Ik heb nu chello internet op een pc. Dat bevalt mij niet meer en wil nu adsl nemen. Me vader wil nu wireless internet want hij heeft een soort tuinhuisje waar z'n pc staat en draadjes trekken gata niet lekker. Ik wilde dus Speedxs nemen en daar krijg je een gratis modem bij. Nou wil ik dus me eigen pc in huis gewoon aansluiten op de router met draad en al en me vaders pc via het draadloze medium laten gaan. Maar kan dat gewoon via een normale router of heb je daar een andere router voor nodig.
Nee daar heb je een Wireless Router met Ingebouwde 10/100 (4) Port Switch voor nodig
[ Voor 5% gewijzigd door Laurenz op 31-08-2003 20:45 ]
Leave only footprints, take only memories
Of je gebruikt je gewone router, en sluit daar een WIFI accesspoint zonder routerfunctionaliteit op aan.
maar we willen dus later dat draadloos internet gaan aanschaffen en al pas mijn pc kennis laten maken met dat adsl, kan je alvast die speciale router kopen maar hem wel gebruiken voor een pc zonder draadloos internet?
ik ben nog een beetje een noob in dit maar maakt het dan niet welke pc aanstaat (ik bedoel moet de ene pc altijd aanstaan om met de andere pc te kunnen internetten)Poltergeist schreef op 31 August 2003 @ 20:46:
Of je gebruikt je gewone router, en sluit daar een WIFI accesspoint zonder routerfunctionaliteit op aan.
een router met wireless functionaliteit kan je ook gewoon gebruiken met kabels, er zitten altijd aansluitingen op en een antenne.
maar dat had je makkelijk op kunnen zoeken dat is imo echt simpele product informatie
edit-
een router dient er juist voor dat je een pc niet altijd aan hoeft te laten om internet te gebruiken, daar zorgt de router juist voor.
maar dat had je makkelijk op kunnen zoeken dat is imo echt simpele product informatie
edit-
een router dient er juist voor dat je een pc niet altijd aan hoeft te laten om internet te gebruiken, daar zorgt de router juist voor.
[ Voor 26% gewijzigd door marko77 op 31-08-2003 20:50 ]
Misschien handig om in dit geval eens een blik te werpen op de FAQ:Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:48:
[...]
ik ben nog een beetje een noob in dit maar maakt het dan niet welke pc aanstaat (ik bedoel moet de ene pc altijd aanstaan om met de andere pc te kunnen internetten)
Hoe deel ik Internet ?
Met een hardware-router kunnen alle pc's dus onafhankelijk van elkaar 't net op.
ik weet wel wat een router is maar ik wist niet wat een WIFI acces point was.Korakal schreef op 31 August 2003 @ 20:50:
[...]
Misschien handig om in dit geval eens een blik te werpen op de FAQ:
Hoe deel ik Internet ?
Met een hardware-router kunnen alle pc's dus onafhankelijk van elkaar 't net op.
Het is geen verwijt, maar meer een tip (je gaf zelf aan dat je nog 'n00b' was).Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:51:
[...]
ik weet wel wat een router is maar ik wist niet wat een WIFI acces point was.
Is dat nu duidelijk dan? Ik zie het nergens in het topic duidelijk staan eigenlijk.ik weet wel wat een router is maar ik wist niet wat een WIFI acces point was.
Een Wireless Acces Point is dus simpelweg een router, maar dan met een/twee antennes erop zodat je ook draadloze communicatie aan kan leggen.
Zowel tussen de modem en de pc (voor internet), als tussen de verschillende pc's die op het Acces Point zijn aangesloten (een normaal netwerk in feite)...
Edit:
Woeps, beetje verkeerd ge-quote...gericht aan de topic starter
Edit2:
Ghehe, foutje ff hersteld
[ Voor 45% gewijzigd door Laurenz op 31-08-2003 21:11 ]
Leave only footprints, take only memories
Ik zou zeggen kijk eens een beetje rond in Network Troubleshooting en Internet & Telefonie Bekijk de faq's uit die forums ook eens
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()