Toon posts:

1pc op netwerk vertraagd de rest -help-

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

sinds een aantal dagen loopt het qua snelheid niet helemaal ok. internetverbinding heel sloom vaak, dan weer snel....k snapte er niks van. ik maar zoeken en zoeken...kom ik erachter dat een 2e pc in het netwerk de boosdoener is!

Ik heb zo'n alcatel modem, met daarop 2pcs. zodra ik pc2 laat verbinden via het modem (router) dan word het internet op de andere pc supertraag....ik zie ook dat er constant packets worden verstuurd van/naar de 2e pc, terwijl ik niks browse of download of iets.

goed, de oplossing die ik nu heb is: verbinding verbreken.

hoe kan ik dit aanpakken ? iemand een idee ? misschien een tooltje waarmee ik kan checken hoe en waar die allemaal packets naar toe stuurt /ontvangt ? dit is wel heel weird nl. :|

----------
nog ff mn setup erbij:

pc1: winxp
pc2: win2k
allebei op (gehackte) alcatel modem/router

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 19:03 ]

Verwijderd

Heb je al gecontroleerd op virussen/spyware?

Verwijderd

Het zou kunnen dat je veel packetloss hebt doordat de netwerkkaart in de 2e pc niet goed meer is. Als je de 2e computer pingt vanaf de andere kun je zien of en hoeveel packetloss je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

pakcetloss=0%, kheb adaware gedraaid....aantal dingen gedelete. khen nieuwste norten erop gezet en gecheckt...en ja hoor er zat 1 file met welchia worm erin..blijkbaar was die bezig. anyway, het is nu weer gefixt, thanks!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:54:
en ja hoor er zat 1 file met welchia worm erin.
Wel patchen he? (lees de sticky in WOS)

Maar je had het ook kunnen detecteren met een personal firewall. Die laten al het verkeer zien en welke applicaties ze versturen. b.v. kerio.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 10:54:
hoi,

pakcetloss=0%, kheb adaware gedraaid....aantal dingen gedelete. khen nieuwste norten erop gezet en gecheckt...en ja hoor er zat 1 file met welchia worm erin..blijkbaar was die bezig. anyway, het is nu weer gefixt, thanks!
Sorry hoor, maar als je kunt aantonen dat 1 PC je hele inetpijp kan laten dichtslibben zijn dit soort dingen het eerste waar je naar gaat kijken lijkt mij.

Volgende keer graag ook even een iets normale topic titel kiezen; Help Help!!!!!!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.