Toon posts:

[Win 2k] Meerdere users, 1 profiel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net win 2k geinstalleerd. De optie dat je je moet inloggen met een wachtwoord vind ik wel fijn. Iedereen thuis heeft zijn eigen gebruikersnaam en wachtwoord. Is het mogelijk dat iedereen hetzelfde profile gebruikt? Dus wel dezelfde bureaublad, dat er maar 1 map is met mijn documenten, 1 map met mijn favorieten, iedereen hetzelfde startmenu etc. etc., maar toch allemaal verschillende wachtwoorden?

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
Leuk idee, maar waarom ieder een eigen login dan? Als je toch alles deelt?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Nee, profiel is verschillend, maar je kan wel de inhoud daarvan beperken/centraliseren met TweakUI/TweakXP (favorites/mydocuments/temp etc) icm zelf opschonen van de verschillende userprofielen (startmenuzooi moven naar default user bijv.) en localpolicy@systeembeheer (iedereen hetzelfde buroblad/schermindeling etc).

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 20:54 ]

Verwijderd

nee.. is niet mogelijk..
Snap ook niet wat je ermee wilt eigenlijk..
Als iedereen zijn eigen bestanden heeft, die toch iedereen mag gebruiken, en overal hetzelfde aan favorieten.. Dan zou ik lekker allemaal dezelfde gebruikersnaam gebruiken met hetzelfde wachtwoord...
Wat je wel gedeeltelijk kan doen, is zorgen dat startmenu/favorites/ ondergebracht worden in c:\document and setting\allusers\..\..\ Zo kun je dan een gedeelte van jouw probleem oplossen denk ik

Edit:
Of gewoon weer Windows 95 installeren, en allemaal een eigen userID.. kan je toch overal bij :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dat alleen ik admin. ben en mijn broertjes allebei niets, maar die willen niet allebei dezelfde login. Mijn broertje wil het niet delen. Maar omdat ze toch altijd alles hetzelfde doen wil ik niet altijd 2 keer iets aanpassen/veranderen, maar gewoon in 1 keer.

Verwijderd

Maak anders 1 profiel aan: "huisgenoten" - met 1 password en zet alles zoals je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
dat willen mijn broertjes dus niet, ze willen hun eigen naam en wachtwoord gebruiken... dat is dus het probleem, anders was het allang opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:51:
Nee, profiel is verschillend, maar je kan wel de inhoud daarvan beperken/centraliseren met TweakUI/TweakXP (favorites/mydocuments/temp etc) icm zelf opschonen van de verschillende userprofielen (startmenuzooi moven naar default user bijv.) en localpolicy@systeembeheer (iedereen hetzelfde buroblad/schermindeling etc).
Hoe doe ik dit dan precies? En wat is dan bij iedereen altijd hetzelfde?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 21:02:
dat willen mijn broertjes dus niet, ze willen hun eigen naam en wachtwoord gebruiken... dat is dus het probleem, anders was het allang opgelost.
Wat heb je dan aan 1 map met Mijn Documenten? Dan kan iedereen elkaars documenten lezen. Dat los je met verschillende wachtwoorden niet af.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, dat ik mijn broertjes samen 1 login wil geven, maar zij dit niet willen. Ze willen met alle geweld een eigen login hebben (en mijn vader vindt dat ze dat best kunnen krijgen), maar ik wil dat ze allebei precies hetzelfde hebben en kunnen doen.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 15:17
Als het alleen om hebben en kunnen doen gaat, gewoon verschillende users aanmaken en klaar. Eventueel een algemene map sharen voor iedereen om data uit te wisselen. Allemaal tevreden met een eigen login, jij admin de rest users.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dat als m'n ene broertje een spelletje erop zet, dat m'n andere die dan ook heeft, zonder dat die daar wat voor moet doen. Want anders is het: "HIJ HEEFT HET WEL EN IK NIET!!!".

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 21:21:
ik bedoel dat als m'n ene broertje een spelletje erop zet, dat m'n andere die dan ook heeft, zonder dat die daar wat voor moet doen. Want anders is het: "HIJ HEEFT HET WEL EN IK NIET!!!".
Zie ik iets over het hoofd? Je zegt dat je broertjes als user moeten inloggen en user kunnen normalieter GEEN spelletjes of andere applicaties installeren alleen de admin kan dat en dan kan iedereen het gebruiken. Kan het niet helemaal volgen eerlijk gezegd... :-/

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Als de admin spellen installeert kan deze de snelkoppelingen in het startmenu van ALL-users zettten (een user installeert normaliter niet).

De layout van desktop etc kun je afvangen door te spelen met de setings van de local en group policy/beleid.

Als iedere user hetzelfde profiel zou hebben (1 mijn documenten bijv.) dan zijn er geen geheimen onderling en kan de éne user de andere pesten door met zijn settings te klooien (mits jij dat als admin hebt toegestaan).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:36 ]

Pagina: 1