Toon posts:

C&C Generals: Reboot bij zware explosie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als er een atoombom/Scudstorm/vliegtuigbom wordt gedropt en ontploft krijg je een mooi plaatje, maar als ik er even naar ga kijken voor 2-3 seconden dan reboot m'n computer. Dat is alleen bij de zware explosies, als ik er niet naar zou kijken niets aan de hand. Ik heb dit nu 8 keer gehad en ben het beu. verder loopt alles soepeltjes aan het spel.
Waar zou de fout door kunnen ontstaan?

Mijn relevante computerspecs:
AMD xp1800+
MSI K7T turbo raid
265 ram
Hercules 9700 pro
Ibm 80gb (40 gb vrij)
40x cd rom
windows 2000
En voor de gebruikte software als directx/windows en generals zijn de laatste updates en patches.

En, last but not least, ik heb redelijk grondig gezocht op het c&c forum en op Got.

Verwijderd

uhm.. heb je misschien wat info over je temps beschikbaar (lijkt mij dat bij een grote explosie je videokaart extra belast wordt en dat er dus meer warmte onstaat... misschien daarom reboot?)

edit, misschien is het een idee om te kijken of het probleem zich ook nog voordoet als je je kast openzet met een ventilator erop gericht (das flink goeie airflow en dan zal je temp wel wat dalen). Als het probleem zich dan niet meer voordoet weet je dat het aan je temp licht en kan je er wat aan doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 19:52 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is denk ik de temperatuur, als je computer ineens erg zwaar belast wordt trekt ie het niet meer, en reboot ie door een te warme processor. Met AIDA kun je info opvragen over je pc, en ook temperatuursensoren uitlezen. Motherboard Monitor is wat uitgebreider daarin, maar iets moeilijker in te stellen.

🖥️ | 🚗

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoeveel watt is je voeding?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Cool, je wordt echt opgeblazen

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23

PromWarMachine

Forsaken Archer

Heb je deze dingen al getest?
- Andere videokaartdrivers proberen (9 van de 10 keer is 't dit)
- Temperatuurtjes meten, vooral van je videokaart (zie DOC of misschien SA FAQ)
- Geheugen testen
- Spel opnieuw installeren (vergeet je savegames niet ;))
- Wat zwaardere voeding testen

Ik zou ook deze volgorde aanhouden, voeiding is het echt bijna nooit. Meestal die eerste. Succes!

Dividend for Starters

Pagina: 1