Toon posts:

onboard vga + agp kaart voor 2 monitoren mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn specificaties:
heb een K7N2G moederbord van MSI met een nvidia nforce2 videokaar onboard.
Nu heb ik er een TNT2 M64 bij ingeplugged (AGP).

Wat ik wil:
Ik wil dus graag 2 monitoren op 1 pc. Maar ik krijg nu alleen steeds het beeld
via de TNT2 M64. Is dit op deze manier huberhaubt mogelijk. Of kan dit
alleen als ik er een PCI kaartje bij in druk en die samen met mijn onboard kaart
gebruik.

Alvast bedankt...

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
De onboard kaart zal wss een AGP kaart zijn, het zal wss alleen werken met een losse PCI kaart, maar dit kan iemand anders vast nog even bevestigen.

of kijk in de specs van je mobo op de site van de fabrikant, staat vast bij wat voor onboard kaartje het is

[ Voor 28% gewijzigd door MissingDog op 31-08-2003 16:32 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
^ Klopt :)

Ze willen beide gebruik maken van de AGP-bus en aangezien daar maar 1 van is werkt dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, de onboard is AGP, maar bij de instellingen van de TNT2 M64 staat AGP (PCI modus)

Verwijderd

Topicstarter
maargoed klint erg logisch wat PolleWob zegt, ze zitten allebei op één bus. al zegt ie wel (pci modus) moet dus ff opzoek naar een low budget PCI kaartje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 16:34:
maargoed klint erg logisch wat PolleWob zegt, ze zitten allebei op één bus. al zegt ie wel (pci modus) moet dus ff opzoek naar een low budget PCI kaartje
Hij mag dan wel PCI modus aangeven. Maar dat staat los van het feit dat hij aan de AGP controller hangt.

Je kunt ook een dualhead AGP kaart kopen natuurlijk :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b gaat weer de pedant uithangen ;) :

Let op het verschil tussen onboard en integrated, dan wordt alles logisch/duidelijk :o

Onboard: losse controller chip op het moederbord (met PCI of AGP met het chipset verbonden)
Integrated: geen losse chip, VGA zit in de northbrdige ingebakken

Bij integrated VGA (zoals hier het geval is) zit de integrated op de AGP poort. Omdat je maar één AGP device per poort (poort!=bus :o ) kunt hebben, is er ook theoretisch geen manier om die samen met een losse AGP kaart te laten werken.

Bij onboard is het een losse verbinding en kun je alles wat je fysiek op het bordje aangesloten krijgt draaiend krijgen ermee. Enige beperking is dat waar de onboard op AGP zit, er nooit een losse AGP slot gaat zijn.

Overigens is het mogelijk dat deze constateringen in de toekomst achterhaald worden- de AGP 8x spec voorziet in twee AGP poorten per controller. Ik zie niet zo snel moederborden met twee AGP slots verschijnen, wel borden waarop het mogelijk wordt om bij een losse AGP kaart in de AGP slot nog steeds gebruik te kunnen maken van de integrated VGA core. Maar dat is nu (anno september 2003) nog nergens het geval :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1