2.6.0-test4-mm3, OHCI+EHCI USB-kaartje lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Het gaat om m'n werkstation:

Linux prometheus 2.6.0-test4-mm3 #1 SMP Fri Aug 29 21:21:08 CEST 2003 i686 AMD Athlon(TM) MP 1800+ AuthenticAMD GNU/Linux

Hierin zit een Asus USB 2.0 kaartje, PCI. Werkt uiteraard met EHCI, en een OHCI companion controller (het geheel is NEC-based). De juist controllerdrivers in de kernel gecompiled:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
CONFIG_USB=y
# CONFIG_USB_DEBUG is not set
CONFIG_USB_DEVICEFS=y
CONFIG_USB_BANDWIDTH=y
CONFIG_USB_DYNAMIC_MINORS=y
CONFIG_USB_EHCI_HCD=y
CONFIG_USB_OHCI_HCD=y
# CONFIG_USB_UHCI_HCD is not set

Het valt me op dat in de dmesg ook helemaal niets gerapporteerd wordt door de EHCI driver (geen resultaat voor 'cat /var/log/dmesg | grep ehci' en ook niet voor 'cat /var/log/dmesg | grep EHCI', en ja, dat bestand wordt bij de boot aangemaakt) , alleen ohci start op.

Met lspci zie ik gewoon 3 NEC devices. Hoe loopt het bij anderen met test4-mm3, USB-wise?

[ Voor 6% gewijzigd door Tony Vroon op 31-08-2003 16:35 . Reden: Spelfoutje ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30

Lancer

What the......

Ik heb net ff onder een 2.4 kernel een modprobe van ehci-hcd gedaan en daar zie ik ook geen boodschap van.

Maar wat is het probleem? Heb je een usb device dat niet werkt?

(Overigens vind ik het zelf altijd prettiger om dit soort drivers in modules te compileren, geeft een duidelijker signaal als het niet werkt)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Zoals gemeld werkt de hele kaart niet.
Er wordt geen EHCI controller gedetecteerd, daardoor wordt de OHCI companion controller ook niet ontdekt, en heb ik dus geen USB poorten beschikbaar.
Hardware in en uitpluggen heeft bijzonder weinig effect.

Overigens geupgrade naar 2.6.0-test4-mm4, probleem blijft.

Niemand anders met een EHCI controller van NEC die hier commentaar op kan leveren?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Lancer

Lancer

What the......

Een long shot, maar zo te zien werk je zonder modules; doet hotplug het dan wel (als je dat gebruikt).

Wat gebeurd er als je met de hand de modules voor je randapparatuur modprobed?

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Vriend, de hele *controller* wordt niet gedetecteerd.
Modproben van hardware-drivers die een laag hoger liggen helpt dan echt niet :)

Ik zal ehci-hcd zelf eens als een module bouwen.

• Lancer

Lancer

What the......

Geen boodschap zien =/= niet gedetecteerd worden

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Laat ik vriendelijk blijven en er verder niet op in gaan...

In ieder geval, voor de search-resultaten, 2.6.0-test4-mm5 heeft het probleem niet meer nadat ehci-hcd en ohci-hcd zijn omgeschreven naar het nieuwe PCI detectie systeem :)

Pagina: 1