Toon posts:

Exchange Srv 2003 verstuurt geen etrn signal

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een test server aan het opzetten met Exchange Server 2003 en ik wou de etrn signalen testen, heb netjes een smtp connector opgezet, onder advanced aangegeven dat hij gescheduled een etrn signaal moet geven.

Netjes het goede domein opgegeven, en toen helemaal nix. Meest uitgebreide logging aangezet, maar helemaal nix er in terug te vinden. Ook in de mailserver waar de etrn queue opstaat is helemaal nix terug te vinden.

In het service window zijn er geen dingen die op stopped staan.

Mail ontvangen en versturen via de Outlook WebAccess gaat goed, via Outlook Express niet omdat de POP3 server niet wil starten en ik de relayinstellingen voor smtp nog niet goed heb staan.

Wie heeft er ook al met Exchsrvr 2003 gespeelt en dit wel werkend gekregen. Op support.microsoft.com staat nix relevants, en google.com heeft het alleen maar over een #2400 5 daagse exchange cursus.

edit: Inmiddels met een andere mailserver getest dat het niet aan de etrnqueue server ligt, maar puur en alleen aan het feit dat Exchange geen etrn signaal stuurt. Zou dat er mee te maken kunnen hebben dat de 2 mailservers via een LAN aan elkaar vast zitten en niet via een dial up verbinding?!

edit 2: mail.domain.nl toegevoegd aan de dns van de ad om te kijken of het probleem hem zat in het ipadres of dat er een fqdn moest staan. het hielp niet

tevens *alle* microsoft exchange services ge(re)start, maar tot op heden wordt er nix verzonden...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
overigens gaat mail verzenden via OE ook niet zonder problemen, ik krijg de volgende melding terug: 0x800CCC0F (server heeft onverwacht de verbinding verbroken).

De microsoft site heeft het alleen over pop3/imap niet over smtp.
Bandwith trotling staat uit.

Verwijderd

even een schopje, omdat ik precies het zelfde probleem heb..

ik ben al een aantal dagen bezig om het werkend te krijgen.. in dit geval gebruik ik exchange 2000, (2003 beta ook geprobeerd) en ze sturen beide geen etrn commando...
als ik echter handmatig het etrn commando via telnet naar de mail server stuur worden alle queued berichten netjes naar mijn exchange server gestuurd en doorverzonden naar de betreffende mailboxen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan je in ieder geval niet verder helpen, ik heb na een aantal dagen klooien toch maar voor een andere oplossing gekozen...

Verwijderd

okay.. maar dan zou het ook wel handig zijn dat je er ook ff bij zegt hoe je het nu gedaan hebt :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

als je vanaf de Versturende Exchange server eerst eens probeerd via telnet sessie op de ontvangende partijd met etrn te komen.. Hierna kun je weer verder gaan testen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:53:
okay.. maar dan zou het ook wel handig zijn dat je er ook ff bij zegt hoe je het nu gedaan hebt :)
is niet heel relevant, maar ik heb exchange server gewoon vervangen door een merak mail server, het was slechts als test bedoelt. Maar daar heb jij nix aan :)

Verwijderd

mutsje schreef op 13 november 2003 @ 19:21:
als je vanaf de Versturende Exchange server eerst eens probeerd via telnet sessie op de ontvangende partijd met etrn te komen.. Hierna kun je weer verder gaan testen.
dat werkt allemaal.. alleen Exchange vestuurd helemaal geen etrn commando, er staat ook helemaal niets in de Event logs...

Ik zou via een batch natuurlijk elke zoveel minuten het etrn commando kunnen sturen.. maar ik weet zeker dat het ook gewoon met exchange moet gaan werken

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou via een batch natuurlijk elke zoveel minuten het etrn commando kunnen sturen.. maar ik weet zeker dat het ook gewoon met exchange moet gaan werken
Idd, het lijkt me gewoon een bug te zijn, maar ik kan er verder nog niet zo heel veel over terug vinden.
Pagina: 1