Toon posts:

[XP] Aanmeldscherm -> inlognaam automatisch wissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik WinXP Home en heb m zo ingesteld dat ik het klassiek aanmeldscherm krijg bij opstarten (na ctrl+alt+del). Nu wil ik het zo instellen dat de laatst gebruikte inlognaam automatisch wordt gewist. Dus er moet een blanco vak komen voor naam en (uiteraard) blanco voor wachtwoord.

Hoe stel ik dit in?

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrnetVersion\Winlogon\DontDisplayLastUserName

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Dit is toch ook een policy, dan hoef je niet in het reigistery te gaan zitten rommelen. Dat is eigenlijk een laatste noodgreep, maar dit is gewoon ingebouwd volgens mij. Of is dat alleen maar bij Windows 2000?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nope, ook XP kent die policy.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Via Group Policy: Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> Do not display last username in logon screen

/basic

[ Voor 10% gewijzigd door InSPiRE op 31-08-2003 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
En nu in het Nederlands?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Via start => run / uitvoeren : MMC

Dan start het microsoft management console op.
In het console ga je naar File => add/remove snap in.

Dan krijg je een volgend venster. Daar klik je op add, kies je vervolgens group policy en weer add en daarna finish. Hierna nog een keer close en OK. Daarna sta je weer terug in het eerste scherm.

Daar staat vervolgens de local computerpolicy in. Die kun je uitklappen, en onder computersettings kun je de settings vinden die rAcEr je gaf :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Download een oude versie van TweakXP (dus niet de powertoys)
Daarin heb je een tabblad 'paranoia' (oid :P) waarin je o.a. kunt instellen dat de gebruikersnaam niet wordt onthouden zodat bij volgende aanmelding geen gebruikersnaam staat vermeld... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 31 August 2003 @ 20:15:
Via start => run / uitvoeren : MMC

Dan start het microsoft management console op.
In het console ga je naar File => add/remove snap in.

Dan krijg je een volgend venster. Daar klik je op add, kies je vervolgens group policy en weer add en daarna finish. Hierna nog een keer close en OK. Daarna sta je weer terug in het eerste scherm.

Daar staat vervolgens de local computerpolicy in. Die kun je uitklappen, en onder computersettings kun je de settings vinden die rAcEr je gaf :)
Ik heb geen XP Pro :)
rAcEr schreef op 31 augustus 2003 @ 16:33:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrnetVersion\Winlogon\DontDisplayLastUserName
Ik heb wel de regel DefaultUserName. Kan ik die waardegegevens probleemloos wijzigen in "niks"? Of moet ik de waarde "DontDisplayLastUserName" invoeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 20:26 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Hel snel upgaden dan, je werkt dus met XP home.
Ik heb wel de regel DefaultUserName. Kan ik die waardegegevens probleemloos wijzigen in "niks"? Of moet ik de waarde "DontDisplayLastUserName" invoeren?
Waarom, werkt de policy niet, of kennen ze heel die policy's niet in home?

[ Voor 7% gewijzigd door djluc op 31-08-2003 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 31 augustus 2003 @ 23:38:
Waarom, werkt de policy niet, of kennen ze heel die policy's niet in home?
Blijkbaar niet. Moet toch wel een (makkelijke) register-instelling zijn om dit te krijgen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je kunt dit gewoon als policy meegeven.
Open een MMC voeg hier Group policy snapin toe.
Ga nu naar Computerconfiguration\windows Settings\Security Settings\Local Policies\Security Options. Enable hier "Interactive Logon:Do not display last user name"

Mocht dit niet werken zul je inderdaar de registry value "DontDisplayLastUserName" toe moeten voegen, Let wel op dat dit character afhankelijk is..dus hoofdletters hoofdletters kleine letters kleine letters. Meestal is waarde 0 niks 1 enable 2 disable.

dan wordt het dus
Add > DWORD
Value Name "dontdisplaylastusername" Value Data = 1

wat je ook kunt doen onderstaande text in policy.reg zetten en dan import kiezen
Let wel dit is van een Windows XP PRO machine

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000001
"legalnoticecaption"="Authorized users only"
"legalnoticetext"="do not logon unless you are authorized"
"shutdownwithoutlogon"=dword:00000001
"undockwithoutlogon"=dword:00000001
"DisableCAD"=dword:00000000

[ Voor 43% gewijzigd door mutsje op 01-09-2003 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de oplossing gevonden:

ga gewoon in register naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system

verander "dontdisplaylastusername" naar waarde dword:00000001

veel simpeler :)

(thnx 2 mutsje die me wel op weg heeft geholpen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 22:06 ]

Pagina: 1