Toon posts:

Achtergrondafbeelding automatisch meeschalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, er zijn al diverse topics over geweest, en ik ben al een heel eind gekomen, maar er is nog een probleem waar ik niet uit kom.

Hoe kan ik een achtergrondafbeelding laten meeschalen naar de grootte van het venster van de bezoeker?
Dus het effectieve zichtbare beeld zonder "favorieten-balk" enz.
Ik ben het hele weekend al aan het zoeken en van alles aan het uitproberen, en ik ben tot zover gekomen.
Script gevonden bij www.hotscripts.com (zie link onder)

Geplaatst op mijn website http://www.home.zonnet.nl/handsome/

Er kan mooi gescrolt worden.
Dit werkt perfect, maar nu kan ik weer geen afbeeldingen (JPG's) laten wisselen op dezelfde plaats, middels de timeline.
Dat kan ik alleen doen als ik de afbeelding in een layer plaatst, maar dan is die weer absoluut gepositioneerd (wat ik niet wil).
:)
Ik wil een meeschalende achtergrondafbeelding, mag best in een layer, maar daaroverheen moet het liefst een tabel komen waar ik alle content netjes in weg kan zetten.
En de achtergrondafbeelding moet bij elke beeldschermresolutie beeldvullend zijn.
Geen reperterend patroon.
:)
Ik heb ook al geprobeert via layers, maar zodra één van de layers groter wordt dan 100% (omdat er veel content in gezet wordt schuift deze naar b.v. 120%) en blijft de backgroundlayer wel 100%, met het gevolg dat er onderaan weer een opening komt.

Wie weet een oplossing

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Kun je niet de bg- en de tekst-layer samen weer in 1 layer te zetten, en zo de bg-layer ook groter te laten worden als er meer tekst is?

(Ik heb niet zo veel verstand van layers, dus misschien zit ik ernaast.)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kun je layers alleen over elkaar plaatsen, je geeft ze wel een zogenaamde Z-index.
Dat is de stapelvolgorde van de layers.
In elkaar plaatsen net als bij tabellen, is niet mogelijk.

• RSchellhorn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 17:10:
Helaas kun je layers alleen over elkaar plaatsen, je geeft ze wel een zogenaamde Z-index.
Dat is de stapelvolgorde van de layers.
In elkaar plaatsen net als bij tabellen, is niet mogelijk.
Huh, ik weet niet wat voor layers je gebruikt, maar een gewone div kan je best in een andere div plaatsen.

Wat ik denk dat wicher bedoelt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div>
  <div>
     <!-- je layer voor je achtergrond(en) -->
  </div>
  <div>
     <!-- layer voor je normale site -->
  </div>
</div>

Let wel op dat je de binnenste div's absoluut of relatief positioneert.

[ Voor 28% gewijzigd door RSchellhorn op 31-08-2003 17:42 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Let wel op dat je de binnenste div's absoluut of relatief positioneert.
Hoe wil je ze anders positioneren, er zijn toch maar 2 manieren 8)7

De bestaande achtergrond is trouwens wel heel erg aan het schokken als je aan het scrollen bent, dat is niet echt mooi. Kun je niet beter de tekst in een div zetten met zo'n DHTML scrollfunctie?

• RSchellhorn
  • Laatst online: 09:33
djluc schreef op 31 augustus 2003 @ 17:57:
[...]

MSDN:
{ position : sPosition }

- static Default. Object has no special positioning; it follows the layout rules of HTML.

- absolute Object is positioned relative to parent element's position—or to the body object if its parent element is not positioned—using the top and left properties.

- relative Object is positioned according to the normal flow, and then offset by the top and left properties.

:Y)

[ Voor 3% gewijzigd door RSchellhorn op 31-08-2003 18:04 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

djluc schreef op 31 August 2003 @ 17:57:
[...]

Neen :)
'position'
Value: static | relative | absolute | fixed | inherit
Initial: static

[ Voor 13% gewijzigd door Rickets op 31-08-2003 18:04 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 21:24
yo maar das niet mozila bestendig

inno

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

mr.inno schreef op 31 August 2003 @ 19:17:
yo maar das niet mozila bestendig
Naar wat refereer je? Wat is volgens jou niet mozilla-bestendig?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Pagina: 1