dat je ergens iets van perspex of polycarbonaat kan halen, ongeveer 2 mm dik.

Enneh:
Thermoharder: hard uit onder invloed van temperatuur (polyerster, 2 componenten lijm, etc.)
Thermoplast: wordt zachter naarmate het warmer wordt (PVC, poly-ethyleen, perspex, etc.)
Elastomeer: soepele kunststoffen (siliconen, neopreen, etc).

Wanbeleid is ook beleid.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

Reptile209

- gers -

PROnline schreef op 01 September 2003 @ 09:59:
Thermoharder: ontleedt en smelt niet
Thermoplast: smelt (en ontleedt uiteindelijk ook als het maar heet genoeg wordt...)

CD-doosjes zijn van polystyreen, en chloroform is daar een prima oplosmiddel voor. Wat je het beste kan doen is even op een randje (of een ander doosje) wat lijm smeren en kijken hoe het er na een dag uitziet. Verder denk ik niet dat je je adapter zo heet krijgt dat het gaat smelten. Dat vinden de isolaties van de draadjes binnenin ook niet zo lekker :).

Zo scherp als een voetbal!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
agent327 schreef op 03 September 2003 @ 20:46:
Het matriaal van cd-doosjes is nou niet het meest slagvaste spul, dat zou ik dus niet gebruiken. [...]
Klopt, tijdens zagen gaat ongeveer 10% al verloren :( morgen nog paar dingetjes zagen en dan lijmen. Heb overigens alsnog nieuwe adapter besteld, gezien ik niet ben overtuigd van de kwaliteit/veiligheid van deze. Maar, als ik het werkend krijg zou het wel leuk zijn. Ziet er iedergeval B) uit en 90% heeft toch ducttape om z'n adapter op school.
Pagina: 1