Toon posts:

[WIN98] Ziet USB scanner niet! (Overige USB apparaten wel!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "Primax - Colorado USB 19200" scannertje staan, maar deze krijg ik niet aan de praat onder Win98SE. De scanner is goed, want onder XP werkt ie wel.

Als ik de scanner aansluit krijg ik niet eens de "nieuwe hardware wizard". Er wordt gewoon niets gevonden.

Overige USB apparaten detecteerd het systeem direct. Ik heb ook alle USB apparaten losgekoppeld en getest, maar ook dit werkte niet.

Wie?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

eerst drivers instaleren dan pas inpluggen

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

welke windows 98 first of second edition?????? USB ondersteuning??????

Verwijderd

Topicstarter
WIN98SE...USB lijkt me logisch al andere apparaten ook werken.
En eerst drivers installeren dan pas inpluggen werkt ook niet!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

probeer een keer het hele systeem schoon te maken van die drivers die je al geinstaleerd hebt. gooi er ook maar een keer een regcleaner en of windows cleaner overheen.

Dan comp herstarten, en nog eens herstarten, dan weer drivers installeren en herstarten, dan inpluggen... tsja het blijft windows 98se he.. die houdt van herstarten.

Geen garantie dat dit werkt maar ja, je kan het proberen he...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:00

mvds

Totally awesome!

Alle USB poorten geprobeerd? En eerst de scanner aanzetten en dan inpluggen? Of eerst inpluggen en dan aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
nee...'t wil allemaal niet helpen.

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

moet je kijken bij configuratiescherm => systeem => tabblad apparaatbeheer => usb root hub => eigenschappen => tabblad energie => knop energie eigenschappen

als je de scanner nu ingeplugd hebt, staat er dan onbekend USB apparaat?

zoja, dan heb je het apparaat wel geinstalleerd, maar niet de drivers (die je dus eerst zou moeten installeren)

kijk daar dus eerst maar naar of ie daar bij staat (bij die energie eigenschappen)
Pagina: 1