Toon posts:

[KEYBOARD] stuck key, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn toetsenbord onder de douche schoon gespoten (mijn Logitech Deluxe 104 hoort 'koffie-spill-proof' te zijn), helaas pakte dit niet zo goed uit.

Vlak na de (bios) post krijg ik een 2-tonige (?) piep te horen, die blijft jengelen totdat ik op een willekeurige toets druk. Opstarten gaat dan braaf verder.

CHKDSK.EXE tijdens het opstarten werkt ook niet meer, want als je op een willekeurige toets drukt wordt de schijfcontrole geannuleerd. Bijkoment probleem is dat ik mijn harde schijf pas met Executive Diskeeper 8.0 kan defragmenteren als CHKDESK.EXE volledig gedraaid heeft.

Gewoon de muiscursor in kladblok parkeren heeft geen zin, ik krijg de gezochte key dan niet te zien, ook heb ik bijna alle toetsen al een uit mijn toetsenbord gesloopt, ook dit hielp niet.

-> Ik zoek dus een programmatje dat mij verteld welke key aangeslagen wordt

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ten eerste k'sta er versteld van dat je dat voor elkaar krijgt. Dus dat je koffie spill proof zo ver door kan voeren :D.
Ik weet niet hoe het zit met logitech toetsenborden maar als hij werkt met een folie laagje kan je hem het beste bij het grofvuil deponeren.
Het lijkt erop dat hij nu standaard kortsluiting maakt ergens en dat er dus nog ergens water zit. Leg hem eerst nog maar een dagje in de zon oid.

Verwijderd

Topicstarter
Hij ligt al 3 dagen op een warme plek, al het water moet er nu echt wel uit zijn. Als ik wist welke key problemen (kortsluiting?) geeft, dan kan ik gericht het probleem aanpakken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok trek je toesen bord eens los
start alles op, steek notepad aan
en doe dan je toetsenbord er eens in,

en stja als het een andere (onleesbare) key is dan moet je ff een proggie downloaden die dat voor je vertaald. ,, euh het winddows "on-screen keyboard" laat dat ook zien btw.
(alles behalve je shift,ctrl,alt) woei

Iperf

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
onder de douche schoonspuiten lijkt me sowieso niet echt gezond voor een toetsenbord... :X het blijft nog altijd een stukje electronica. Ook al is ie droog, waarschijnlijk is er ergens wat roest/kalkaanslag oid ontstaan en werkt ie daardoor niet helemaal goed meer. Ik zou hem helemaal uit elkaar halen en alles zoveel mogelijk met een doekje proberen schoon te maken.

Wat je ook nog kunt proberen is (als pc uitstaat) ff alle toetsen 1 voor 1 goed hard indrukken, zodat evt. aanslag wegschuurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 31-08-2003 22:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

optie 2: (minder subtiel) })

een paar keer flink met dat toesenbord op tafel meppen en hopen dat het toetsje loskomt.
en dan een voor een indrukken totdat die flipt (of mischien is het wel over )

werkt bij mij wel eens, ja we hebben veeeeeeeeeeeel toetsenborden op werk

Iperf

Pagina: 1