Ik ben op zoek naar een GF Ti4200. Deze leek mij namelijk de beste prijs kwaliteit verhouding te geven vergeleken met de andere Ti's.
Nu heb ik twee Ti4200's gevonden op de site "http://www.pcconcurrent.nl":
Club3D Geforce 4 Ti4280 128MB DDR DVI/TV voor 135,00 euro
VGA ASUS 128V9280/TD (NVIDIA GeForce4 Ti 4200-8X) voor 129,00 euro
Maar nu staat er is een ander topic:
Nou staat er op de asus site bij dit type
Engine Clock 250 MHz
Memory Clock 512MHz(256MHz DDR)
Maar op "www.club-3d.nl" staan er geen snelheden? Die staan er wel bij de "gamers edition" maar die heeft geen AGP 8x dus die kan het niet zijn.
De club3d kaart is wel wat duurder, maar als ik daar niks extra's voor krijg neem ik natuurlijk de goedkopere asus, want club3d geeft toch de wat meer budger versies uit, en ik meen gelezen te hebben dat die toch wat minder overgeclocked kunnen worden (mocht ik dat ooit willen doen zoals in de review van de Ti4200 kaart is gedaan)
Nu wil ik jullie vragen of jullie weten welke de snelste dan wel de beste is.
(en het mag mij natuurlijk ook vertelt worden als ik er qua keuze compleet naast zit en voor dat geld een stuk betere kaart kan krijgen
)
Ik ben van plan de kaart in een S462 ASUS A7N8X Deluxe U133 nForce2 (rev. 2.0) mobo te steken.
[Edit] Misschien beter "Welk GF Ti4200 is het beste?." kunnen intikken. [edit]
Nu heb ik twee Ti4200's gevonden op de site "http://www.pcconcurrent.nl":
Club3D Geforce 4 Ti4280 128MB DDR DVI/TV voor 135,00 euro
VGA ASUS 128V9280/TD (NVIDIA GeForce4 Ti 4200-8X) voor 129,00 euro
Maar nu staat er is een ander topic:
4800 = 4400 met 8x agp ondersteuning.
Dus meestal is de 4600 sneller.
En er zijn ook wel 4200's met agp 8 ondersteuning, die heten soms 4280
Maar deze beide kaarten ondersteunen AGP 8x, dus dat maakt dan denk ik niet meer uit, maar ik weet nu niet welke de snelste is. En er bestaat wel wat verschil in snelheid tussen de verschillende Ti4200 kaarten dat is "http://www.digit-life.com/articles2/retro/index.html" daar te zien (sorry ik weet niet hoe dat met die linkjes werkt).Bovenstaande post klot trouwens
Of het de moeite waard is.. ligt eraan watvoor kaart je nu hebt. Alleen een upgrade van AGP 4x naar AGP 8x scheelt zowat niets, de Ti4280 zal slechts een klein beetje sneller zijn dan de Ti4200 (en dat komt dan nog voor het grootste deel door de iets hogere clocksnelheden van de Ti4280).
Nou staat er op de asus site bij dit type
Engine Clock 250 MHz
Memory Clock 512MHz(256MHz DDR)
Maar op "www.club-3d.nl" staan er geen snelheden? Die staan er wel bij de "gamers edition" maar die heeft geen AGP 8x dus die kan het niet zijn.
De club3d kaart is wel wat duurder, maar als ik daar niks extra's voor krijg neem ik natuurlijk de goedkopere asus, want club3d geeft toch de wat meer budger versies uit, en ik meen gelezen te hebben dat die toch wat minder overgeclocked kunnen worden (mocht ik dat ooit willen doen zoals in de review van de Ti4200 kaart is gedaan)
Nu wil ik jullie vragen of jullie weten welke de snelste dan wel de beste is.
(en het mag mij natuurlijk ook vertelt worden als ik er qua keuze compleet naast zit en voor dat geld een stuk betere kaart kan krijgen
Ik ben van plan de kaart in een S462 ASUS A7N8X Deluxe U133 nForce2 (rev. 2.0) mobo te steken.
[Edit] Misschien beter "Welk GF Ti4200 is het beste?." kunnen intikken. [edit]
[ Voor 6% gewijzigd door Aseslno op 31-08-2003 20:15 ]
En zo is het!