Toon posts:

Gedeelde Agenda (Geen LAN !)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Bedrijf met 3 clients en 1 server, op de server staat de access database die vanaf de clients bereikbaar.

Nu gaat het bedrijf een 2e bedrijf openen op een andere locatie, maar de eigenaar wil ten alle tijde de voorraad kunnen bekijken, alsmede een gedeelde agenda zodat hij kan zien wat voor afspraken er zijn. Ook moeten er afspraken aan gemaakt worden in het ene bedrijf en in het andere bedrijf, uiteindelijk moet dit gesynchroniseert worden.

Er is geen LAN, er moet dus ingebeld worden op de server.

Heeft iemand een idee, oplossing, hoe dit het beste zou kunnen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
wat voor server is het :? windows 2000 serverb op een opgedirkte windows 2000 pro machine?

windows 2000 server heeft terminal services, das prima bruikbaar dan

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De server is nu nog een NT4, maar ik wil naar 2000 toe. En wat voor agenda pakket heeft de voorkeur? Exchange lijkt me nicht in frage, daar is het bedrijf te klein voor.

En de modem is 56K. En hoe zit dat met de snelheid van synchroniseren bijv? Ik denk dat ik de database ook moet opsplitsen, anders zit er geen schot in...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
ADSL of kabel niet beschikbaar? Dan zou je een VPN kunnen maken. Verder zou je eens moeten kijken naar die aanbieding die microsoft pas heeft gedaan, een bundel van Win2003 server en exchange voor weinig, stond op de FP.

Ik zou geen andere oplossing weten voor je agenda, m.u.v. je outlook bestand gewoon delen, maar dan mag je er maar met 1 persoon tegelijk in.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08 11:29
Als je over gaat op Windows 2000 server gaat kun je terminal services gebruiken. Als Exchange geen optie is kun je proberen schedule+ te gebruiken voor het delen van een
agenda. Is wel een oud programma, maar prima voor het delen van een agenda.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Google is your friend: zelfde probleem kenden wij ook op kantoor, gedeelde agenda functionaliteit werd niet geboden, gebruiken OWA op het werk. Aldus even gezocht naar virtueel kantoor: Zie http://www.wboffice.nl
Werkt als een tierelier, alleen zit je dan nog met die dtabasekoppeling maar wellicht dat je daar een VPN over internet voor kunt maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
CABLE en ADSLE zijn niet beschikbaar, zullen het (helaas) met een modem moeten doen.
De server word in pricipe Windows 2000.

Inbellen op de server zou geen oplossing zijn???

• sniper20
  • Laatst online: 02-08 11:29
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 20:13:
CABLE en ADSLE zijn niet beschikbaar, zullen het (helaas) met een modem moeten doen.
De server word in pricipe Windows 2000.

Inbellen op de server zou geen oplossing zijn???
Ja, als je het makkelijk wilt houden kun je een ISDN-kaart (of modem) in de server proppen en daarop gaan inbellen via RRAS. Je maakt dan connectie via terminal services of gewoon rechtstreeks via de lijn, maar dat zal waarschijnlijk behoorlijk traag zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt prima.

Maar we hebben maar 1 lijn. Das tevens een fax lijn. Daarop kom ik op mijn volgende vraag.

Kan een PC het verschil zien tussen iemand die wil inloggen op de server of een fax stuurt?
Ik kan ook faxen in laten komen op de server, dan kan die ook vanuit de andere zaak bekeken worden, omdat het dan een word docje is ofzo.

Maar er kan ook iemand faxen via een apparaat waar je een papier in douwd. Kan een PC dat onderscheiden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 18:39:

Nu gaat het bedrijf een 2e bedrijf openen op een andere locatie, maar de eigenaar wil ten alle tijde de voorraad kunnen bekijken, alsmede een gedeelde agenda zodat hij kan zien wat voor afspraken er zijn. Ook moeten er afspraken aan gemaakt worden in het ene bedrijf en in het andere bedrijf, uiteindelijk moet dit gesynchroniseert worden.

Er is geen LAN, er moet dus ingebeld worden op de server.

Heeft iemand een idee, oplossing, hoe dit het beste zou kunnen?

De server is nu nog een NT4, maar ik wil naar 2000 toe. En wat voor agenda pakket heeft de voorkeur? Exchange lijkt me nicht in frage, daar is het bedrijf te klein voor.

En de modem is 56K. En hoe zit dat met de snelheid van synchroniseren bijv? Ik denk dat ik de database ook moet opsplitsen, anders zit er geen schot in...
Lezen is voor sommige blijkbaar ook een kunst ...

Je zult sowieso een concessie moeten doen, omdat
#1 "de eigenaar wil ten alle tijde de voorraad kunnen bekijken"
#2 "de modem is 56K"

En bovendien klopt de werkelijke voorraad 'nooit' zoals deze in het systeem staat. (denk aan diefstal, defect, verkeerde telling, etc.)

Als je daartoe de mogelijkheid hebt kun je dus het beste zelf een synchronisatie optie in het voorraadsysteem schrijven. Waarbij dan beide databases bijvoorbeeld 1 a 2 keer per dag bijgewerkt worden. Beide filialen werken dus met hun eigen database.

ACT! is bijvoorbeeld een agenda pakket met ingebouwde synchronisatie mogelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.act.com/images/act_fanatics_hdr.gif

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt inderdaad wel prima. Ik zat nog ff te denken aan het standaard office pakket. In outlook zit een agenda.

Deze is niet zonder exchange server te syncen ??

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
MS Exchange heeft de mogelijkheid om faxen te ontvangen. Je hebt dan wel een modem nodig die dit kan.

Oulook syncen? Als je een laptop gebruikt voor je eigenaar kan hij gewoon lokaal zijn agenda beheren. Als hij hem naar beide filialen meeneemt dan blijft die gewoon up-to-date. Of bedoel je dat niet?

Maar ik zou echt naar ISDN overgaan. Let wel dat je dan moeilijk een connectie krijgt met Analoog <-> ISDN.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
In principe zijn we eruit met de eigenaar qua verbinding. Het word een 8kb/s kabel verbinding.

Dus daar kunnen we een VPN mogelijkheid maken.

We zitten nu alleen nog even met een agenda oplossing wat relatief goedkoop is. Er zijn maar 2 en soms 3 gebruikers die er gebruik van maken, maar wel toegangkelijk zijn van ongeveer 5 werkplekken.

Suggesties?

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 08:05
Is dit niets , is relatief goedkoop.
voor $599 heb je al een Small Business Server 2003 ( windows 2003 met exchange 2003 ).
Moet je alleen ff wachten tot oktober.

Life is a bitch, then you die.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een relatief kleine ondernemer is dit een hoop geld.

De server heb ik al, windows 2000 pro.
2 kabel verbindingen aan beide kanten.
VPN opgezet.

Nu alleen nog Agenda pakket. (Betaalbaar :P)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Outlook 2000 heeft nog de mogelijkheid je Agenda te delen via Mapi-mail (bestand > delen > agenda).

Niet helemaal 100% betrouwbaar, maar goed genoeg voor jullie toepassing, aangezien je toch al win2k Pro als "server" gebruikt lijkt me dat geen probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 04 September 2003 @ 19:57:
Outlook 2000 heeft nog de mogelijkheid je Agenda te delen via Mapi-mail (bestand > delen > agenda).

Niet helemaal 100% betrouwbaar, maar goed genoeg voor jullie toepassing, aangezien je toch al win2k Pro als "server" gebruikt lijkt me dat geen probleem.
Dit lijkt me inderdaad de oplossing. Bedankt.
Pagina: 1