oke ik weet het er zijn hier al veel topics over, maar ik kom er zelf even niet meer uit.
het volgende probleem doet zich voor:
ik heb hier 2 pc's die op elkaar aangesloten zijn via een:
trust speedshare web station (soort router die klaar is voor wireless etc)
ding bezit in elk geval een 10/100 mbit switch.
aan de ene kant zit er een athlon 1,4 Ghz met een kastje aan de usb poort waarin de netwerk kabel gaat.
het kastje is dus een usb nic zeg maar, ADMtek ADM 8511
de andere pc, een 2200+ beschikt over een sis 900 based controller (welke onboard zit)
nu heb ik het progje NetCPS.exe gedraaid,
waarbij er standaard een file van 100 Mb word verstuurd.
mijn netwerk haalt hierbij gemiddeld 0.62 MPS en max 0.65
dit terwijl in de praktijk getallen rond de 7 gehaald worden.
Nu heb ik zelf een aantal dingen bedacht waar het aan zou kunnen liggen.
* Mijn hardeschijven op de pc's zijn zeer gefragmenteerd, maar dit lijkt me sterk omdat ook met ee gegenereerd 100 MB pakket ik deze lage snelheden haal.
* Mijn kabels van mijn netwerk, die uit de muur komen zijn een meter of 5 te lang bij beide pc's deze liggen opgerold achter de pc, bij de bedradingen die er standaard liggen (voeding e.d. dus) zou dit het kunnen zijn?
* De onboard Sis 900 controller is erg rot, zou ik beter proberen om op die onboard pc ook zo'n kastje te hangen? (ik heb er nog eentje precies dezelfde)
* ik kan beter geen kastjes e.d. meer gebruiken, maar 2 maal een realtek netwerk kaart derin steken.
* in mijn 1400 Mhz pc zitten 2 netwerk kaarten die ik niet gebruik deze staan uitgeschakeld in config scherm, is dit het probleem?
* is de router het probleem?
graag even wat hulp van buitenaf, want ik vind 0,6 toch wel erg droevig, gister even 700 mb copyeren, was hij dik 20 minuten mee bezig
het volgende probleem doet zich voor:
ik heb hier 2 pc's die op elkaar aangesloten zijn via een:
trust speedshare web station (soort router die klaar is voor wireless etc)
ding bezit in elk geval een 10/100 mbit switch.
aan de ene kant zit er een athlon 1,4 Ghz met een kastje aan de usb poort waarin de netwerk kabel gaat.
het kastje is dus een usb nic zeg maar, ADMtek ADM 8511
de andere pc, een 2200+ beschikt over een sis 900 based controller (welke onboard zit)
nu heb ik het progje NetCPS.exe gedraaid,
waarbij er standaard een file van 100 Mb word verstuurd.
mijn netwerk haalt hierbij gemiddeld 0.62 MPS en max 0.65
dit terwijl in de praktijk getallen rond de 7 gehaald worden.
Nu heb ik zelf een aantal dingen bedacht waar het aan zou kunnen liggen.
* Mijn hardeschijven op de pc's zijn zeer gefragmenteerd, maar dit lijkt me sterk omdat ook met ee gegenereerd 100 MB pakket ik deze lage snelheden haal.
* Mijn kabels van mijn netwerk, die uit de muur komen zijn een meter of 5 te lang bij beide pc's deze liggen opgerold achter de pc, bij de bedradingen die er standaard liggen (voeding e.d. dus) zou dit het kunnen zijn?
* De onboard Sis 900 controller is erg rot, zou ik beter proberen om op die onboard pc ook zo'n kastje te hangen? (ik heb er nog eentje precies dezelfde)
* ik kan beter geen kastjes e.d. meer gebruiken, maar 2 maal een realtek netwerk kaart derin steken.
* in mijn 1400 Mhz pc zitten 2 netwerk kaarten die ik niet gebruik deze staan uitgeschakeld in config scherm, is dit het probleem?
* is de router het probleem?
graag even wat hulp van buitenaf, want ik vind 0,6 toch wel erg droevig, gister even 700 mb copyeren, was hij dik 20 minuten mee bezig