Zyxel P650R-31 / NAT problemen

Pagina: 1
Acties:

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Momenteel gebruik ik Demon Dsl met een Zyxel P50-R 31 in routermodus.
Dit werkt probleemloos, router zit gewoon in hetzelfde subnet als mijn workstations.

Nou probeer ik NAT te activeren, maar zonder veel resultaat.

De Zyxel website meld dat je enkel de poorten aan hoeft te geven in de NAT-tabel (via telnet of webinterface)
Alleen.... dat werkt niet!

De Zyxel gebruikt poorten 23 en 8080 zelf voor de config, dus die zijn niet zomaar te forwarden.
Nu heb ik poorten 25 en 80 ingesteld staan voor forwarding.

Direct naar de PC werken de services, via het IP van de router geen enkele respons.
De nieuwste firmware staat er op, de filters heb ik uitgeschakeld (Zyxel handleiding)

Veel kun je niet instellen aan zo'n ding, iemand suggesties?

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46

Asteroid9

General Failure

Topicstarter
Aanvulling:

Een trace laat zien dat de router niet naar de interne PC forward maar naar zijn default gateway, een demon-router ergens bij Demon zelf.

De router zou toch moeten herkennen dat het IP adres uit hetzelfde subnet is als zijn eigen LAN-setttings?
Voor zover ik zie kan ik dat nergens instellen...

Edit: Reactie op Koffie: excuse me, zie je wel dat ik het kan als ik even nadenk? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Asteroid9 op 31-08-2003 22:02 ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer even de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken , in plaats van op deze manier omhoog te schoppen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ