[Muis] Aldi-muis

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 20:13
Hey

Ik ben nu in bezit van een muis die me niet helemaal voldoet (Draad + Wheel). Nu is er een leuke aanbieding (zo lijkt het) bij de Aldi (5 knops optische draadloze muis) voor 23 euro. Heeft iemand ook ervaring met deze muis? En zijn de prestaties en comfort goed?

Alvast bedankt,
Schelte

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Vergeet niet dat die muis pas per komende woensdag te krijgen is, dus ik verwacht niet dat er veel mensen al ervaring mee hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Schelte
Misschien was hij al eens eerder op de markt gebracht. Dat hebben ze best wel vaak met hun producten (ik heb namelijk een digitale camera enkele maanden later gekocht dan familie van me, precies dezelfde ;-)).

• Knilessew
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57
Die medion muizen zijn inderdaad al eens eerder op de markt geweest. Ik heb er toen wel goede verhalen over gehoord.

Ben jij dat? Jemig, dan heb ik je laatst op tv gezien..

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb bij de vorige Aldi muis aktie eentje gekocht (draadloos + optisch) en gebruik het dagelijks op mijn werk, tot nu toe geen enkle probleem gehad en dat was wel een maand of 8 geleden geloof ik.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Verwijderd

Jah. muis is opzich best redelijk. vind hem niet zo fijn als m'n MX 700. maar jah die is ook een stuk duuder. moet ook veel vaker opladen.

Verwijderd

die muis is precies dezelfde als sweex. Die heb ik laatst voor mijn ma gekocht en het is een prima ding hoor, werkt allemaal goed. Voor die van sweex moet je ff kijken bij Wintelco, heb hem daar gekocht voor 20 euro. (http://www.wintelco.nl)

• Schelte
Weet iemand ook bijvoorbeeld wat voor resolutie (dpi) de muis heeft en hoeveel megapixel de beeldverwerking is?

Verwijderd

Ik ga de mijne verkopen.

Ik heb teveel last van haperingen of trillingen. De muis reageert hier slecht. Ik heb de ontvanger bij mijn toetsenbord geplaatst, maar zonder verbetering. Blijkbaar zouden mijn 2 monitoren zorgen voor storing.
Bij een vriend van me werkt deze muis nochtans perfect :(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/BILD02.JPG

Ik heb deze muis nu al een jaar, en hij bevalt me goed :)

Alleen voor gamen kan je beter voor een snellere gaan, maar voor windows is deze perfect.
Volgens sommige is hij te zwaar, maar daar heb ik geen last van.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Koop een Logitech, deze heb ik zelf ook.

Bij de pa van mijn vriendin hebben ze deze muis en heeft soms de neiging niet te reageren bij een koude opstart, verder heb je niks aan die 5 knoppen. Ik heb al niks aan mijn vierde knop op mijn muis.

Ik zou zeggen geef wat meer uit en koop een goede logitech

• Schelte
BSeB schreef op 31 augustus 2003 @ 20:16:
Koop een Logitech, deze heb ik zelf ook.

Bij de pa van mijn vriendin hebben ze deze muis en heeft soms de neiging niet te reageren bij een koude opstart, verder heb je niks aan die 5 knoppen. Ik heb al niks aan mijn vierde knop op mijn muis.

Ik zou zeggen geef wat meer uit en koop een goede logitech
Het was juist zo mooi omdat deze zo goedkoop was. Op zichzelf is het niet nodig dat ik een nieuwe muis koop, want met m'n oude valt ook wel te werken. Weet niemand echt niet de resolutie en de megapixels (beeldverwerking) en de tijd dat je er mee kunt zonder op te laden?

Is hij echt hetzelfde als die sweex?

[ Voor 10% gewijzigd door Schelte op 31-08-2003 20:20 ]

Verwijderd

Als dit dezelfde muis is als die Trust dan vind ik 't een kutding. Zodra ie van muismat / bureau afkomt / als je 'm een beetje optilt, vliegt je cursor door 't hele scherm heen.
En hij is zwaar door batterijen.
Je kunt dan beter die goedkope logitech (optisch) met snoertje eraan kopen voor 15-20 euro ofzo. Da's een prima muis, lekker licht en nooit lege batterijen, en dat snoertje daar heb je toch weinig last van.

Verwijderd

Ik zou zoenzo voor muis met draadje gaan persoonlijk nooit gelazer met batterijen, en draadje merk ik ook nooit iets van.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja ik wil net zeggen.. waarom niet een met snoertje? Ik heb nog nooit last gehad van het feit dat er een snoer aan mn muis zit (muis heb ik toch altijd op 1 plaats) en dus ook nooit de behoefte aan een draadloze gehad. Lijken me ook alleen maar nadelen aan te zitten zoals batterijen moeten opladen, hogere responstijd, zwaarder etc. En bij muizen vind ik dat je niet zomaar voor het eerste de beste moet gaan, want het is toch iets wat je (over het algemeen) het meest gebruikt bij een pc.

Verwijderd

hij heeft 400dpi en ik vind het een lekker muisje, hij is niet zo extreem zwaar alleen de battrijen zijn om de haverklap leeg en ik raad je aan nieuwe te kopen. Voor normaal gebruik een ideaal muisje maar je moet er niet mee gaan gamen.

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb zelf al een tijdje een draadloze Microsoft Wireless Optical Desktop. Hij bevalt mij erg goed. Maar als je dus voor een draadloze muis wilt gaan zijn dit belangrijke dingen:
1. Bestedingsruimte
2. Waar voor te gebruiken (Games of Applicaties)
Ik raad je aan voor een iets duurde muis te gaan een vriend van mij heeft ook zo'n goedkopere maar deze liggen meestal minder fijn in de hand en hebben meestal een hogere responstijd soms ook storingsgevoeliger. En mocht je een duurdere kopen koop dan meteen ook fatsoenlijke batterijen bij b.v. 1800mah. Daar zul je dan ong. 1,5 tot 2 maand mee kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMike op 31-08-2003 20:48 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hielkej schreef op 31 August 2003 @ 20:12:
[afbeelding]

Ik heb deze muis nu al een jaar, en hij bevalt me goed :)

Alleen voor gamen kan je beter voor een snellere gaan, maar voor windows is deze perfect.
Volgens sommige is hij te zwaar, maar daar heb ik geen last van.
Hmmm... Ziet eruit, als een Trust muis...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37

Shunt

Boe

dit is tog niets meer als de trust muis ?
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/13020.jpg
deze dus
of ik ben heel erg gaar of dit is de zelfde muis in een ander kleurtje ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 31-08-2003 20:54 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Palomar
  • Niet online
die trust lijkt er wel wat op, maar die dingen lijken allemaal erg op elkaar (die microsoft en logitech lijken er ook erg op). Maar dat zegt natuurlijk nog niks over de techniek tc. van die muis. Wat ik altijd een nadeel vind bij die trust muisjes (en andere geodkope merken) is dat ze ook zo goedkoop aanvoelen. Bijv. irritant 'klakkende' muisknoppen (dus geen licht klikje, maar echt een 'klak!') en een gammel scrollwieltje. Hoe zit dat met die medion muis?

• Shunt

Shunt

Boe

Palomar schreef op 31 August 2003 @ 20:59:
die trust lijkt er wel wat op, maar die dingen lijken allemaal erg op elkaar (die microsoft en logitech lijken er ook erg op). Maar dat zegt natuurlijk nog niks over de techniek tc. van die muis. Wat ik altijd een nadeel vind bij die trust muisjes (en andere geodkope merken) is dat ze ook zo goedkoop aanvoelen. Bijv. irritant 'klakkende' muisknoppen (dus geen licht klikje, maar echt een 'klak!') en een gammel scrollwieltje. Hoe zit dat met die medion muis?
kijk nu eens naar dat voetje
die is EXACT het zelfde
kijk eens naar de muis (buiten de kleuren EXACT het zelfde)

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 31-08-2003 21:25 ]

Game PC

Verwijderd

Het is imo ook hetzelfde als de Sweex (met ledje als acculeeg indicatie onder het scrollwheel).

• cold45
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53

cold45

101101

ik zag zelf deze muis (volgens mij precies dezelfde) vorige week zondag op de computerbeurs in zwolle voor 19 euro, heb nog ff over staan denken om hem te halen, maar ben toch voor de sweex met draad gegaan, was 10 euro goedkoper. Medion heeft iig meestal goed spul.

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Broertje heeft um ook, gekocht bij de vorige keer dat die actie was.
Opzich wel fijn ding, maar vind um niet heel precies. Verder als je muis niet aanraakt bibbert de muisaanwijzing nog best wel op het scherm.
Maargoe verder wel ok met die oplader erbij zo, al vind ik de Logitech en Microsoft muizen iets fijner in de hand liggen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:08

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik geloof dat mijn pa ook zo'n soortgelijke muis heeft. Rotding. Nouja, niet slechter dan die verdomde Tornado in ieder geval, maar het blijft een rottig dingetje. Het hapert, luistert slecht enzo. Ik weet niet hoe, maar nu heeft mijn pa het toch voor elkaar gekregen dat ding redelijk te laten werken, misschien ligt het aan de computer, wie weet. Ik hou't bij Logitech, gebruik dat al jaren en nog geen problemen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Palomar
  • Niet online
Shunt schreef op 31 augustus 2003 @ 21:23:
[...]

kijk nu eens naar dat voetje
die is EXACT het zelfde
kijk eens naar de muis (buiten de kleuren EXACT het zelfde)
jah je hebt gelijk.. ik vond die trust muis er iets anders (qua vorm enzo) uitzien, maar zal wel aan het plaatje liggen...

Maar hoe zit het dan met die muizen qua 'aanvoelen' enzo? Voelt die medion ook zo goedkoop aan? Dus hard klikkende knoppen en een gammel muiswieltje enzo?
Ik wil op zich wel es zo'n draadloze muis proberen (aan 20 euro kun je geen buil vallen, of hoe dat spreekwoord ook luidt ;)), maar als het echt 3x niks is laat ik hem liever liggen. (je kunt immers ook niet testen bij de aldi)

• Shunt

Shunt

Boe

Palomar schreef op 31 augustus 2003 @ 22:22:
[...]

jah je hebt gelijk.. ik vond die trust muis er iets anders (qua vorm enzo) uitzien, maar zal wel aan het plaatje liggen...

Maar hoe zit het dan met die muizen qua 'aanvoelen' enzo? Voelt die medion ook zo goedkoop aan? Dus hard klikkende knoppen en een gammel muiswieltje enzo?
Ik wil op zich wel es zo'n draadloze muis proberen (aan 20 euro kun je geen buil vallen, of hoe dat spreekwoord ook luidt ;)), maar als het echt 3x niks is laat ik hem liever liggen. (je kunt immers ook niet testen bij de aldi)
ik vind die (trust muis en denk ik dan ook medion) niet fijn in de hand liggen marjah ik ben dan ook een MX500 gewend :P

hij klikt niet zo soepel maar het scrol wiel zit wel ok
maar als je iets als een goei logitech ofzo gewend bent is het niet te doen ;)

Game PC

• JvS
  • Laatst online: 20:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb die muis in een andere vorm (ander kansloos merk :P) voor 30 euro oid gekoccht, maar die van mij heeft een bug. Hij schiet elke minuut naar rechtsboven totdat ik 'm op de lader zet :{. Die gebruik ik dus niet meer.

Toen-ie het gewoon deed, deed-ie het verder prima qua gewoon muizen, al vind ik de knoppen niet zo lekker aanvoelen (echt een KLIK) als m'n MX500 die ik nu heb :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Shunt

Shunt

Boe

JvS schreef op 01 September 2003 @ 00:49:
Ik heb die muis in een andere vorm (ander kansloos merk :P) voor 30 euro oid gekoccht, maar die van mij heeft een bug. Hij schiet elke minuut naar rechtsboven totdat ik 'm op de lader zet :{. Die gebruik ik dus niet meer.

Toen-ie het gewoon deed, deed-ie het verder prima qua gewoon muizen, al vind ik de knoppen niet zo lekker aanvoelen (echt een KLIK) als m'n MX500 die ik nu heb :)
had jij die bug ook
hmmz dan lag het dus tog niet aan de muis mat :D
ik heb die gast een everglide van 30 euro aan gesmeert :P

offtopic:
fijn he die mx500 die versmelt echt met je hand

Game PC

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:22:
Je kunt dan beter die goedkope logitech (optisch) met snoertje eraan kopen voor 15-20 euro ofzo. Da's een prima muis, lekker licht en nooit lege batterijen, en dat snoertje daar heb je toch weinig last van.
waarrrrrr koop je die voor 15-20 euro??? bij mijn weten zijn ze een stuk duurder hoor.
maarre idd ik zou liever met draadje nemen omdat dat gwoon geen geouwehoer geeft.......

Verwijderd

Een vriend vroeg me vandaag zo'n identieke muis te installeren maar het ding doet geen ruk.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai nu een halfjaartje met die medison muis (via mn werk gekocht), ik ben er tevreden mee :P Of ie in games ook goed werkt, redelijk, ik speel CS (leagues) en merk toch dat je soms een wat "mindere" muis in je handen hebt (wat traag, raar schokken soms), helemaal als ik wedstrijd erna met mn MS Intelli Optical ga spelen.

Maar zeker geen slecht muisje, bereik is voor bewegingen niet echt ver (max 1,5 meter) maar de knoppen werken zelfs op 3 meter nog. Tip wel, koop 4 AAA oplaadbare batterijen en een oplader, veel makkelijker wisselen (als scroll rood is, zijn batterijen leeg, en dan ook meteen _echt_ leeg.)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 01:18:
Een vriend vroeg me vandaag zo'n identieke muis te installeren maar het ding doet geen ruk.
Beide opzelfde kanaal, knopje op station drukken, knopje op muis brengt wonderen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Aha, zag wel kanaal op station en knopje op muis maar niet v.v.
Zal het doorgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 01:41 . Reden: typo ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Er zijn twee soorten van deze muizen! (Tenminste dat staat in de handleiding die ik kwijt ben)

Mijn Qware muis heeft een bereik van 3 meter. Dan "luistert" het kleine ding nog volledig, bij 5 meter doen de knopjes van het beestje het ook nog.

De muis blijft als je hem continue gebruikt ongeveer een uur of 3 (4?) fit, daarna moet je hem even rust geven anders raakt ie een beetje uitgeput.

Oke, het is niet een hele nette muis want hij klikt inderdaad wel eens hard.

Tis ook nog een muis zonder 1 of andere gekke ziekte, want hij blijft het pijltje altijd keurig netjes volgen alsof ie achter een stukkie kaas aanzit!

Nu effe serieus!

Werkt goed deze muis en met de batterijen + lader die ik laatst bij de Aldi heb gekocht heb ik voldoende om het een hele dag vol te houden.

weet niet wat voor een games je speelt, maar met warcraftIII doet ie het goed.

mcb1

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Een vriend van mij heeft deze muis ook, maar dan van Dexxa.
Hij werkt prima, ik vind aleen dat ie niet lekker in de hand ligt, hij voelt niet lekker aan.
Geef mij m'n ruim 2 jaar oude Logitech Cordless Mouseman Optical O+. Hiervoor had ik een Logitech Mouseman, ook helemaal super. Ik vind dat je een muis eerst moet testen, het is samen met de monitor en toetsenbord het contact met de computer, een 14" monitor op 60 Hz is ook niet prettig.
Ik vind dat mensen vaak op de verkeerde dingen bezuinigen, een goede muis, toetsenbord en monitor is in mijn ogen veel belangrijker dan een 2,6 GHz processor ipv. een 2,4 GHz. :)

• Palomar
  • Niet online
ik was net toevallig bij de aldi en heb na enig twijfelen toch maar 1 meegenomen. Ik moet zeggen dat ie me nog niet tegenvalt. Hij voelt wel redelijk solide aan en met 'goedkoop klinkende' knopjes en scrollwieltje zit het ook wel goed. Verder voelt ie ook net zo aan als mn oude logitech optical wheelmouse, dus ik heb nog niets te klagen :) Alleen die 2 buitenste knoppen steken wat ver uit zodat je ze aldoor voelt.

Ik zal zo nog ff proberen of er een beetje mee te gamen is.
Pagina: 1